Po pierwsze - wielkie dzięki! Fajnie to słyszeć
Co do oświetlenia to świecę jedynie hdrką, a dopiero w postprocessingu lekko podkolorowałem higlighty na żółto/pomarańczowo (aby emitowały kolor słońca) i cienie na granatowo (aby las wydawał się ciemniejszy). Właściwie przez to dziwi mnie, że zwracasz mi uwagę na oświetlenie. Wydawało mi się że jest w miarę spoko, szczególnie że użyłem mocno zabarwionej na pomarańczowo hdrki, ale cóż... popracuję jeszcze nad tym
Spróbuję jakoś ogarnąć to niebo i zmienić jego kolor na odrobinę żywszy, bardziej poranny (bo właściwie chodziło mi o poranek).
Co do cieni to je i tak bardzo mocno rozjaśniłem manipulując nodami hdrki. Jedynie nie wiem dlaczego dół pni rzuca mocniejszy i ostrzejszy cień - nie potrafiłem tego zlikwidować.
Trawę zagęszczę i pokażę jak wygląda. Nie wiem za bardzo też jak wygiąć źdźbła do ziemi, żeby były one jedynie przy drodze i wyginały się na nią (mam w głowie jedynie oddzielny particle system który generowałby trawę jedynie obok drogi, mógłbym w tym miejscu powyginać źdźbła i mieć nadzieję że parę z nich powygina się w stronę drogi). Chyba że po prostu mocniej wygnę źdźbła trawy do ziemi wszędzie?