Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
W sumie robią to samo, czyli służą do ustawienia głębi ostrości. F/stop reprezentuje wartości jakie można spotkać w prawdziwych aparatach tzn. w fotografii. Czyli dajmy na to robisz fotę obiektu, który stoi 2m od Ciebie i ustawiasz w aparacie F/stop na 5.6. Potem przechodzisz do blendera stawiasz obiekt 2m od kamery ustawiasz na niego focal point, f/stop na 5.6 i powinieneś uzyskać taką samą głębię ostrości jak przy prawdziwym zdjęciu. Aby F/stop dawał w Blenderze te same efekty co f/stop w fotografii, wymiary obiektów i odległość punktu ostrzenia powinny byś w miarę te same.
Ładnie wyszło. Podobają mi się kolory Jedyne co mi ciut nie pasuje to góry. Wydaje mi się, że mają zbyt obły kształt, i że ciekawiej by wyglądały gdyby były zbudowane z ostrzejszej geometrii z mniejszą ilością kamieni.
Bardzo dobry start. Materiały ładnie wyszły. Jedynie ten kubas na pierwszym planie mógłby mieć gęstszą geometrię bo na brzegu u góry widać, że jest ciut kanciasty. Druga rzecz to czarne pudełko to z lewej strony lewituje, można by je trochę obniżyć.
Dzięki! Pajęczyna widzę budzi kontrowersje w internecie ludzie różnie ją odbierają, jednym się podoba innym niezbyt. Dla mnie bez pajęczyny było trochę pustawo. @Jerry Postpro robiłem w Blenderze, i w Kricie. Blender odpowiadał za lekką korektę kolorów i nod nadający efekt soczewki aparatu. W Kricie dodałem fruwające cząsteczki i też bawiłem się trochę kolorami.
Nie ma to tamto, się teraz porobiło. Kiedyś jak dorwałem darmową HDRI, to trzymałem ją w specjalnym miejscu na komputerze. Teraz gdzie się człowiek nie spojrzy tam darmowe HDRI.
Przygotowanie od strony wizualnej myślę, że wyszło dobrze. Wszystko jest jasne i przetrzyjże. Alee, treści ciut mało. Odpaliłem film "Materiał PBR #1 Albedo - Blender". Nie dowiedziałem się z niego co to jest to PBR, ani co to jest i po co jest Albedo. Za to z filmu który miał być o PBR i Albedo, dowiedziałem się jak usunąć DiffuseBSDF i jak dodać teksturę w node editor. Tworząc tutorial warto mieć na uwadze, dla kogo ma być on skierowany. Jeśli adresatami są początkujący, może zamiast pokazywać jak dodaje się tekstury, lepiej byłoby w kilku słowach opisać o co chodzi z PBR i czym jest Albedo. Dodawanie tekstur, nodów etc. można by wtedy załatwić osobnym filmem poświęconym np. node editorowi.
To w końcu budowanie patriotyzmu na poczuciu krzywdy czy na "niezłomności"? Zresztą uważam, że mówienie o kilkuminutowej animacji w kontekście budowania patriotyzmu kompletnie nie ma sensu. Celem tej animacji było pokazanie ludziom, szczególnie tym zagranicą co działo się z naszym krajem podczas II WŚ i po niej. W polskich szkołach ten okres jest zupełnie pomijany, do upadłego katuje się starożytność, a historię Polski XX w. przerabia się tylko wtedy jeśli starczy czasu pod koniec roku. Może, któryś z młodszych ludzi zobaczy ten film, który "nie różni się niczym od trailerów czy cinematików do gierek" sięgnie potem po poważniejsze źródła. Nie mówiąc już o ludziach spoza naszego kraju, którym nasza historia jest niemal kompletnie obca. Co do zero jedynkowego ukazania historii, jak mówiłem wcześniej, wolę żeby w świat szli tacy "Niezwyciężeni" niż "wielka wojna ojczyźniana". Krótki wywiad z pomysłodawcami filmu. Pod koniec pada temat polityki historycznej i tego jaką formę może mieć.
Według mnie właśnie takich animacji nam potrzeba. Czy jest to propaganda? Oczywiście, że tak i to dobrze. Od wieków siedzimy między Niemcami a Rosją i każde z tych państw wysyła w świat swoją wersję historii. Dlaczego więc my mielibyśmy tego nie robić? W porównaniu do wcześniej wspomnianych państw, akurat my mamy najmniejszy powód do wstydu. Wolę żeby w świat szedł taki przekaz jak w "Niezwyciężonych" niż żeby świat wiecznie słuchał o "polskich obozach śmierci" i o tym, że "bohaterskie ZSRR przybyło z bratnią pomocą i wyzwoliło Polskę spod nazistowskiej okupacji". Tyle lat nie mieliśmy prawie żadnych dobrych filmów historycznych, a jak w końcu pojawiło się jakieś światełko w tunelu, to wraz ludzie marudzą, że "propaganda i patos". Z takim podejściem dalej w polskim kinie będziemy mieli dzieła pokroju "Ciacho".
Zobacz teraz. Nie jest idealnie, ale może ujdzie. Dodałem trochę loopów. Bevel dałem dwa razy i dla każdego oddzielnie ręcznie ustawiłem Vertex Groups.
Mi się niebo bardzo podoba. Tworzy ciekawy kontrast z ziemią, a te zwisające chmury nadają dramatyzmu scenie. Wyglądają jakby miały zaraz runąć na miasto, niczym jakaś odwleczona kara. Co do pierwszego planu zgadzam się z gotenem, Przydałoby się go jakoś urozmaicić.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.