Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Aquariess

Strony: 1
1
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 08.02.2021 14:49:23 »
Poradziłem sobie w następujący sposób:

po kroku 7 wybieram odpowiednią podstawę górną, kopiuję ją (SHIFT+D), przesuwam w dół (G, Z, wartość ze znakiem -), usuwam nadmiar wierzchołków (A, M, B), nadaję materiał całości

2
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 06.02.2021 09:48:10 »
Proszę o inne propozycję.
Sposób z "zaznacz wszystko" + "Merge by distance" jest bardzo uciążliwy dla rozbudowanych brył.

3
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 05.02.2021 13:23:04 »
Dzieki, "merge by distance" pomaga na nadmiarowe wierzcholki. Tylko u mnie wlacza sie to klawiszami M, B.

4
Modelowanie / Odp: Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 04.02.2021 23:32:46 »
Niestety próbowałem z vertex-ami, plane-ami i nawet edge-ami. Za każdym razem ten sam efekt.
Zaznaczenie wszystkiego (A) pomaga tylko jeśli ekstruduję o te samą odległość (lub mniejszą), a do tego okropnie powiela mi liczbę nałożonych na siebie vertex-ów

5
Modelowanie / Ekstrudowanie dorysowanego fragmentu
« dnia: 04.02.2021 16:04:57 »
Witam
Jestem nowy w Blenderze i jeszcze mało umiem.
Mam problem z którym walczę od rana, a google mi nie pomaga.

Opiszę teraz pożądany efekt, schematy postępowania oraz efekt który otrzymałem.

Pożądany efekt:
Jak widać na rysunku 8 mamy kształt składający się z 3 brył. Wszystkie płaszczyzny boczne i podstawy mają przypisany czerwony materiał.

Schemat postępowania:
1. za pomocą CTRL + Prawy Klawisz Myszy rysuję kształt
2. łączę kształt klawiszem F
3. nadaje kształtowi materiał
4. zaznaczam całość
    klawiszem E rozpoczynam ekstrudowanie
    klawiszem Z wybieram oś wzdłuż której ekstruduję
    wpisuję pożądaną wysokość bryły
5. do górnej podstawy bryły dorysowuję drugi kształt
6. klawiszem F łączę kształt po czym nadaję mu materiał
7. powtarzam krok 4

Efekt otrzymany:
Jak widać na rysunku 7 otrzymałem 3 bryły przy czym ta po prawo nie posiada dolnej podstawy, a podstawy boczne choć istnieją to jednak nie maja przypisanego materiału.

Moje pytanie:
Co mam zrobić, żeby otrzymać efekt jak na rysunku 8?
Ważne, żeby zachować ogólny schemat postępowania ponieważ mam zamiar rozbudowywać bryły do góry.


Strony: 1

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek