1
Teksturowanie i materiały / Subsurf i displacement "rozciągają" krawędź modelu
« dnia: 24.01.2018 16:09:28 »
Witam,
Chciałem stworzyć cylindryczny bloczek drewna (cycles). Stworzyłem cylinder i z niego zrobiłem mapę UV. Następnie dodałem Subsurf w celu zagęszczenia siatki oraz wygładzenia a po tym dodałem dwa modyfikatory displacement (jeden dla małych zagłębień, drugi dla większych szpar). W efekcie z nieznanego mi powodu krawędź modelu zakrzywia się/rozciąga. Próbowałem ugrać to edge loopem, bevelem oraz ustawieniami cease. Nic nie zadziałało.
Czy jest jakiś sposób poradzenia sobie z tym problemem bez "apply" (potwierdzania?) modyfikatorów?
Chciałem stworzyć cylindryczny bloczek drewna (cycles). Stworzyłem cylinder i z niego zrobiłem mapę UV. Następnie dodałem Subsurf w celu zagęszczenia siatki oraz wygładzenia a po tym dodałem dwa modyfikatory displacement (jeden dla małych zagłębień, drugi dla większych szpar). W efekcie z nieznanego mi powodu krawędź modelu zakrzywia się/rozciąga. Próbowałem ugrać to edge loopem, bevelem oraz ustawieniami cease. Nic nie zadziałało.
Czy jest jakiś sposób poradzenia sobie z tym problemem bez "apply" (potwierdzania?) modyfikatorów?