1
Teksturowanie i materiały / Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
« dnia: 19.07.2023 11:48:06 »
Witam wszystkich. Natrafiłem na problem którego nie mogę rozwiązać.
Potrzebuję układ taki: plane circle, wpisany w prostokątny obraz, który zawsze jest styczny z dłuższymi bokami, i jest na środku obrazu.
Czyli tak jak na załączonym obrazku, potrzebuję na plane circle nakładać obraz/video full hd, i otrzymać tylko wycinek koło na środku, bez skalowania. Na razie wszelkie moje próby kończą się na tym, że koło wpisuje mi w prostokąt, i siatka staje się owalem, przez co obraz jest deformowany, ściśnięty na dłuższych bokach..
Potrzebuję taki obiekt użyć w innym programie do multimediów, nakładając na niego właśnie video lub obrazy, bez ich zniekształcania, tylko jako swego rodzaju "maskę". Wymiar pionowy koła ma być zawsze maksymalny.
Jest to możliwe?
Potrzebuję układ taki: plane circle, wpisany w prostokątny obraz, który zawsze jest styczny z dłuższymi bokami, i jest na środku obrazu.
Czyli tak jak na załączonym obrazku, potrzebuję na plane circle nakładać obraz/video full hd, i otrzymać tylko wycinek koło na środku, bez skalowania. Na razie wszelkie moje próby kończą się na tym, że koło wpisuje mi w prostokąt, i siatka staje się owalem, przez co obraz jest deformowany, ściśnięty na dłuższych bokach..
Potrzebuję taki obiekt użyć w innym programie do multimediów, nakładając na niego właśnie video lub obrazy, bez ich zniekształcania, tylko jako swego rodzaju "maskę". Wymiar pionowy koła ma być zawsze maksymalny.
Jest to możliwe?