Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr

Strony: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 28
166
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 03.11.2020 10:39:10 »
Żeby wygładzanie siatki nie zepsuło cieniowania tak jak na obiekcie obok? Część osób używa Normals > Auto Smooth, a ja wolę korzystać z modyfikatora Edge Split, bo często ręcznie ustawiam krawędzie, które mają być ostre za pomocą Edge Sharp.

167
Work in progress (WIP) / Odp: [WIP] - Animacja tekstu
« dnia: 01.11.2020 19:57:56 »
Kolejna wersja filmu. Komentarze mile widziane.
https://drive.google.com/file/d/1dr2mR3C9TKfXkHyvygx3jbD-QTxI66z8/view?usp=sharing

W następnym etapie chciałbym zrobić coś z tłem i dodać jakieś animacje w momencie, kiedy gadam, ale nie wyskakuje nowy tekst.

168
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 30.10.2020 11:56:05 »
Lepsza siatka jest w modelu z krótkimi pionowymi liniami na dole. Ale jest kilka błędów. Zrobiłbym to inaczej.

Wydaje mi się, że użycie n-gona na tej płaskiej powierzchni będzie OK.

Na pierwszym etapie, gdzie masz tylko obwód, zaznacz wszystkie vertexy, usuń zdublowane (M > Merge > By distance) i wciśnij F.

Problem może pojawić się wtedy, gdy będziesz chciał skrawać/zaokrąglić krawędzie (bevel) lub użyć modyfikatora Subdivision. Ale da się to obejść tworząc dodatkowe krawędzie.

Załączam przerobiony plik.

169
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 28.10.2020 13:59:54 »
A w jaki sposób ma być animowana ta płaszczyzna, że nie może być zrobiona z n-gonów?

Generalnie jeśli chodzi o przerabianie krzywych na mesh, to zawsze są jakieś problemy. Jak robię animacje logotypów, to za każdym razem mam mnóstwo roboty z czyszczeniem siatki.

Nie rozumiem zdania "Nie do końca jestem dołu siatki, poziome edge." (Jesteś z zagranicy i tłumaczysz wszystko przez google translate?)



170
Modelowanie / Odp: Model 3d
« dnia: 27.10.2020 17:43:41 »
Nie jestem pewien, jak ma być efekt końcowy? Obiekt, który wygląda, jakby był skręcony z drutu? Coś jak ruszt? https://www.google.com/search?q=ruszt&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjq3qjvm9XsAhVto4sKHVnAA1MQ_AUoAXoECCYQAw&biw=2560&bih=1336

171
Tender Blender / Odp: Wolne działanie Blendera
« dnia: 24.10.2020 17:00:30 »
Może w lutym Subdivide będzie działać jak dawniej. Z tego obrazka wynika, że pracują nad OpenSubdiv i dadzą go w wersji 2.92 https://dev-files.blender.org/file/data/ihvvnaba7fydeqzvyz4x/PHID-FILE-girvoscjskkvyatnnslh/modeling.png

Znalezione na https://developer.blender.org/tag/modeling/

172
Tender Blender / Odp: Wolne działanie Blendera
« dnia: 21.10.2020 19:47:10 »
W 2.79 subdivision używało GPU do wyliczenia nowej siatki. W 2.8x był jakiś problem i wrócili do CPU. Pamiętam, że były pogłoski, że w 2.90 subdivision znowu ma być liczone na karcie graficznej, ale nie znalazłem informacji o tym na oficjalnej liście zmian https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.90 . Więc chyba dalej jedzie na procesorze, zwłaszcza, że wciąż zamula.

W 2.91 będą nowe opcje w subdivisionie, ale nie napisali nic o poprawie prędkości https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.91/Modeling

173
Tender Blender / Odp: Wolne działanie Blendera
« dnia: 12.10.2020 13:24:02 »
1. Wyłącz Subsurf w trybie edycji. Na modyfikatorze są 4 ikonki i taka z kwadratem odpowiada za to, czy modyfikator jest włączony w trybie edycji. Patrz na screena.

2. Szybciej działać to nie będzie, bo czysty model ma 160.000 trójkątów, a po zmodyfikowaniu przez Subsurf prawie 670.000. Pamiętaj, że kiedy Subsurf jest włączony w trybie edycji, to po każdej zmianie położenia, choćby jednego vertexa, program musi na nowo wyliczyć gęstszą i wygładzoną siatkę.

3. Zdecydowanie masz zbyt gęstą siatkę jak na taki obiekt. Mi udało się zoptymalizować ją do 3.500 trójkątów bez Subsurfa. Na priv Ci wyślę przerobiony plik, żebyś mógł porównać stary model ze zoptymalizowanym. Musisz go otworzyć w Blenderze 2.90, bo nie chce mi się pobierać starego Blendera i męczyć ze starym interfejsem.

174
Tender Blender / Odp: Wolne działanie Blendera
« dnia: 12.10.2020 10:45:27 »
Podeślij plik, który robi problem. Zobaczę, co mam u siebie.

175
Work in progress (WIP) / [WIP] - Animacja tekstu
« dnia: 05.10.2020 17:15:19 »
[Film ukończony http://www.blender.pl/index.php?topic=661.0]

Eksperymentuję teraz z animowaniem tekstu. Pod linkiem jest początek filmu o regule 10.000 godzin. Powiedzcie mi, czy taki rodzaj animacji i moje wykonanie może się podobać? (Dźwiękiem i głosem się nie przejmujcie.)

https://drive.google.com/file/d/1HNEYPpd5ApcrAVzxpcQpkxdC6SX9dbn5/view?usp=sharing

176
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 18.09.2020 22:23:09 »
W 2.91 będzie ulepszony outliner https://www.youtube.com/watch?v=UX8s2TY14yg

177
Prawdopodobnie musisz kliknąć numerek przy nazwie tekstury.
Jak nie pomogło, to podeślij plik .blend z materiałem to sprawdzę.

178
Prace ukończone (3D) / Odp: Summer lake
« dnia: 12.09.2020 15:20:15 »
Tak. Trochę zmodyfikowałem, ale 80% to samo co na tutorialu.

179
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Wróci. Zawsze wracają.
« dnia: 11.09.2020 21:01:58 »
Fora niby zdychają, ale nie ma dla nich sensownej alternatywy, jeżeli jest potrzebna ciągłość tematów, czy zarchiwizowanie ważnych postów. Discord ma swój urok, ale to taki zawracacz dupy,. Musi być ciągle włączony, aby być na bieżąco, a twoje ważne pytanie jest zasypane paplaniną już po godzinie.

Jeżeli uproszczenie blenderowni ma zapobiegać takim awariom jak ostatnio, to jestem jak najbardziej za. Byle obrazki można było uploadować.

180
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« dnia: 02.09.2020 21:59:27 »
Dopiero teraz obejrzałem. Trzyma poziom. Będą kolejne części?

Strony: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 28

* Zaloguj




* Losowy obrazek