121
Work in progress (WIP) / Odp: Raven
« dnia: 25.09.2019 13:43:15 »
Dzięki, super że się podoba
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp. 122
Offtopic / Darmowa baza głosów dla animatorów« dnia: 25.09.2019 13:40:32 »
Nie wiem za bardzo jak to nazwać, ale kojarzy ktoś może strony gdzie można znaleźć jakieś darmowe, stockowe nagrania głosowe? Nie raz widuje się przykładowe, testowe animacje z zupełnie przypadkowymi scenkami w których postać coś tam mówi. Zawsze mnie zastanawiało skąd wziąć takie krótkie wypowiedzi do tego celu. Dosłownie, jakieś nie wiem kilkunasto-kilkudziesięcio sekundowe kwestie z jakąkolwiek treścią, byleby tylko mieć z czym pracować do testowej animacji. Ktoś coś?
123
Tender Blender / Odp: Achtung Error!!! Czyli co w 2.8x piszczy (ew. skrzypi i zgrzyta)« dnia: 04.09.2019 13:06:16 »
To w takim razie ja też dołączę do dyskusji. Już myślałem, że jestem jedyną osobą mającą problemy z nowym Blenderem. Przeglądając internet można odnieść wrażenie, że wersja 2.8 to same dobre rzeczy. Tymczasem osobiście odnoszę wrażenie, że większość osób pieje z zachwytu tylko ze względu na pierwsze wrażenie, ewentualnie używa tylko najbardziej podstawowych narzędzi. Nie mówię, że jest źle. Sporo zmian jest zdecydowanie na plus, i gdy tylko aktualne problemy zostaną naprawione, to wersja 2.8 będzie naprawdę solidnym krokiem naprzód. Dlatego na razie traktuję tego Blendera dalej jako wersję Beta, dla mnie zdecydowanie za dużo rzeczy się psuje/nie działa poprawnie żeby mógł już na poważnie włączyć tę wersję do swojego workflowu. Do małych, pobocznych projektów jak najbardziej, ale do czegoś na poważnie zdecydowanie jeszcze nie teraz. Przeczekam kilka wersji i wtedy zobaczymy. Aż się szczerze dziwię jakim cudem na tym zrobiono "Spring" i o ile się nie mylę "Next Gen".
Dla przykładu ostatnio gdy pracowałem nad postacią w 2.8, używałem dość prostej symulacji Cloth i Rigid Body. Cloth przeważnie działał, ale czasem symulacja potrafiła mi się zupełnie rozsypać. Symulator Rigid Body z jakiegoś powodu uparcie twierdzi, że na środku sceny jest jakiś kolider. Ten owszem, był tam przez jakiś czas na początku pracy, ale już dawno go tam nie ma. "Delete All Bakes" nie robi zupełnie nic, nawet usunięcie dosłownie wszystkich obiektów na scenie nie robiło różnicy. Wyimaginowany kolider na środku i już. Doprowadziło to do tego, że przed odpalaniem symulacji musiałem przesuwać całą postać gdzieś z dala od punktu 0,0,0, żeby w ogóle dało się pracować. Nie wyobrażam sobie co by było, gdybym zamiast postaci miał w tym pliku jakąś bardziej skomplikowaną scenę. Szwy na ubraniach też jakoś nie do końca współpracują gdy są symulowane. Czasem przesunięcie o 1 klatkę na osi czasu resetuje zupełnie symulację. Weight paint gradient najzwyczajniej w świecie nie działa, gdy obiekt ma aktywny jakikolwiek modyfikator. Wiele takich drobnych rzeczy napotkałem. Na razie za dużo rzeczy nie działa poprawnie, ma jakieś wady, żeby 2.8 mógł mi zastąpić na poważnie 2.79. 124
Work in progress (WIP) / Odp: Raven« dnia: 01.09.2019 08:53:11 »
Wydaje mi się, że to by było na tyle jeśli chodzi o ten drobny projekt. Tak jak wcześniej pisałem, postać jest bez mimiki. Zrobiłem tylko prosty rig do górnych powiek i oczywiście gałek ocznych. W każdym razie zostawiam kilka renderów i jeśli nikomu nic się w oczy nie rzuci, to tak już tę postać zostawię. Teraz czas wracać do głównego projektu.
125
Work in progress (WIP) / Odp: Raven« dnia: 29.08.2019 13:40:33 »
Ok, dzięki wielkie za opinie. Czyli wygląda na to, że cień zostaje.
W animowanych wersjach Raven najczęściej miała te białe, świecące oczy gdy używała swojej mocy. O ile dobrze pamiętam. W każdym razie no tak ma być, taki jest jeden z elementów tej postaci który staram się brać pod uwagę. @Jerry Ani to, ani to. Próbowałem coś kombinować z dodatkowym, niewidzialnym obiektem na twarzy, którego zadaniem było sztuczne rzucanie cienia, ale średnio to zdawało egzamin. Ostatecznie zrobiłem gradialne przejście między 2 materiałami na twarzy, z których jeden to domyślny materiał, a drugi to po prostu emission z czarnym kolorem. To samo na włosach, brwiach itd. Siła tego efektu jest sterowana driverem z poziomu rigu, więc mogę łatwo kontrolować zaciemnienie na całej twarzy za pomocą jednego suwaka. 126
Work in progress (WIP) / Odp: Raven« dnia: 28.08.2019 10:51:10 »
Zanim wyrenderuję finalne pozy, potrzebuję małej porady. Cóż, gdy Raven ma na głowie kaptur, to idzie on zawsze w parze z nieprzyzwoicie ciemnym cieniem na jej twarzy. Z fizycznego i czysto logicznego punktu widzenia nie ma to za bardzo sensu, bo żeby taki cień się w tym miejscu pojawił, nad jej głową musiałoby być jakieś źródło światła. W normalnych warunkach oświetleniowych, a co za tym idzie - na renderze nie ma co więc liczyć na taki cień w tym miejscu. Mimo to, jako że jest to dość charakterystyczny element postaci, postanowiłem ten efekt sztucznie dodać i zastanawiam się, czy jest w tym w ogóle jakiś sens. Pytanie jest więc takie - wygląda to lepiej z, czy bez tego efektu?
127
Work in progress (WIP) / Odp: Raven« dnia: 15.08.2019 13:00:13 »
Włoski. Po wyrenderowaniu zauważyłem jeszcze kilka rzeczy do poprawy, ale już trudno, poprawię później. Na razie wrzucam jak jest. Oprócz tego pracowałem też nad tym takim magio-energiowym efektem. Nie wiem jak te jej moce się nazywają, ale pewnie każdy kto kojarzy Raven, wie o co chodzi.
128
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019« dnia: 15.08.2019 11:21:03 »
Faktycznie, trochę jej głowę ucina. Poszerzyłem obrazek tak jak napisałeś i korzystając z okazji dorzuciłem 2 niewykorzystane wcześniej pozy w puste miejsca. Najwyżej je wywalę jak coś. W każdym razie podmieniłem obrazek, ale widzę że nic się nie zmieniło, więc podejrzewam, że najpierw ta zmiana musi zostać zaakceptowana.
129
Prace Miesiąca / Odp: Praca Miesiąca Kwiecień - Lipiec 2019« dnia: 14.08.2019 22:19:33 »
O kurde, 5 z 6 głosów poleciało na moją pracę. Dzięki wszystkim za głosy, nawet nie myślałem, że wygram
130
Work in progress (WIP) / Odp: Raven« dnia: 10.08.2019 15:48:21 »
Aktualizacja. Na razie jeszcze bez włosów.
131
Work in progress (WIP) / Raven« dnia: 03.08.2019 15:48:23 »
Taki mały, fanartowy projekcik na boku. Raven z Teen Titans. Mam nadzieję skończyć ją w miarę szybko, dlatego nie będę raczej robił mimiki, może co najwyżej jakieś predefiniowane miny na shape keyach. Aktualny postęp prac:
132
Prace ukończone (3D) / Odp: Hamari« dnia: 09.07.2019 12:31:18 »
Dziękuję No, wytrwałości jeszcze trochę się przyda, bo wciąż sporo pracy przede mną.
133
Prace ukończone (3D) / Hamari« dnia: 05.07.2019 20:16:26 »
Druga postać do mojej animacji zrobiona, więc wrzucam do ukończonych.
135
Work in progress (WIP) / Odp: Animacja Nanami« dnia: 02.07.2019 11:38:10 »
Rig zrobiony, symulacje działają, światło trochę zmienione, niektóre materiały też. Działanie kołnierza poprawione. Teraz nie porusza się już razem z głową i wchodzi w interakcję z resztą ciała. Jeśli nic nie schrzaniłem, to to by było chyba na tyle jeśli chodzi o drugą postać.
|
...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.
Wasz były administrator
WIP Courtney Gears - Mortus
FAQ - czyli jak zacząć z Blenderem - winhelp
Zmiana interfac na 3dsMax - winhelp
Błąd wyświetlania - Piotr
Viewport - Mad Max
sprzedaż dzieł online w Polsce - winhelp
3D Budynek 3D - gucias
Sketchfab usuwa Ferrari - Piotr
Loading render kernels Debian - Zuorion
Siatka UV, koło wpisane w prostokąt. - winhelp
3D Ferrari F355 low-poly - Piotr
Żegnamy się z Goodle AdSense - Mad Max
Skąd brak symetrii? - Zuorion
|