Autor Wątek: 3D: Samolot  (Przeczytany 17700 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
3D: Samolot
« dnia: 31.08.2017 16:48:25 »
Postanowiłem zrobić coś na weekly cg challenge, temat to 'steampunk device',
Póki co niestety chyba nie wygląda zbyt steampunkowo  :-\
Model jest oparty na PZL P.11




 

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #1 dnia: 31.08.2017 22:01:58 »

postępy i testowy render
 

Offline Piotr

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #2 dnia: 01.09.2017 11:32:29 »
Do steam punka to powinien chyba mieć silnik parowy. Przydałyby się jakieś śruby, rurki i zębatki. Do tego materiały powinny wyglądać jak z XIX wieku. Np. skrzydła są zbyt gładkie - powinny z nich prześwitywać elementy konstrukcyjne, jak w samolotach z pierwszej wojny. Inne elementy też są zbyt dokładnie spasowane - wszystko powinno wyglądać trochę jak poskładane na śmietniku.

Offline PawelB

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #3 dnia: 01.09.2017 12:54:13 »
Model bardzo fajny, ale przydało by się więcej steam i jeszcze więcej punk. Myślę, że śmiało mógłbyś powycinać jakieś dziury w poszyciu i tam umieścić wspomniane przez Piotra zębatki tryby rury itp. Generalnie machiny steampunkowe nie muszą podlegać prawami fizyki, więc aerodynamiką nie ma się co przejmować.
 

Offline mrys

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #4 dnia: 01.09.2017 22:12:11 »
A ja niestety mam wrażenie, że model cierpi na SSS*.





SSS -  Subdivision Surface Syndrom
 

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #5 dnia: 02.09.2017 17:58:04 »
A ja niestety mam wrażenie, że model cierpi na SSS*.

Domyślam się o co chodzi ale jakbyś mógł doprecyzować, w których miejscach :)

Co do designu mam problem bo chcę genralnie uniknąć wtykania w niego dużej ilości rurek i zębatek, które wyglądają na nieuzasadnione, a wygląda na to że w pewnym sensie na tym polega steampunk :)

Linie podziałów blach i nity zrobię height mapą
 

Offline mrys

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #6 dnia: 02.09.2017 19:51:55 »
Z tym Subdivision Surfece Syndrom chodzi o to, że właściwie każdy element jest tutaj nim potraktowany. Nie ma praktycznie ostrych krawędzi - wszystko jest miękkie i obłe. To nawet ma swój styl, ale jest to styl "z przymrużeniem oka" - trochę kreskówkowy, karykaturalny. Jeżeli tak miało być to OK. W innym przypadku "mechanika" (w opozycji do organiki) nie lubi SS. Albo inaczej - lubi, żeby stosując go zadbać o krawędzie.

A co do zawartości steampunku, to zgadzam się z opinią, że gdzieś ci on trochę ucieka... Może to bardziej dieselpunk?
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Lukasz

Offline araneus

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #7 dnia: 03.09.2017 22:37:21 »
Po pierwsze - koncepcja. Trochę to wygląda tak, że wziąłeś model p11c i wsadziłeś mu silnik odrzutowy w d... znaczy... pod ogon, co wymusiło zmianę podwozia. Trochę w tym za mało pomysłu. Do tego dochodzą błędy konstrukcyjne takie jak za krótkie przednie podwozie (bez amortyzacji) i wlot silnika w innej osi niż wylot (ale to może tylko błędne wrażenie).
Przede wszystkim pomyśl jak rozbudować pomysł: może jakieś dodatkowe silniki (rakietowe?) albo działko gatlinga pod skrzydłami, rury, katownice itp. Dużo mogą tez pomóc (albo zaszkodzić) materiały - bruk zniszczenia, wgniecenia, rysy.
Mam nadzieję, że nie zniechęciłem swoimi uwagami :)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Lukasz

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #8 dnia: 11.09.2017 18:57:56 »
Dzięki za komentarze  :) trochę się obijałem i musiałem dokończyć na szybko, dlatego wygląda słabo  ::) ale czegoś tam się nauczyłem, następny będzie lepszy  :P


 

Offline mookie

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #9 dnia: 13.09.2017 12:48:19 »
Bardzo ładny samolot, rzeczywiście pewnie można by jeszcze podrasować render, szczególnie w postpro, ale i tak solidna praca, gratulacje!
 

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #10 dnia: 13.09.2017 22:30:35 »
Dzięki  :)
Myślę, że teraz trochę lepiej
 

Offline Terminus

Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #11 dnia: 14.09.2017 11:47:59 »
Jakbyś jeszcze pomyślał nad lepszą dynamiką kadru, czyli samą kompozycją renderu np. bardziej od przodu i z przechyłem [skośnie przez ekran]?
 

Offline Lukasz

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: 3D: Samolot
« Odpowiedź #12 dnia: 14.09.2017 22:11:08 »


Trochę się tym pobawiłem, chyba już tak zostawię i zacznę coś innego  :D
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek