Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - sir_Gio

Strony: 1
1
Teksturowanie i materiały / UV i skalowanie
« dnia: 05.04.2021 01:56:57 »
Po wykonaniu UV-unwrapping można przeskalować płaszczyzny, ale wtedy zaczynają się one nakładać, bo każda płaszczyzna jest skalowana względem własnego środka. Można oczywiście ręcznie skalować i przesuwać po kolei każdą płaszczyznę tak, aby się się nie nakładały, ale przy złożonych obiektach jest to mozolna praca. Czy jest jakiś sposób na automatyczne skalowanie wszystkich płaszczyzn na raz, ale z zachowaniem dystansu między nimi ? 
Nakładanie się płaszczyzn to dla Blendera żaden problem, ale ja potem moje obiekty eksportuję do Unity , a Unity to wychwytuje i się buntuje przy liczeniu mapy świateł. 

2
Mam zaprojektowaną klatkę schodową. Jest tam kilka świateł punktowych. Na stopniach i spocznikach (na wszystkich płaszczyznach położona jest textura betonu :  color map + normal map. W Eevee wszystko jest Ok. Ale w Cycles światła na tych płaszczyznach są z jakiegoś powodu zależne od kierunku patrzenia. Jak patrzę na wprost lub w dół, wszystko jest OK. Jak obniżam punkt widzenia i zaczynam patrzeć do góry,  to  niektóre płaszczyzny robią się ciemne, a przy dużych kątach patrzenia czarne. "Wina" jest po stronie normal map. Jak odłącze noda "normal map" to wszystko wraca do normy,  tyle że nie mam efektu nierówności betony. Sytuacja też zmienia się w zależności od ustawień w nodzie "normal maps" : Space (tu przy zmianie przestrzeni czarne pola pojawiają się w innych miejscach) i Strength (tu zaciemnienie znika dopiero przy wartości 0). Mam inne obiekty (ściany z tynkiem) dla których nody i  mapy są skonstruowane identycznie i tam ten problem nie występuje.  Hmm ... jak to naprawić ? 

3
Tender Blender / Blender i Bforartists
« dnia: 04.04.2020 20:30:35 »
Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post. Dawno temu bawiłem się Blenderem, który był "ludzki"  ;) , to znaczy intuicyjny. Mogłem go opanować bez trudu, bez przerabiania licznych tutoriali. Renderowałem przy pomocy Kerkythea. Byłem bardzo zadowolony w wyników. Teraz Blender zamienił się monstrum, w który wciśnięto wszystkie możliwe funkcje. Są one często tak pochowane, że samemu nie da rady ich znaleźć. Mało tego, proste funkcje trzeba wykonywać w skomplikowany sposób. To nie tylko moje zdanie, że Blender jest bardzo trudny w nauce - to jest powszechna opinia.  Ucieszyłem się na widok programu Bforartists, https://www.bforartists.de/ który jest przerobionym Blenderem w założeniu takim, który upraszcza i ułatwia jego obsługę. Zainstalowałem wersję 2 beta, która podobno jest odpowiednikiem Blendera 2.79. No ale się zawiodłem. Główną zmianą jest pojawienie się kolorowych ikonek i inne obłożenie klawiczy. Zupełnie nie rozumiem takiego podejścia. Zmiana klawiszologii powoduje tylko to, że trzeba jej się uczyć od nowa.  Kto już zna Blendera, ten nie będzie przesiadał się na Bforartists (co za okropna nazwa) bo po co ? Nowicjusze też nie zaczną od tego programu, bo nie ma tutoriali na Youtube.  Jedyne co, to jest podręcznik w pdf obejmujący 1652 strony (!) . Ale ta ilość stron też świadczy, że program nie jest prosty. 
Żeby nie było: Blender jest potężnym programem, który nie ma sobie równych wśród programów free. Narzekam tylko na jego skomplikowanie i trudność nauki. Czy ktoś z Was próbował tego Bforartista ?   

Strony: 1

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

0002

Wyświetleń: 2006
Autor: pecet8686
w: Mercedes W124