Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - D7470

Strony: 1 2
1
Animacja i symulacje / Odp: Animacja twarzy
« dnia: 17.08.2018 17:25:31 »
Dla wielu unikalnych postaci niestety nie zrobisz tym sposobem, w tym przypadku powinieneś zastosować kości dodawane w blenderze. Jest to jedyne rozwiązanie jakie znam, ale musisz pamiętać, że kości w grach są dosyć "ciężkie". Jeżeli stworzysz wiele postaci z dużą ilością kości możesz odczuć znaczny spadek płynności gry.

Ewentualnie możesz kopiować shape keys w blenderze na inne postacie...

2
Animacja i symulacje / Odp: Animacja twarzy
« dnia: 16.08.2018 19:40:05 »
To dla tego, że to nie są animacje. W unity to się nazywa Blend shapes.

Jeżeli wyeksportowałeś tak jak pokazałem w poprzednim poście (czyli bez Apply Modifiers i w formacie .fbx) to po imporcie do Unity i przeciągnięciu modelu na scenę w panelu Inspector jest sekcja o nazwie Skinned mesh renderer i to tu znajduje się ten Blend Shape. ( u mnie Key 1)
Nie widać go na meshu bo jest ustawiony na 0, zmień tą wartość na 100, aby zdeformować obiekt.

Screen: https://i.imgur.com/U5H3Ofu.png

3
Animacja i symulacje / Odp: Animacja twarzy
« dnia: 16.08.2018 10:10:31 »
Cześć!
Prosta animacja do gry to pewnie z użyciem Shape Keys w blenderze (Jeżeli gra na Unity to tam nazwali to Blend Shapes).

Akurat tak się składa, że mam kanał na YouTube i wrzuciłem poradnik o tym, polecam sprawdzić ;)
https://www.youtube.com/watch?v=LpfCrmkr5GQ

Tylko musisz pamiętać, żeby przy eksporcie gotowej animacji z blendera odznaczyć opcję Apply Modifiers.
Screen: https://i.imgur.com/9QXGPIj.png

Mam nadzieje, że pomoże i powodzenia przy projekcie!

4
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 18.10.2017 17:59:37 »
Są dwie możliwości:
1. Zamieniasz krzywe z pliku .svg na geometrię (ALT+C), ekstrudujesz trochę i robisz tak jak wcześniej, czyli dajesz boolean. Teraz zaznaczasz głowę tego wilka i obniżasz ją trochę, aby nie była taka płaska.
2. Przecinasz model na pół i dodajesz mirror modifier, dzięki czemu model stanie się symetryczny.

5
Dzięki za opinie!
W zamyśle filmy na kanale mają być krótkie (max 5-6 minut) i pokazywać jedną rzecz, tak aby nie trzeba było oglądać półgodzinnego poradnika.

6
Tutoriale / Kanał Youtube z poradnikami dla początkujących
« dnia: 15.10.2017 14:07:16 »
Witam.
Chciałbym przedstawić wam mój kanał na Youtube, który nazywa się PL Tutors.
Tworze głównie poradniki z grafiki komputerowej (Inkscape, Blender)
Ostatnio pojawiła się mini seria poradników na temat tworzenia materiałów PBR w Blenderze.

LINK: https://www.youtube.com/channel/UC7iizcqdJQRCJGEPijzQUNA/videos

Dajcie znać co o nich sądzicie!

7
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 04.10.2017 21:06:16 »
Może to wyglądać strasznie, ale tak mam kilka kanałów godnych polecenia:

Blender Guru

Pierric Picaut

MrSorbias

Grant Abbit

Zacharias Reinhardt

Mas Baco

Gleb Alexandrov

Remington Graphics

CG Cookie Blender

Blender

CG Geek

CG Masters

WayWard Art Company

TooEazyCG

Blended

Sardi Pax

The CG Ninja

Reymante Martinez

CG Tutor

Piotr Arłukowicz

Darren Lile

Blendcraft Creations

Blender Diplom

I oczywiście, jeżeli po tym wszystkim jeszcze będziesz miał siłę to polecam sprawdzić moje dzieła na YT (w sygnaturce mam podany link)
Mysle że na jakiś czas Ci starczy :D

8
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 04.10.2017 20:40:56 »
Co do modelu to wygląda całkiem calkiem, muszę przyznać że nawet mi się podoba :)
Tylko zdaje mi się że rękojeść powinna być trochę dłuższa, bo trochę nieproporcjonalnie to wygląda (to tylko moje zdanie).
No i oczywiście jeżeli dążysz do wyglądu bardziej "PRO" to przydało by się jakieś sculptowanie, więcej szczegółów... wiesz jakieś mini dziury, zadrapania, nierówności itd.
Więc ogólnie mysle, że wszystko idzie w dobrym kierunku i chętnie zobaczę co z tego wyjdzie :) (mam nadzieję że podeślesz dalsze wyniki pracy), a no i w razie problemów, napisz, pewnie coś wymyślimy :)

9
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 04.10.2017 17:35:09 »
Wiem, że mogę cię tym wnerwić, ale powiem to po raz kolejny: Zrobiłem to poprzez boolean i wszystko działa, nie zostają żadne dziury itd. wszystko ładnie zamknięte i dostaje taki sam efekt jak ty.

PS.
Sprawdziłem z twoim modelem i wszystko zadziałało tak jak pisałem wyżej. Klik na młot, dodaj modyfikator boolean, wybierasz model, którym chcesz ciąć (w moim przypadku małpa, u ciebie to będzie model tego logo), klikasz difference i Apply. Naprawdę działa i zajmuje około 1min.
Wrzucam również zdjęcie na potwierdzenie.

PS2.
Pozwoliłem sobie przejrzeć twój model i zalazłem pewien problem, który może ci w przyszłości trochę krwi napsuć (gdy będziesz renderował lub eksportował model do silnika typu Unity czy Unreal).  Jak masz tą kulkę u góry i dookoła są takie kolce, one mają źle ustawione tzw. normals, czyli "patrzą się" w złą stronę (do środka). Wystarczy, że zaznaczysz je i naciśniesz CTRL+N lub W i Flip normals :). (to również wysyłam na zdjęciu)

10
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 16:36:24 »
Oczywiście, można  spokojnie dać normalmapę lub mapę wysokościową, ale temat jest o robieniu dziury, więc staram się pomóc.
A boolean to jakaś minuta roboty... kilka klików i po sprawię.
Później można zrobić bake wszystkich detali na model lowpoly, jeżeli potrzeba.

11
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 16:23:26 »
Mówię ci że modyfikator boolean nie zostawia żadnych dziur. Na zdjęciu, które ja wysłałem dokładnie widać, że geometria "zamknęła się" po tym jak wyciąłem głowę małpy w sześcianie.
Możesz mi wysłać ten model? Zobaczę co tam nie działa.

12
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 15:56:39 »
Ten sposób co ja pokazałem nie ma problemu z otwartym modelem, wszystko automatycznie się zamyka (wypełnia ścianami), więc nie wiem w czym problem.

Edit.
Spróbuj zrobić tak:
Wybierz swój młot i dodaj do niego modyfikator boolean, z listy wybierz Difference i wskaż swoje logo, kliknij Apply i będzie śmigać.

13
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 15:43:42 »
Jeżeli chcesz, aby obiekt wektorowy (krzywą) "wtopić" w normalny model, to nie wyjdzie... Ale można zamienić krzywą na geometrię (ALT+C) i wyciąć tak jak ja to zrobiłem wyżej. Dobrze rozumuje? To zdjęcie co przesłałem pokazuje rozwiązanie problemu?

14
Modelowanie / Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 15:21:24 »
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale chodzi tobie o to, że by wyciąć kawałek obiektu innym obiektem? W załączniku dodałem screena, jak ja to rozumiem (wyciąłem głowę małpy w sześcianie). To o to chodzi?

15
Oświetlenie i rendering / Odp: Niewyraźny render("szumy"?)
« dnia: 24.09.2017 18:54:15 »
Żaden problem :)
To były moje pierwsze posty na tym forum i od razu pomogłem, jest satysfakcja :D

Strony: 1 2

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek