Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mortus

Strony: 1 2 3 ... 13
1
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 23.09.2024 14:15:20 »
Ale w sumie tylko ja się tu wypowiadam to... coś powiem, a raczej napiszę.

Ano. Blenderownia w tym momencie trzyma się jeszcze chyba tylko po to, żebym mógł tutaj wrzucać te aktualizacje i prowadzić swój wątek ._. Będzie mi serio brakowało (już brakuje) obserwowania różnych WIP-ów, wybierania co miesiąc najlepszej pracy i tak dalej. Ehh...

Tak czy siak. Bardzo dziękuję za miłe słowa!
Mam podobne przemyślenia co do tła. Nawet specjalnie w postpro je zaciemniałem, ale jak później robiłem porównania, to jednak bardziej mi leżała ta jaśniejsza wersja. Więc tak zostawiłem. Za to nie wiem, czy nie spróbuję doświetlić jeszcze trochę okolic twarzy postaci. Właśnie po to, żeby trochę lepiej się odcinały od tła.
Choć momentami sam chciałem zmienić co nieco kolory postaci, tak staram się jednak trzymać pierwowzoru, gdzie Courtney jest czerwona a tancerki fioletowe. Tak więc pewnie zostanie.
A co do zmiany jasności tła w zależności od ujęcia - w sumie jest to jakiś pomysł, nie wpadłem na to. Możliwe, że poeksperymentuję z tym trochę.

2
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 22.09.2024 10:50:49 »
Dobra, zrobiłem jeszcze kilka mniejszych poprawek w animacji, ale nie chce mi się znowu całości renderować od nowa, więc tylko wylistuję co zostało zrobione.

- w ujęciu 20 nieco przesunąłem tancerki. Ale tylko trochę. Na tyle, żeby odsłonić Courtney i nic więcej. Nie wiem jak u innych osób, ale moja uwaga zawsze w tym ujęciu leci na tę tancerkę najbliżej kamery na środku. Jak próbowałem ustawić tancerki w taki sposób, żeby całkowicie odsłoniły Courtney, to łapałem się na tym, że uwaga mi się trochę gubiła. Nie było tej jednej postaci na środku, na którą mógłbym patrzeć, a sama Courtney też w centrum uwagi w tym ujęciu nie jest. Więc koniec końców przesunąłem te postacie, ale tylko trochę.

- w ujęciu 19 poprawiłem trochę animację z palcem wskazującym

- zrobiłem w końcu symulacje włosów. Łącznie śmiga to na 2 addonach, mojej własnej symulacji i momentami ręcznych poprawkach ._. Kolizje w Blenderze są okropne, muszę to przyznać. Już nie mam głowy dalej walczyć z tymi włosami, więc po prostu wybejczyłem kilka symulacji na różnych ustawieniach i się przełączam między nimi w zależności od tego co w danym ujęciu wygląda i działa lepiej. A jeśli symulacje nie dają rady, to po prostu wchodzi ręczna animacja i heja. Można to było zrobić lepiej? Można było. Czy mi się jeszcze chce z tymi włosami nadal walczyć? Można było zrobić lepiej. Mam nadzieję jeszcze wrzucić tutaj ostatni render z viewportu już z działającymi symulacjami.

Wydaje mi się, że coś jeszcze robiłem, ale już do końca nie pamiętam co. I tak nie ważne. W tej wrzutce chciałbym się skupić na czymś innym. Mój odwieczny nemezis i coś o czym nadal nie mam niestety zielonego pojęcia i co spędza mi sen z powiek - światło. Powiem tak - jakieś tam oświetlenie jest i to w sumie tyle. Pewnie takie zostanie, bo lepszego po prostu nie potrafię zrobić. Ale jestem jak najbardziej otwarty na feedback, w zasadzie po cichu liczę na to, że ktoś mi tutaj coś doradzi. No więc, czy takie światło jest do zaakceptowania? Może powinienem świecić jakoś inaczej, może kolory inne, może coś w postpro? A może olać i jest ok tak jak jest? Sam już nie wiem, głowa pusta. W każdym razie poniżej wyrywkowo kilka ujęć z pierwszej połowy animacji - druga wygląda tak samo, chodzi mi tylko o pokazanie jak oświetlenie aktualnie działa na różnych planach i ujęciach.












3
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 26.08.2024 18:44:15 »
A dziękuję, dziękuję.
W ogóle dzięki, że się tak udzielasz w tym moim wątku. Jako ostatni tu chyba prowadzę jeszcze jakiegokolwiek WIP-a, więc tym bardziej doceniam, że regularnie mogę liczyć na feedback od Ciebie. Postawiłbym Ci piwo, gdybym miał okazję.

4
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 22.08.2024 11:30:48 »
Kolejna wrzutka. W dzisiejszym odcinku głównie (albo praktycznie wyłącznie) zmiany, edycje i poprawki.

Poniżej lista rzeczy które zostały zrobione:

- nowa animacja tancerek w ujęciach 1-6. Początek jest przyśpieszony, reszta zrobiona całkiem od nowa.

- poprawione kadrowanie w ujęciu 4

- nowa animacja Courtney w ujęciu 7. Nie wiem czy lepsza, ale inna niż była wcześniej, trochę bardziej dynamiczna.

- ciut poprawiona animacja w ujęciu 8

- zmienione kadrowanie w ujęciach 9 i 12, po to żeby wzrok widza nie musiał aż tak bardzo skakać po ekranie jak wcześniej.

- zmienione kadrowanie w ujęciu 16 - dla lepszej czytelności

- gest Courtney w ujęciu 21 jest teraz trochę bardziej wyolbrzymiony. Szczerze mówiąc nie wiem czy to wystarczy, czy przydałoby się też więcej ruchu reszty ciała - do oceny.

- kadrowanie w ujęciu 29 jest trochę inne - tak jak wcześniej, dla czytelności

- w ujęciu 31 pojawiły się linki/sznurki prowadzące od palców Courtney do tancerek + same tancerki są teraz tylko po bokach, tak żeby nie przeszkadzały. Aktualnie zdecydowałem się na 3 po każdej stronie, ale jeśli jest za dużo to zawsze można zmienić na 2.

- nowe kadrowanie w ujęciach 33 i 35 - tak samo jak poprzednie, dla poprawy czytelności

- ujęciu 41 element scenerii nie wchodzi już w kadr

Ujęcie 43 zostało tak jak było, bo w oryginale w tym ujęciu również fragment rusztowania wchodzi w kadr. Więc to co jest teraz jest "zgodne z prawdą historyczną i na razie tego się trzymam.

Fizyka/symulacje na ten moment są bo są. Momentami widzę że srogo szaleją, ale na razie to olewam, fizykę zostawiam sobie na koniec, jak już animacja będzie cacy. Ale to nie mnie oceniać. Na razie tyle.


5
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 28.07.2024 12:33:27 »
 Apdejt czas. Jeszcze przed końcem lipca.

Już prawie, prawie cała animacja zrobiona. Jeszcze kilka drobnych rzeczy i lecę z poprawkami. W końcu.

A z nowości w aktualnej wrzutce:

- ujęcie 31 w końcu ma animację!

- w ujęciu 31 dojdą jeszcze takie sznurki/nitki od palców Courtney biegnące do tancerek. Ten gest gdy mówi "free" ma być momentem, gdy te sznurki opadną.

- również w ujęciu 31, zastanawiam się, czy nie wywalić tancerki ze środka, a zamiast tego dać po 3 postacie po bokach zamiast 2. Aktualnie ta środkowa postać trochę za bardzo zasłania Courtney i chyba zwyczajnie przeszkadza.

- reszta jest tak samo jak była, trzeci raz wykorzystałem ten sam już wyrenderowany klip i powoli zaczynają być widoczne artefakty wielokrotnej kompresji. No ale chciałem mieć stosunkowo szybko podgląd całej animacji, bez renderowania wszystkiego znowu od zera. Więc tylko dokleiłem to środkowe ujęcie, reszta bez zmian.


6
Oświetlenie i rendering / Odp: Viewport
« dnia: 23.07.2024 11:21:41 »
Ja tu nie tylko zaglądam, co nadal prowadzę swoje wipy. Chyba już tylko ja jeden, brakuje mi tego comiesięcznego wybierania najlepszej pracy ._.
Nie wiem jak FB, ale Discord jakiś czas temu dodał funkcję na kształt for. Można założyć sobie temat, w którym będzie prowadzona osobna od ogólnych czatów dyskusja. W mojej opinii krok w dobrą stronę, choć nadal preferuję tradycyjne fora.
Sorry za offtop, ale co się dzieje? Coś mnie ominęło? O co chodzi z tym 1998-2024? Nie mówcie mi, że blenderownia się jednak zamyka na dobre? ._.

7
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 06.07.2024 17:49:52 »
Właśnie momentami szaleją. Do tych symulacji też muszę jeszcze przysiąść. Na razie są jakie są, ale jak skończę animację to będę tę fizykę poprawiał.

8
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 02.07.2024 19:26:24 »
No to trochę bez sensu poddawać to ocenie.

Prawda. W przypadku tamtego fragmentu faktycznie trochę bez sensu.

Wowowo, niecały miesiąc i znowu wrzutka. Tym razem mniejsza, bo już tak dużo nie zostało do zrobienia. Z aktualności:

- animacja tancerek dociągnięta do końca

- poprawiłem kadrowanie w ujęciach 32-37

...i to tyle. Nawet nie renderowałem całości, tylko te brakujące/zmienione ujęcia bo bez sensu renderować drugi raz to samo. Po prostu dokleiłem nowe ujęcia do poprzedniego wideo. Ale hej - wszystkie ujęcia mają już "jakąś" animację, dla mnie to pewien krok milowy w tym projekcie. Zastanawiam się co dalej, pewnie najpierw zanimuję to brakujące, środkowe ujęcie 31. Potem będę fixował resztę.


9
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 12.06.2024 20:03:27 »
O, to ciekawie się składa, bo akurat wtedy miałem zamiar wrzucić to wideo. Z tym, że w poniedziałek ostatecznie nie miałem czasu, wczoraj mi się render wywalił, i dopiero dzisiaj się udało.
A, tak tak. Zapomniałem wspomnieć. Ta kamera najpierw była "tak o" luźno zrobiona na nieruchome manekiny z zamiarem że później się nad tym lepiej zastanowię. Na razie po prostu zostało jak było, a tancerkom w międzyczasie doszła animacja i teraz te ujęcia nie mają żadnego sensu. Zgadzam się w całości, że wygląda kijowo. Z tym ujęciem na tyłek też się zastanowię. W ogóle część ujęć wydaje mi się aktualnie chaotyczna, trzeba będzie coś z tym zrobić. Jak masz jakiś pomysł co z tym ewentualnie zrobić, to śmiało.

10
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 12.06.2024 12:05:57 »
Minął miesiąc, ale wróciłem. Na szczęście tym razem nie po 3 miesiącach...

Już jestem blisko wyklepania całej animacji, poza tym fragmentem na ekranie w środku klipu. Powoli zbliżam się do robienia poprawek i edytowania tego, co już jest. W końcu zacząłem się bawić nową fizyką włosów tancerek. Courtney jest po staremu. Do tych symulacji też jeszcze przysiądę, na razie nie chce mi się tego wypalać za każdym razem jak coś zmienię.

Autokrytyka:

- ujęcia od 32-37 mają niezbyt pasującą animację. Jakoś trafiłem na taką choreografię i nie wiem co sobie myślałem, ale to tutaj nie pasuje. Do zmiany
- włosy w ujęciu 38 - nie zauważyłem tych włosów wcześniej, ale nieważne. Nad symulacjami i tak będę jeszcze siedział
- wszystkie problemy wymienione w poprzednich postach nadal są aktualne

Zapraszam do krytykowania.


11
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 11.05.2024 11:30:24 »
Też mi się na początku wydawało, że za szybko. Ale po którymś razie jak patrzę to wydaje mi się, że chyba ok. Więc w sumie nie wiem :v Na razie zostawię jak jest.
Cisnę, cisnę. Nie mogę się doczekać, jak będę miał już całość.

12
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 03.05.2024 16:54:44 »
Kupię trochę wolnego czasu. Może być na kilo, może być na sztuki i w każdej ilości ._.
Tak czy tak skończył się luźniejszy okres, ale dalej pracuję na tyle na ile czas pozwala. Uwagi sobie zapisuję, więc to nie tak że je olewam. Tak jak już wspominałem, na razie chcę przebrnąć przez całość i mieć "cokolwiek", potem sobie będę tweakował. Dzięki temu czuję, że jakoś mi ta robota idzie do przodu.

A co do aktualnej wrzutki:
- doanimowałem tancerki do końca pierwszej połowy, czyli do 31 ujęcia- niektóre ujęcia kamery na tancerki są teraz inne - czy są lepsze czy gorsze to już do oceny
- ujęcie 20 już zdążyłem nawet ziterować, bo pierwsza wersja animacji tancerek wyglądała kiepsko, mam nadzieję że aktualna jest w porządku
- ujęcie 26 coś jakoś mi nie leży
- pierwsze ujęcia z tancerkami są takie jak były
- jak już mówiłem będę do tego wracał
- nadal nie ma fizyki

Swoją drogą jak ktoś ma namiary na jakieś fajne formacje taneczne, które nie wyglądają jak chaotyczne podrygi paralityków, to chętnie się czymś zainspiruję. Może akurat się znajdzie coś fajnego.Na razie to tyle. Do zobaczenia mam nadzieję wcześniej niż za 3 kolejne miesiące ._.


13
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 08.02.2024 11:06:22 »
Super lista, wielkie dzięki za te uwagi. Odniosę się po kolei.
1. Zwrócę na to uwagę i możliwe że w ogóle całą tą sekwencję zanimuję od nowa albo zmodyfikuję w mniejszym czy większym stopniu. Szczególnie ten obrót w późniejszym ujęciu. Tak patrzę na referencję którą sobie nagrałem i mniej więcej timing poszczególnych części ciała się zgadza, tzn. biodra wcale nie rozpoczynają tego wstawania, tylko właśnie oderwanie od ziemi rąk i klatka piersiowa. Ale wiem co masz na myśli. We mnie jest tyle gracji co w bulwie ziemniaka, więc może faktycznie spróbuję zanimować to wstawanie rozpoczynając od bioder. W sumie trafna uwaga.
2. Yep, zdecydowanie do poprawy.
3. A to akurat ciekawe. Też mam wrażenie, że to się w ogóle z muzyką nie zgadza, ale z drugiej strony cała ta animacja jest kontrolowana przez waveform utworu który gra w tle. Teoretycznie powinno to owocować najlepszym dopasowaniem do rytmu. W praktyce też mam wrażenie, że nie do końca tak jest. Nie wiem, może jakoś źle tego używam.
4. Tak tak, jestem tego świadomy i jak najbardziej się zgadzam. Kadrowanie w tych ujęciach z tancerkami po prostu na razie zostawiłem takie jakie było wcześniej, więc momentami jest kompletnie z czapy. Przykład z ujęciem nr 10 jest chyba najbardziej wyraźny. Jeszcze wrócę do tego tematu.
5. Nie wiem jak to dobrze wyjaśnić, ale to jest taki "zeskok po schodach", gdzie generalnie ruch całego ciała jest dość jednostajny i przypomina nieco spadanie, a w tym czasie najwięcej pracują nogi które szybko przeskakują ze stopnia na stopień. Przynajmniej takie jest założenie, i nogi faktycznie stawiają kroki na tych stopniach. No ale pracy nóg w obrębie kamery tutaj rzeczywiście nie widać, jedynie trochę uda. Nie wiem co z tym zrobić. Na razie jesteś jedyną osobą która na to zwraca uwagę. Jeśli ktoś więcej mi to wytknie to będzie trzeba znowu wrócić do tego fragmentu.

14
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 25.01.2024 12:30:58 »
No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.

A co do samych tancerek:
- zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej)
- ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży
- schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba
- kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu
- pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy
- fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później
- głośniki się teraz animują, yay

Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.


15
Work in progress (WIP) / Odp: Courtney Gears
« dnia: 02.01.2024 16:36:43 »
W pełni się zgadzam. Ja się już do tego widoku przyzwyczaiłem, ale tak na marginesie to wyglądało jeszcze dziwniej jak główna postać też była nieruchomym manekinem na początku. Choć akurat tej wczesnej wersji nigdzie nie wrzucałem, bo nie było potrzeby ani sensu.
Zdaję też sobie sprawę, że jak nic nowego nie dodaję, a tylko edytuję istniejącą animację, to różnicę widzę głównie ja sam. Na pewno nikt tego wnikliwie nie śledzi, dlatego robię tę listę zmian. Żeby było wiadomo na co ewentualnie zwrócić uwagę.
Mam za to pytanie, bo na Max3D dostałem ciekawy komentarz i chciałbym się teraz dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Podobno postać między niektórymi ujęciami zdaje się przeskakiwać w różne miejsca sceny co wprowadza poczucie zagubienia. No więc pytanie, czy ktoś więcej też ma takie odczucie i to jest problem, którym realnie powinienem się zająć czy nie. Tak więc proszę o opinię

No i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich użytkowników tej strony, którzy jeszcze z niej korzystają (czyli pewnie jakieś 5 osób :v )

Strony: 1 2 3 ... 13

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

PZL - P11c

Wyświetleń: 1653
Autor: mortom.ckm
w: Tomasz Sadzinica