1
Oświetlenie i rendering / Odp: DOF f/stop czy radius
« dnia: 25.12.2017 17:11:55 »
W sumie robią to samo, czyli służą do ustawienia głębi ostrości. F/stop reprezentuje wartości jakie można spotkać w prawdziwych aparatach tzn. w fotografii. Czyli dajmy na to robisz fotę obiektu, który stoi 2m od Ciebie i ustawiasz w aparacie F/stop na 5.6. Potem przechodzisz do blendera stawiasz obiekt 2m od kamery ustawiasz na niego focal point, f/stop na 5.6 i powinieneś uzyskać taką samą głębię ostrości jak przy prawdziwym zdjęciu.
Aby F/stop dawał w Blenderze te same efekty co f/stop w fotografii, wymiary obiektów i odległość punktu ostrzenia powinny byś w miarę te same.
https://www.szerokikadr.pl/poradnik/glebia-ostrosci-fotograficzny-srodek-wyrazu
Aby F/stop dawał w Blenderze te same efekty co f/stop w fotografii, wymiary obiektów i odległość punktu ostrzenia powinny byś w miarę te same.
https://www.szerokikadr.pl/poradnik/glebia-ostrosci-fotograficzny-srodek-wyrazu
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22