Co prawda minął już ponad miesiąc, ale jeśli pytanie jest dalej aktualne, to już odpowiadam
To, że piszesz o dobieraniu tekstur, sugeruje, że teksturujesz ze zdjęć. Od kiedy na dobre przyjął się PBR, te czasy minęły bezpowrotnie. Jasne, możesz próbować przerabiać zdjęcia na poszczególne mapy, ale efekty mogą nie być zadowalające.
Jak dla mnie najlepiej sprawdza się Substance Designer, ale to jest łączenie node'ów. Tak naprawdę nie ma się czego bać - łatwo ogarnąć podstawy, jak się je lepiej pozna, mega ułatwiają pracę, a efekty mogą być powalające
Równie popularny jest Substance Painter, bardziej artystyczny (nie ma node'ów!). W pewnym sensie jest niezastąpiony, ale ja osobiście czuję się w nim, jakbym miał związane ręce, o ile nie sprzęgnę go z Designerem.
Do wyboru masz jeszcze Quixel Suite, bazujący na skanowanych materiałach. Niewiele powiem Ci o tym programie, bo nie używam. Nie daje dostatecznej swobody i nie widzisz tego, co robisz w czasie rzeczywistym. Praca z nim polega głównie na patrzeniu, jak program mieli kolejne zmiany. Chociaż pewnie znajdą się tacy, którzy będą mnie hejtować za to, co napisałem
Dobrym wyborem jest za to Quixel Megascans - płatna biblioteka skanowanych materiałów wysokiej jakości, które możesz przemieszać w ichniejszym Mixerze (który często zmienia nazwę, licencję i w ogóle ucieka przed użytkownikiem), albo wrzucić do... Designera ^^
Gdybym miał Ci coś doradzić, weź się za Designera. Wgryź się w node'y i zacznij wymiatać.