Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hepa

Strony: 1 2 3 ... 7
1
Oświetlenie i rendering / Odp: Viewport
« dnia: 19.07.2024 07:43:42 »
Dzięki Piotr
wiedziałem, że można na Ciebie liczyć.
Szkoda, że ta strona wygasa, no ale cóż, jak pisze Mad Max -
Wszystko dobre...
...co się dobrze kończy.

2
Oświetlenie i rendering / Viewport
« dnia: 12.07.2024 12:46:06 »

Witam
jak zrobić, żeby przy większych modelach / większych scenkach, nie muliło Viewportu przy obracaniu myszką ?

Używam Cyclesa + GPU Nvidia 4070 - karta tylko do renderingu
Do Pulpitu używam iGPU płyty głównej
CPU: Intel Core i5-13500 + 64GB memory

jakiś pomysł
jakaś podpowiedź

3
Zuorion
Sterowniki biorę z tej strony : repo.radeon.com
jest to, na chwilę obecną najnowszy sterownik 5.7

- Czyli mam wgrane : całą paczkę amdgpu + wszystkie zależności paczki rocm-dev

Być może ta karta jest nowa, za nowa do Blendera

4
Witam,

Może ktoś będzie wiedział  -
Kilka dni temu kupiłem nową kartę AMD Radeon RX 7700.

Mój Debian widzi taką kartę, sterowniki wgrane, ale jak uruchamiam tzw podgląd renderu GPU ( Cycles ), cały czas pokazuje / Loading render kernels /.

Pół nocy PC uruchamiał ten blenderowy Loading i tego nie zakończyło.

Czy może ktoś wie, kiedy będzie możliwe wsparcie takich kart do Blendera pod Linuxem?

Może ktoś wie co z tym zrobić.

5
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« dnia: 05.03.2023 13:47:47 »
Jeśli chodzi o zaznaczanie wszystkich elementów na viewporcie,
klawisz ->   a
ewentualnie wciskaj  2x ten klawisz   ->     "  a  "


może o to Ci chodzi ; )

6
Modelowanie / Odp: Pytanie początkującego
« dnia: 05.03.2023 08:16:09 »
1. Spróbuj shift + prawy przycisk myszy
2. W trybie edycji masz skrót, jak zaznaczysz np. 2 punkty ( vertexy )  - klawisz m , a później pokazuje Ci się malutkie menu i dobierasz sobie np. " At Last "

Jakby co to pytaj, oglądaj tutoriale na YouTube, nauczysz się, tylko potrzebujesz zmiany no i czasu do tego.

7
Inne programy / Odp: wybór CPU
« dnia: 30.11.2022 10:11:40 »

Piotr - Dzięki bardzo za odpowiedź,
Czy nie jest to dziwne, żeby po zakupie nowego CPU grzebać w BIOSie, aby właściwie on działał?
Też już się spotkałem z czymś takim, o czym Piotr mówisz.
Miałem podobną przygodę, ale z chipsetem x299.

Wyglądało to tak, że po wejściu na YouTube temperatury CPU pokazywały +60 stopni.
Serwisanci nie potrafili mi w tym pomóc, proponując chłodzenie wodne.

Wkurzyłem się na to wszystko, i jakiś czas temu wybrałem zwyczajny zestaw na chipsecie B560.
Teraz nie mam takich problemów, ale szukam czegoś ( nowego/drugiego ), co będzie właściwie pracowało i właściwie schładzało powietrzem.

Także, jeśli macie propozycje, z nie grzejącymi, sprawdzonymi CPU, dajcie znać.

8
Inne programy / wybór CPU
« dnia: 29.11.2022 12:35:39 »
Kto podpowie, jak wybrać procesor CPU, żeby się mocno nie grzał.

Czy przypadkiem przy wyborze trzeba się liczyć z pobieraniem prądu przez CPU, czy chodzi tu o coś innego?


Na co patrzeć, pod tym względem, przy wyborze CPU?

Pewnie podpowiecie, żeby kupić chłodzenie wodne, ale taka podpowiedź nic nie wniesie. Wolę bazować na chłodzeniu powietrzem.

A może to loteria i kupujemy w ciemno, a może zależy to od płyty i procesora na jaką trafimy?


Jak to z tym jest? Jak to jest z temperaturami CPU?
A może w BIOS-ie coś się przestawia, napięcia itp ?

Jak to robicie?

9
winhelp - dokładnie, o to mi chodziło
Dzięki !



10
Teksturowanie i materiały / Bump / Normal / Displacement
« dnia: 22.10.2022 16:45:07 »
Witam,
w jaki sposób uzyskać głębokie wcięcia/rzeźbę, na części, którą pokazuję?
Wiem, że mam do dyspozycji: Bump / Normal / Displacement
ale nie potrafię uzyskać efektu "głębokosci" tego zakreśłonego miejsca.
Pomożecie ?   : )




11
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość
« dnia: 26.09.2022 18:31:44 »
a, to sorry  ; )

12
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Chyba dość
« dnia: 26.09.2022 08:38:29 »
Wiecie, co można zrobić ze stronką BLENDEROWNIA?

Mam pomysł, może nie do końca dobry, ale można było by spróbować.

O co mi chodzi. -
Możemy spróbować zamknąć BLENDEROWNIE na parę tygodni/na jakiś czas.

Wtedy moglibyśmy wiedzieć, jak dużo osób potrzebuje się poruszać po tej stronie.
Można było by uruchomić w ustawieniach witryny, ile osób właściwie wchodzi na tą stronę, jakiś licznik wejść.

Skąd taki pomysł? - Jest pewna strona w sieci, którą właśnie tak przymknęli na dłuższy czas, bo nikt nie pisał na forum.
Po uruchomieniu tejże strony ludzie zaczęli z niej korzystać na nowo. Po prostu widać zapotrzebowanie na tą stronę.

Także - no nie wiem, - taki mój pomysł.

13
Inne programy / AutoCAD bryły 3D
« dnia: 02.09.2022 10:34:57 »
Witam,
tym razem to ja mam do Was pytanie.
Jak zrobić w AutoCadzie przenikanie na bryle 3D, abym miał " TYŁ " bryły pusty ( niewidoczny )?






14
Oświetlenie i rendering / GPU AMD
« dnia: 11.06.2022 12:14:25 »
Póki jeszcze działa nasza Blenderownia zapytam

Czy warto pchać się w karty AMD do Cyclesa?
Cały czas miałem karty NVIDIA, ale czy takie AMD są coś warte?

Widzę, że jest wsparcie kart AMD pod Linuxem w najnowszym Blenderze.

Może ktoś się wypowie, czy warto takie karty nabyć i czy w ogóle to się opłaca.

Tak jak piszę działam tylko na Linux.

Ewentualnie jak się mają rdzenie Cuda NVIDIA do kart AMD?

Aktualnie mam GTX 1660 Ti - szukam czegoś nieco szybszego.

15
Work in progress (WIP) / Odp: BRRRT [animacja]
« dnia: 12.04.2022 17:51:38 »
Piotr,
Piszesz, że to wczesna wersja. ..
Może nie pokazuj takich, tylko dokończ.

To tak, jakby zamówić w restauracji zimną pizzę : )

Pokaż, co planujesz, ale nie w połowie.
Ja to rozumiem, że chcesz pokazać, ale za szybko.

Jesteś dobrym grafikiem.

Nie próbuj, aby Ciebie oceniano po tej animacji.


Dokończ, później Pokaż!  : )

Ps. Co trzeba zrobić, żeby ta strona nie padła?

Strony: 1 2 3 ... 7

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek