Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - alex

Strony: 1 2 3 4
1
Teksturowanie i materiały / Odp: SKALA TEKSTURY
« dnia: 13.04.2021 23:21:48 »
Hej, wrzuć plik blend z tym obiektem i materiałem to będzie łatwiej Ci pomóc.

2
Tutoriale / Odp: Geometry Nodes - prosty tutorial
« dnia: 09.04.2021 18:48:05 »
@Piotr fajnie, te nody mają bardzo duży potencjał i otwierają sporo możliwości nowych. Dobrze, że jeszcze ktoś coś zamieszcza na tym forum oprócz spamu :)

4
Prace ukończone (3D) / Odp: Testy Octane'a
« dnia: 07.01.2021 23:47:22 »
Balony noworoczne fajnie się prezentują. Wachlarz silników się poszerza, wreszcie będzie jakiś wybór większy dla Blendera. Redshift, może Arnold, a może każdy liczący się silnik przy użyciu USD i Hydra. Wizka momentami jest przyciemna.

6
Hej, jak najbardziej. Korzystam z blendera na linuxie od kilkunastu lat. Pytanie czy faktycznie musisz budować blendera. Jest daily builds, są branche eksperymentalne gotowe do ściągnięcia. Budowanie z CUDA kosztuje trochę więcej zachodu. Używam SUSE Tumbleweed, z systemem graficznym KDE, bardzo dobre distro z nieustającą aktualizacją. Do budowania blendera używam wstępnie Cmake GUI, wygodnie ustawia się biblioteki, a później jadę z terminala. Są w manualu blendera dobre instrukcje do budowania. Aktualnie rzadko mi się zdarza budować blendera, głównie pobieram daily builds.

Na marginesie, jeśli chodzi o kernel 5.9 to Nvidia się nie podpisała ze sterownikami 450 długoterminowymi, które dostępne są jako paczki. Nie ma obsługi CUDA, renderowanie na GPU w Cycles nie działa, wiec albo trzeba pozostać na starym kernelu albo trzeba instalować wersję krótkoterminową sterowników r455 z pliku instalacyjnego Nvidia albo poczekać na nowe wydanie sterowników :)

Trzeba się liczyć, że Linux wymaga czasem trochę wysiłku, ale wydajność pod wieloma względami jest o wiele większa, nie tylko przy renderowaniu, dotyczy to zarówno Blendera, ale też innych programów jak Houdini czy Maya. Linux jest szeroko stosowany w firmach przez duże F, takich jak Disney czy Weta digital.

7
Animacja i symulacje / Odp: Pominięcie klatek animacji
« dnia: 14.12.2020 20:33:09 »
Hmmm, takiej oczywistej opcji w blenderze nie ma. Masz kilka opcji:

1) napisać skrypt w pythonie
2) jeżeli wyrenderowałeś wszystkie klatki, a chcesz jakieś pominąć przy następnym renderowaniu to możesz wyłączyć opcję "Overwrite" w Output=>Output Properties - efekt będzie taki, że jak masz jakiś folder, gdzie zapisują się poszczególne klatki to wyrenderują się ponownie tylko te które usuniesz wcześniej z katalogu, czyli masz np. wyrenderowane klatki 1-100 usuwasz klatkę piętnastą - blender renderuje tylko piętnastą.
3) był skrypt m.in. do takich zastosowań, ale nie jestem pewien czy działa w blenderze 2.9 https://github.com/p2or/blender-loom/blob/master/README.md
https://github.com/p2or/blender-loom/releases/
4) możesz wyrenderować wybrane sekwencje w command line (odpalasz blendera w wierszu poleceń) - 
https://docs.blender.org/manual/en/latest/advanced/command_line/arguments.html

9
Tender Blender / Odp: eksport ustawień z 2.8 do 2.9
« dnia: 25.09.2020 19:08:29 »
Tu masz ścieżki https://docs.blender.org/manual/en/2.79/getting_started/installing/configuration/directories.html

 (interesuje Cię ścieżka dla USER ). Musisz usunąć katalog, w Twoim przypadku 2.91. Jak odpalisz blendera 2.91 po usunięciu, to będziesz miał pierwsze uruchomienie z możliwością importu ustawień.

10
Tender Blender / Odp: eksport ustawień z 2.8 do 2.9
« dnia: 25.09.2020 19:02:48 »
Jest. Usunięcie katalogu konfiguracyjnego. Jakiego systemu operacyjnego używasz? Jak włączasz blendera 2.91 po raz pierwszy to jest opcja importu ustawień poprzednich wersji.

11
Uwagi, błędy, propozycje / Odp: Wróci. Zawsze wracają.
« dnia: 11.09.2020 19:44:43 »
Fajnie, że blenderownia wróciła. Klasyczne forum trochę przypomina bibliotekę, gdzie można coś przeczytać w uporządkowany sposób i gdzie treść ma trwałość. Ogólnie ilość użytkowników na różnych forach spada, ale jednak w temacie 3D ciągle fora funkcjonują, szczególnie wśród profesjonalnych użytkowników. Poprzednia awaria strony trwała długo i zmniejszyła aktywność ludzi.

12
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 27.08.2020 15:03:36 »
@Piotr 300 klatek w tym przypadku to  była jedna noc, na przeciętnym komputerze do grafiki.
Flip fluids pod wieloma względami wypada lepiej, jakość i prędkość obliczeń, kontrola, ale ma słabą integrację z innymi symulacjami w blenderze. Tu ma przewagę mantaflow.

13
Work in progress (WIP) / Odp: Blender Rn'D (teczka)
« dnia: 27.08.2020 10:28:26 »
Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.

https://vimeo.com/452121067


14
@mortom.ckm, z przeniesieniem w pythonie, takim żeby w jednym miejscu usunąć panel, a w innym utworzyć to nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Natomiast jeśli chodzi o zrobienie duplikatu panelu w "Image Editor" to ja bym zrobił takie podejście.

Jeszcze jedna kwestia - to już standardowe opcje poza skryptem, ale jak chcesz edytować inny obraz niż wyrenderowany to musisz zaznaczyć w zakładce Image "view as render", a poźniej przy zapisywaniu "save as render".

from bpy.types import Panel

class ObjPanel(Panel):
    bl_label = "Hello World"
    bl_space_type = 'IMAGE_EDITOR'
    bl_region_type = 'UI'
   
class color_management(ObjPanel):
    bl_label = "Color Management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
    bl_order = 100
   
    def draw(self, context):
        layout = self.layout
        layout.use_property_split = True
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        flow = layout.grid_flow(row_major=True, columns=0, even_columns=False, even_rows=False, align=True)

        col = flow.column()
        col.prop(scene.display_settings, "display_device")

        col.separator()

        col.prop(view, "view_transform")
        col.prop(view, "look")

        col = flow.column()
        col.prop(view, "exposure")
        col.prop(view, "gamma")

        col.separator()

        col.prop(scene.sequencer_colorspace_settings, "name", text="Sequencer")




class color_management_curves(ObjPanel):
    bl_label = "Use Curves"
    bl_parent_id = "color_management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
   
    def draw_header(self, context):

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        self.layout.prop(view, "use_curve_mapping", text="")

    def draw(self, context):
        layout = self.layout

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        layout.use_property_split = False
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        layout.enabled = view.use_curve_mapping

        layout.template_curve_mapping(view, "curve_mapping", type='COLOR', levels=True)

def register():
    from bpy.utils import register_class
    register_class(color_management)  # register first
    register_class(color_management_curves)


if __name__ == "__main__":
    register()

15
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« dnia: 21.06.2020 13:21:48 »
@Piotr, u mnie działa, może kwestia sterowników do karty... "at least driver 441.87 (Windows) or 440.59 (Linux)"

Strony: 1 2 3 4

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek