« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 03.05.2024 16:54:44 »
Kupię trochę wolnego czasu. Może być na kilo, może być na sztuki i w każdej ilości ._. Tak czy tak skończył się luźniejszy okres, ale dalej pracuję na tyle na ile czas pozwala. Uwagi sobie zapisuję, więc to nie tak że je olewam. Tak jak już wspominałem, na razie chcę przebrnąć przez całość i mieć "cokolwiek", potem sobie będę tweakował. Dzięki temu czuję, że jakoś mi ta robota idzie do przodu.
A co do aktualnej wrzutki: - doanimowałem tancerki do końca pierwszej połowy, czyli do 31 ujęcia- niektóre ujęcia kamery na tancerki są teraz inne - czy są lepsze czy gorsze to już do oceny - ujęcie 20 już zdążyłem nawet ziterować, bo pierwsza wersja animacji tancerek wyglądała kiepsko, mam nadzieję że aktualna jest w porządku - ujęcie 26 coś jakoś mi nie leży - pierwsze ujęcia z tancerkami są takie jak były - jak już mówiłem będę do tego wracał - nadal nie ma fizyki
Swoją drogą jak ktoś ma namiary na jakieś fajne formacje taneczne, które nie wyglądają jak chaotyczne podrygi paralityków, to chętnie się czymś zainspiruję. Może akurat się znajdzie coś fajnego.Na razie to tyle. Do zobaczenia mam nadzieję wcześniej niż za 3 kolejne miesiące ._.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 08.02.2024 11:06:22 »
Super lista, wielkie dzięki za te uwagi. Odniosę się po kolei. 1. Zwrócę na to uwagę i możliwe że w ogóle całą tą sekwencję zanimuję od nowa albo zmodyfikuję w mniejszym czy większym stopniu. Szczególnie ten obrót w późniejszym ujęciu. Tak patrzę na referencję którą sobie nagrałem i mniej więcej timing poszczególnych części ciała się zgadza, tzn. biodra wcale nie rozpoczynają tego wstawania, tylko właśnie oderwanie od ziemi rąk i klatka piersiowa. Ale wiem co masz na myśli. We mnie jest tyle gracji co w bulwie ziemniaka, więc może faktycznie spróbuję zanimować to wstawanie rozpoczynając od bioder. W sumie trafna uwaga. 2. Yep, zdecydowanie do poprawy. 3. A to akurat ciekawe. Też mam wrażenie, że to się w ogóle z muzyką nie zgadza, ale z drugiej strony cała ta animacja jest kontrolowana przez waveform utworu który gra w tle. Teoretycznie powinno to owocować najlepszym dopasowaniem do rytmu. W praktyce też mam wrażenie, że nie do końca tak jest. Nie wiem, może jakoś źle tego używam. 4. Tak tak, jestem tego świadomy i jak najbardziej się zgadzam. Kadrowanie w tych ujęciach z tancerkami po prostu na razie zostawiłem takie jakie było wcześniej, więc momentami jest kompletnie z czapy. Przykład z ujęciem nr 10 jest chyba najbardziej wyraźny. Jeszcze wrócę do tego tematu. 5. Nie wiem jak to dobrze wyjaśnić, ale to jest taki "zeskok po schodach", gdzie generalnie ruch całego ciała jest dość jednostajny i przypomina nieco spadanie, a w tym czasie najwięcej pracują nogi które szybko przeskakują ze stopnia na stopień. Przynajmniej takie jest założenie, i nogi faktycznie stawiają kroki na tych stopniach. No ale pracy nóg w obrębie kamery tutaj rzeczywiście nie widać, jedynie trochę uda. Nie wiem co z tym zrobić. Na razie jesteś jedyną osobą która na to zwraca uwagę. Jeśli ktoś więcej mi to wytknie to będzie trzeba znowu wrócić do tego fragmentu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 29.01.2024 19:17:36 »
Mam uwagi ale konkretne: 1. Moment jak wstają, sam początek filmu - cały ciężar tego ruchu opiera się na lewej nodze - w momencie wstawania podnoszą jednocześnie cały ciężar ciała pozbawiając go początkowych punktów podparcia - rąk i prawej nogi (która szura na swoją ostateczną pozycję w przebiegu tej animacji więc nie może za bardzo podpierać ciała). Ale jak rozumiem są wyćwiczone i nie wstają jak ja w stylu połamanego dziadka. Ja bym zaczął od ruchu bioder do góry 2. Tak, ten obrót w uj. 5 jest bardzo... mało dynamiczny. 3. Te głośniki to do muzyki drgają? Mam wrażenie, że nie. 4. Zauważyłem, że niektóre ujęcia mają statyczną kamerę - to te gorsze ujęcia, być może właśnie przez to, że ta kamera stoi. Może to też pomoże wykadrować uj. 10, bo to właśnie jedno z takich ujęć. 5. Schodzenie z podestu - zastanawiam się jak to wygląda z boku - w sensie bez kadrowania i ruchu kamery - mam wrażenie, że ona tam pokonuje nadludzki dystans z nierealnymi ruchami ciała. Jeżeli robi tam zeskok, bo podest jest bardzo wysoki, to tego w cale nie czuć.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 25.01.2024 12:30:58 »
No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.
A co do samych tancerek: - zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej) - ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży - schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba - kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu - pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy - fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później - głośniki się teraz animują, yay
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 02.01.2024 16:36:43 »
W pełni się zgadzam. Ja się już do tego widoku przyzwyczaiłem, ale tak na marginesie to wyglądało jeszcze dziwniej jak główna postać też była nieruchomym manekinem na początku. Choć akurat tej wczesnej wersji nigdzie nie wrzucałem, bo nie było potrzeby ani sensu. Zdaję też sobie sprawę, że jak nic nowego nie dodaję, a tylko edytuję istniejącą animację, to różnicę widzę głównie ja sam. Na pewno nikt tego wnikliwie nie śledzi, dlatego robię tę listę zmian. Żeby było wiadomo na co ewentualnie zwrócić uwagę. Mam za to pytanie, bo na Max3D dostałem ciekawy komentarz i chciałbym się teraz dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Podobno postać między niektórymi ujęciami zdaje się przeskakiwać w różne miejsca sceny co wprowadza poczucie zagubienia. No więc pytanie, czy ktoś więcej też ma takie odczucie i to jest problem, którym realnie powinienem się zająć czy nie. Tak więc proszę o opinię
No i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich użytkowników tej strony, którzy jeszcze z niej korzystają (czyli pewnie jakieś 5 osób :v )
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 01.01.2024 11:28:50 »
Dopóki "manekiny" nie tańczą niektóre ujęcia są komiczne. Ja bym szedł z tym dalej. Szczerze się już gubię w tym co jest zrobione i jak. Ogólnie odbiór OK.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 30.12.2023 21:08:05 »
No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian:
- ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej. - ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację. - ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa. - ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było. - ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13.
W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę:
- ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje. - ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem. - ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu. - niektóre cięcia nadal do zmiany, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem. - fizyka jaka była, taka jest. Tym się będę później jeszcze bawił.
Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mortus dnia 18.12.2023 13:56:06 »
Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie: - ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera. - ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować. - ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów. - ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować. - ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch? - ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić. - fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie. - no i oczywiście wszystko co było wytknięte wyżej. Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.