1
Animacja i symulacje / Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« dnia: 06.08.2019 09:59:51 »
Witam po raz pierwszy .
Od paru dni zmagam się z symulacją ognia i dymu.
Przerabiam rożne tutoriale(dwa główne podaję poniżej), ale zawsze mam ten sam problem. W przypadku wersji 2.8 wydaje się mało logiczny.
Ogień i dym jest widoczny w przypadku zwykłego viewportu 3d. A nie ma go w renderze, również po odpowiednich ustawieniach nodów. Na screenach w załącznikach podaje porównanie i ustawienia obiektu Flow i Domain.
Screeny dodaję na darmowym hoście.
Pierwsze dwa screeny są z Blendera 2.79. Mam włączony Homogeneous Volume w zakładce World.
Dwa następne screeny z niebieskim ogniem/dymem(piszę tak, bo mimo postępowania jak w tutorialach, mam wrażenie, że ustawiam kolor dymu, nie ognia) są z Blendera 2.8 na silniku Evee. I ten przypadek wydaje mi się najmniej logiczny, ponieważ po ustawieniu noda emmision na niebieski kolor, ten kolor w renderze jest. Jednak, gdy dołączam ColorRamp i inne nody dla zmiany koloru ognia, ten w renderze staje się znowu bez koloru, choć sam dym jest, więc volume działa. Dodam, że ColorRamp działa bez Math Node. Jednak i tak nie tak jak na tutorialu. Dopiero po ustawieniu jedynie dwóch kolorów, one się wyświetlają, bez Math Node nie mam właściwie żadnej kontroli.
Jeszcze odnośnie ognia/dymu. W Blenderze wyrenderowałem w cycles unoszący się płomień wg jednego z poniższych tutoriali, jednak ostatecznie wcale ognia tam nie było. Był tylko dym, któremu kolor mogłem zmienić za pomocą innych ustawień, niż tych pokazywanych w tutorialu. Stąd myślę, że cały czas mogę robić coś źle z obiektami Flow i Domain.
Jak coś, mogę dodać więcej screenów. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
https://ibb.co/5BPS3VY
https://ibb.co/FBby573
https://ibb.co/YBynns9
https://ibb.co/Y8xHpJ6
https://ibb.co/ypfmTW0
https://ibb.co/nkbwFw1
Korzystam z dwóch tutoriali na youtube:
Blender 2.8 Tutorial - How to Create Fire in Eevee
Realistic Fire Simulation Tutorial - Blender Cycles
Od paru dni zmagam się z symulacją ognia i dymu.
Przerabiam rożne tutoriale(dwa główne podaję poniżej), ale zawsze mam ten sam problem. W przypadku wersji 2.8 wydaje się mało logiczny.
Ogień i dym jest widoczny w przypadku zwykłego viewportu 3d. A nie ma go w renderze, również po odpowiednich ustawieniach nodów. Na screenach w załącznikach podaje porównanie i ustawienia obiektu Flow i Domain.
Screeny dodaję na darmowym hoście.
Pierwsze dwa screeny są z Blendera 2.79. Mam włączony Homogeneous Volume w zakładce World.
Dwa następne screeny z niebieskim ogniem/dymem(piszę tak, bo mimo postępowania jak w tutorialach, mam wrażenie, że ustawiam kolor dymu, nie ognia) są z Blendera 2.8 na silniku Evee. I ten przypadek wydaje mi się najmniej logiczny, ponieważ po ustawieniu noda emmision na niebieski kolor, ten kolor w renderze jest. Jednak, gdy dołączam ColorRamp i inne nody dla zmiany koloru ognia, ten w renderze staje się znowu bez koloru, choć sam dym jest, więc volume działa. Dodam, że ColorRamp działa bez Math Node. Jednak i tak nie tak jak na tutorialu. Dopiero po ustawieniu jedynie dwóch kolorów, one się wyświetlają, bez Math Node nie mam właściwie żadnej kontroli.
Jeszcze odnośnie ognia/dymu. W Blenderze wyrenderowałem w cycles unoszący się płomień wg jednego z poniższych tutoriali, jednak ostatecznie wcale ognia tam nie było. Był tylko dym, któremu kolor mogłem zmienić za pomocą innych ustawień, niż tych pokazywanych w tutorialu. Stąd myślę, że cały czas mogę robić coś źle z obiektami Flow i Domain.
Jak coś, mogę dodać więcej screenów. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
https://ibb.co/5BPS3VY
https://ibb.co/FBby573
https://ibb.co/YBynns9
https://ibb.co/Y8xHpJ6
https://ibb.co/ypfmTW0
https://ibb.co/nkbwFw1
Korzystam z dwóch tutoriali na youtube:
Blender 2.8 Tutorial - How to Create Fire in Eevee
Realistic Fire Simulation Tutorial - Blender Cycles