Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Łukasz Rusinek

Strony: 1
1
Wszystkie klipy zostały zrobione w Blenderze za pomocą Grease Pencil'a. Miłego odbioru.

2
Work in progress (WIP) / Łączenie 2d z 3d
« dnia: 06.12.2019 11:59:41 »
Mały eksperyment z łączeniem animacji 2d z tłem 3d

4
ogarnięte :)

5
Animacja i symulacje / Grease Pencil 2d workflow - timelapse
« dnia: 01.11.2019 18:48:43 »
Krótki timelapse z animacją 2d. Czas wykonania - plus minus -20 minut

6
W skrócie - Grease Pencil jest super. Muszą go oczywiście rozwijać, bo na razie  kilka kwestii kuleje, albo po prostu nie działa.
Zacznę od marudzenia. Wg mnie bardzo słabo działają FX i modyfikatory - nie wiem czy ja tego nie potrafię dobrze ustawić czy co, ale mimo licznych kombinacji nie udało mi się osiągnąć ładnego efektu np z glowem, albo blurem. Wygląda to po prostu kiepsko.

Tym co na co bardzo liczyłem przy wejściu 2.80 były wprowadzenie różnych trybów mieszania (czyli po ludzku - blending modes) dla warstw, oraz możliwość zablokowania alfy na danej warstwie. Niby to działa, ale przy okazji znika antialiasing, co oczywiście dyskwalifikuje te narzędzia w produkcji. To jest chyba zgłoszony już bug i pracują nad tym. Nie sprawdzałem jeszcze czy coś się w temacie zmnieniło w 2.81- oby.

Teraz radzę sobie tak, że wysyłam różne GP do różnych view layerów i efekty dodaję w kompozytorze.

To teraz ochy i achy.
GP nie jest dla każdego, ale jeżeli posiadasz podstawową umiejętność modelowania, to jesteś w stanie tworzyć i modyfikować na bieżąco referki do tła i do postaci. W dłuższej produkcji, gdzie cały czas trzeba dbać o jednolity wygląda animowanej postaci ( a mi się to lubi akurat rozjechać) to prawdziwa pomoc
Fakt że GP można pełnoprawnie zrigować - nie jakimś substytutem do 2d, tylko  rigiem z ik, driverami i wszystkim czego używa się do rigu postaci 3d to też super sprawa.
Rysowanie po powierzchni obiektów 3d na początku wziąłem za taki tam dodatkowy gadget, ale z czasem okazało się że to mocarne narzędzie i umiejętnie użyte stwarza ogrom nowych możliwości, łącząc literalnie ze sobą światy 2d i 3d.
Wychodząc poza GP - to że efekt pracy z gotową postprodukcją można wywołać po prostu klikając F12 (oczywiście po poprzednim ogarnięciu nodów w kompozytorze) też ułatwia pracę. Chodzi mi o to że postprodukcje robi się na bieżąco w tym samym sofcie, bez potrzeby robienia renderu czystej animacji i dopiero późniejszej jego obróbki w innych programach typu AE czy kto tam czego używa.

Wydaję mi się że GP nie jest dla każdego - warto mieć jakieś szczątkowe pojęcie o 3d żeby w pełni wykorzystać jego możliwości. Nie mniej kierunek w którym się rozwija jest mega interesujący.

7
Część powstającego właśnie, animowanego teledysku.



Strony: 1

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek