Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zuorion

Strony: 1 2 3 ... 6
1
Tender Blender / Odp: Sketchfab usuwa Ferrari
« dnia: 05.10.2023 22:45:42 »
Ferrari to bardzo kontrowersyjnie moralnie marka jeśli chodzi o swój image z wydumanym ego prawie tak samym jak ich klientela (dobrze sie dobrali). Przecież prestiżowych modeli nawet nie da sie kupić "z ulicy" tylko trzeba kupować poprzez kółko wzajemnej adoracji.

I swoją drogą Sketchfab jest na tyle duży, że sie go firmy czepiają z DMCA, więc jeśli mamy cos do czego nie mamy pełnych praw to jest duża szansa, że prędzej czy poźniej spadnie, nawet jeśli to jest legalny fan art.

2
Generalnie to AMD nie tak dopracowane z HIP/ROCm jak CUDA/Optix i mało ludzi z niego korzysta.
Do 7700 XT jest zaledwie 4 benchmarki podczas gdy do 4070 jest po kilkaset
Więc może nawet jesteś jednym z pierwszych z tą konkretną kartą.


Przetestuj na najnowszym buildzie 4.0 pobranym z :
https://builder.blender.org/download/daily/

Polecam prześledzić ostatnie wpisy na blenderartists
https://blenderartists.org/t/cycles-hip-for-amd/1333869/299
I tam się zapytać.

3
Jakie masz sterowniki?
Cytuj
Radeon Software 22.10 or ROCm 5.3

4
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 27.07.2023 16:20:26 »
Ty to będziesz teraz ręcznie animował czy użyjesz jakiegoś mocapa?

5
Modelowanie / Odp: Skąd brak symetrii?
« dnia: 11.06.2023 22:06:29 »
Kształt ktory tworzysz jest niemożliwy do odtworzenia za pomocą prostych quadów.

A ponieważ GPU umieją renderować tylko trójkąty to podczas renderingu jakoś blender musi ztriangulować tego quada i wychodzi ze z lewej i z prawej inaczej to trianguluje więc masz różnice.

6
a co w zamian tego?
Ruch jest znikomy, ale jednak za serwej ktos musi płacić, a ostatnio forum prawie zamknąłeś?

7
Masz typ obiektu który jest tekstem.

Jeśli chcesz mieć to jako zwykły mesh, to możesz przekonwertować swój tekst na mesha (uwaga, nie będziesz mógł edytować tekstu! tak jak wcześniej)


Ew. możesz zrobibic disolbe na wewnątrznych krawędziach zeby przy inset'cie nie było problemów




Ew. możesz pobawić sie tymi opcjami po prostu tekstu, ale ta kontrola nad tym kształtem nie jest najwyższych lotów. I nie ma tam specjalnej do tego typu kształtu.

8
Work in progress (WIP) / Odp: Ambient Occlusion
« dnia: 18.04.2023 18:26:43 »
@Piotr
(signed) distance field jest podobne do voxeli, ale zamiast zero jedynkowej informacji o obecności obiektu posiada informacje o odległości do najbliższej powierzchni

przykład 2d


(a) The signed distance field to the Stanford bunny; (b) An approximation of the distance field with the Lp distance field

distance field od signed distance field różni się tym, że oprócz informacji o  odległości te liczby mogą być też ujemne co sygnalizuje że jest się w danej przestrzeni

https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/LightingAndShadows/DistanceFieldAmbientOcclusion/

dzięki czemu AO zrobione z wykorzystaniem distance fieldsów posiada informacje o obiektach, których nie wiedać z perspektywy gracza i nie dodaje cieni tam gdzie nie powinien

Wadą tego jest konieczność DF na wszystkich obiektach i niska rozdzielczosć tego DF, ale do dalszych detali nadaje sie spoko, a np. HBAO+ uzupełnia bliskie detale.

w sumie to DFAO jest bardzo podobne do VXAO, ale jest inna reprezentacja danych. Ale te distance fieldsy można wykorzystać w innym celu, więc pamięc sie nie marnuje.

---
Anyway filmik spoko, planujesz zrobić angielska wersję?

9
Work in progress (WIP) / Odp: [wip] Ambient Occlusion
« dnia: 19.03.2023 23:37:46 »
jedna uwaga: AO w nie nakłada sie raczej po prostu na scene, a jedynie na indirect lightning, pomijając bezpośrednio oświelone miejsca

oprócz rtao i ssao wspomnij (chociażby tekstem) że są inne metody (VXAO, DFAO, wybakeowane, oraz różne wariancje ssao (hbao itp))

no i alternatywne metody użycia AO jak np. przy malowaniu brudu itp.

10
Modelowanie / Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
« dnia: 13.03.2023 12:54:32 »
modyfikatorem simple deform, albo curve z okragłym obiektem curve

13
Teksturowanie i materiały / Odp: Wyrównanie siatki UV
« dnia: 30.09.2022 17:39:32 »
https://github.com/SavMartin/TexTools-Blender/releases/tag/v1.5
recfify z textol albo UV Toolset 2 albo innego addona

15
Modelowanie / Odp: Loop select - Alt LMB nie działa B 3.2.2
« dnia: 22.09.2022 02:30:52 »
pokaż screena

Strony: 1 2 3 ... 6

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek