Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
@3DNoob Tak jak pisał winhelp - potrzebne są kolorowe marginesy wokół wysp. Szwy są widoczne po oddaleniu z powodu mipmap. Komputery automatycznie generują każdą teksturę w niskich rozdzielczościach. Im bardziej oddalone obiekty od kamery, tym mniejsza tekstura jest używana. Ma to związek nie tyle z wydajnością, co z 'migotaniem' kolorów. U Ciebie tak wyszło, że na krawędzi skóry i tła po pomniejszeniu sąsiadujące kolory zostały uśrednione i powstał ciemnozielony.
Możliwe, że bloki, które zrobiłeś mają gigantyczne wymiary, a do tego kamera jest oddalona.
W grafice 3D w takiej sytuacji może dojść do problemu z buforem-z, który odpowiada za poprawne określenie odległości pikseli od kamery oraz określenie, który obiekt zasłania który. Karty graficzne w obliczeniach wykorzystują liczby zmiennoprzecinkowe. W dużym uproszczeniu: takie liczby mają ograniczoną długość, np. do 6 znaków. Kiedy dwa nałożone na siebie obiekty są blisko kamery, nie sprawia to problemów. Karta graficzna ma wystarczająco dużo miejsc po przecinku, aby określić, że 'na tym pikselu ekranu fragment obiektu A jest oddalony od kamery o 1,0078 metra, a fragment obiektu B jest oddalony o 1,0099 metra', więc rysuje bliższy piksel. Kiedy obiekty są daleko od kamery, to zmniejsza się ilość miejsc po przecinku i karta graficzna nie zna dokładnej odległości pikseli od kamery. Musi wybrać między 1000,0 a 1000,0 bo zabrakło miejsc po przecinku na doprecyzowanie dystansu, więc siłą rzeczy musi zgadywać.
Jak zaznaczysz klocka w trybie obiektowym, to w panelu po prawej możesz zobaczyć jego wymiary.
Hej. W sumie nie wiem, czemu tak się dzieje, ale możesz to obejść. Zamiast w oknie Object Properties, sparentuj obiekty w oknie 3D. Zaznacz najpierw ten, który ma być dzieckiem, potem zaznacz ten, który ma być parentem. Wciśnij Ctrl+P i wybierz Object.
Zdarza mi się jeszcze zajrzeć tutaj z sentymentu. Takie trochę 'liminal space'. Facebook zabił fora, a Discord dobił. Mogliby chociaż na pocieszenie dodać taką funkcjonalność do swoich serwisów.
Musiałbym widzieć tą scenę. Może da się pogrupować obiekty w kolekcje i ukrywać te niepotrzebne w danym momencie?
Albo, jeżeli używasz dużo obiektów z włączonym Subdivisionem, możesz w opcjach renderowania odszukać Simplify > Viewport > Max Subdivision i ustawić np. na 1.
BTW: Zapytałem support Sketchfaba o więcej szczegółów, 'kto i za co', napisali, że ‘The complaint was filed by Amazon Web Services on behalf of Ferrari S.p.A.’ i dali instrukcję jak się odwołać. Raczej nie będę kopać się z koniem, nic na tym nie ugram i nie wiem, jak ichnie prawo autorskie ma się do fan artu. Ani nie chce mi się bawić w uploadowanie samochodów pod marką 'Italiano', bo kto potem taki model wyszuka i zobaczy?
Edit: Na blenderartists.org ktoś wrzucił film do historii DJ-a myszki, który obkleił swoje ferrari kotem z memów i zamienił logo na 'Purrari' i miał problemy potem.
Hej, Coś się dzieje na Sketchfabie. Miałem tam wstawione dwa modele Ferrari i mi je zablokowali z powodu roszczeń o własność intelektualną (DMCA). Wygląda na to, że producent zakroił jakąś akcję, bo z wyników wyszukiwarki zniknęły niemal wszystkie modele tej marki, a inne samochody pozostały bez zmian. Jeżeli ktoś miał 3 lub więcej aut tej firmy w swoim portfolio, to mu zablokowali całe konto. W teorii można się odwołać, ale to może zakończyć się cywilnym pozwem, więc raczej odpuszczę. Gdyby ktoś planował wymodelowanie sobie Ferrari, to niech poszuka innego producenta, który nie jest kutasem.
Dla mnie 911 zawsze były trochę pokraczne, jak Garbus na sterydach, więc nie. Raczej chodziło o to, że są dość zaokrąglone i przez to wydają się trudniejsze do zrobienia, więc odkładałem to na później. W tym roku muszę jeszcze jedno autko wymodelować i chyba będzie to właśnie Garbus na sterydach.
Pamiętam jak się śliniłem do screenów 'trójeczki' w jakimś niemieckim CD-Actionie, bo na moim kompie jedynka ledwo działał
Ja mam taki sentyment do NFS: Porsche, po którym przestałem być fanbojem Ferrari, a pokochałem germańskie pomioty. Aż się dziwię teraz, że nie wymodelowałem jeszcze 911.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.