Autor Wątek: Wycinanie symbolu w modelu  (Przeczytany 27801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Wycinanie symbolu w modelu
« dnia: 29.09.2017 13:41:08 »
Witam.  Otóż aktualnie modeluję Doomhammer'a z universum Warcraft'a. Znalazłem bardzo ładnie wykonane logo  klanu Frost Wolf i chciałbym je wyciąć w modelu, w ściance. Mój zamysł jest prosty. Chciałbym na model, a dokładnie głowę młota, nanieść path tego logo, a następnie po prostu, hmm, popchnąć środkowe linie do środka, aby całość wycięcia wyglądała jak wykuty dłutem. Mam nadzieję, że wyraziłem się najprecyzyjniej jak potrafię. Otóż zrobiłem w Inkscape plik svg, zaimportowałem go do Blendera, ale nie potrafię nanieść go na model, żeby w jakiś sposób stał się integralną częścią modelu lub po prostu wtopić go w ścianę, ani nawet go wyciąć. 

Proszę o pomoc. W załączniku dodałem dwa pliki, które pomogą zrozumieć sytuację. Jeden to logo, a drugi to model z perspektywy, której chciałbym to "wtopić" w model. Jestem początkującym użytkownikiem Blendera i wiem, że może być to dla was błahe pytanie.


Edit. Zmieniłem curve w mesh, ale jedyne co udało mi się zrobić to przy jej pomocy wyciąć w modelu to logo. Wygląda też fajnie, ale to nie jest to, ponieważ to młot z kamienia, a nie z plastiku i środku nie jest pusty. Mógłbym połączyć tylne ścianki, aby zamknąć model, jednak będzie to chyba zbyt czasochłonne. Wciąż szukam innego rozwiązania.
« Ostatnia zmiana: 29.09.2017 14:09:15 wysłana przez siemieniaka »
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 29.09.2017 15:21:24 »
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale chodzi tobie o to, że by wyciąć kawałek obiektu innym obiektem? W załączniku dodałem screena, jak ja to rozumiem (wyciąłem głowę małpy w sześcianie). To o to chodzi?
« Ostatnia zmiana: 29.09.2017 15:23:31 wysłana przez D7470 »
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 29.09.2017 15:36:35 »
Chodzi o to, żeby przenieść path tego logo do modelu młota, tak żeby mozna było tym łatwo manipulować.
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 29.09.2017 15:43:42 »
Jeżeli chcesz, aby obiekt wektorowy (krzywą) "wtopić" w normalny model, to nie wyjdzie... Ale można zamienić krzywą na geometrię (ALT+C) i wyciąć tak jak ja to zrobiłem wyżej. Dobrze rozumuje? To zdjęcie co przesłałem pokazuje rozwiązanie problemu?
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 29.09.2017 15:52:47 »
To co pokazałeś to już dawno zrobiłem. Napisałem edit na ten temat i dołączyłem model z wyciętym logiem. Problem jest tylko taki, że pozostaje dużo pustego miejsca i model staje się otwarty, a chciałbym go ładnie zamknąć. Może coś poradzić w tym temacie?
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 29.09.2017 15:56:39 »
Ten sposób co ja pokazałem nie ma problemu z otwartym modelem, wszystko automatycznie się zamyka (wypełnia ścianami), więc nie wiem w czym problem.

Edit.
Spróbuj zrobić tak:
Wybierz swój młot i dodaj do niego modyfikator boolean, z listy wybierz Difference i wskaż swoje logo, kliknij Apply i będzie śmigać.
« Ostatnia zmiana: 29.09.2017 16:00:21 wysłana przez D7470 »
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 29.09.2017 16:19:45 »
Trzecie zdjęcie, które wskazuje, że osiągnąłem to o czym mówisz, ale chciałbym zamknąć te dziury po wycięciu, ponieważ to kamień, a nie plastik. To młot wykuty z kamienia, nie jest wydrążony i nie powinien być. Jak najlepiej to wszystko zamknąć. Łączyć te face'y manualnie?
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 29.09.2017 16:23:26 »
Mówię ci że modyfikator boolean nie zostawia żadnych dziur. Na zdjęciu, które ja wysłałem dokładnie widać, że geometria "zamknęła się" po tym jak wyciąłem głowę małpy w sześcianie.
Możesz mi wysłać ten model? Zobaczę co tam nie działa.
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline goten22

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 29.09.2017 16:33:49 »
Ja bym to zrobił bump mapą. Boolean to za dużo roboty, moim zdaniem - a efekt taki sam.
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #9 dnia: 29.09.2017 16:36:24 »
Oczywiście, można  spokojnie dać normalmapę lub mapę wysokościową, ale temat jest o robieniu dziury, więc staram się pomóc.
A boolean to jakaś minuta roboty... kilka klików i po sprawię.
Później można zrobić bake wszystkich detali na model lowpoly, jeżeli potrzeba.
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #10 dnia: 29.09.2017 18:14:52 »
Wychodzi na to, że tym sposobem nie uzyskam pożądanego efektu, więc wybrałem inne rozwiązanie. Wymodeluję bok młota używając tego logo jako background image. Jak zrobię co należy to podeślę wyniki pracy.
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #11 dnia: 04.10.2017 13:53:45 »
Witam. Odkopuję wątek pod 4 dniach, ponieważ byłem zajęty realną pracą. Przysiadłem dzisiaj w wolnym czasie i ogarnąłem temat tak jak chciałem, aby to wyglądało. Podsyłam zdjęcia oraz plik .blend, żeby wyjaśnić efekt końcowy. Pytanie jest teraz proste. Czy jest możliwość w przyszłości robić coś takiego tylko szybciej?
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #12 dnia: 04.10.2017 17:35:09 »
Wiem, że mogę cię tym wnerwić, ale powiem to po raz kolejny: Zrobiłem to poprzez boolean i wszystko działa, nie zostają żadne dziury itd. wszystko ładnie zamknięte i dostaje taki sam efekt jak ty.

PS.
Sprawdziłem z twoim modelem i wszystko zadziałało tak jak pisałem wyżej. Klik na młot, dodaj modyfikator boolean, wybierasz model, którym chcesz ciąć (w moim przypadku małpa, u ciebie to będzie model tego logo), klikasz difference i Apply. Naprawdę działa i zajmuje około 1min.
Wrzucam również zdjęcie na potwierdzenie.

PS2.
Pozwoliłem sobie przejrzeć twój model i zalazłem pewien problem, który może ci w przyszłości trochę krwi napsuć (gdy będziesz renderował lub eksportował model do silnika typu Unity czy Unreal).  Jak masz tą kulkę u góry i dookoła są takie kolce, one mają źle ustawione tzw. normals, czyli "patrzą się" w złą stronę (do środka). Wystarczy, że zaznaczysz je i naciśniesz CTRL+N lub W i Flip normals :). (to również wysyłam na zdjęciu)
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline siemieniaka

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #13 dnia: 04.10.2017 19:34:34 »
Przyznam, że nie sprawdzałem normali, więc dzięki za radę :) Kiedyś przy renderach miałem problem z normalami i zajmuję się flipowaniem kierunków dopiero jak ukończę model. Właśnie to dziwne, że udało Ci się to wyciąć przy pomocy boolean. Ja z tym walczyłem cały dzień i ciągle zostawała mi niezamknięta przestrzeń, której nie mogłem zamknąć...

P.S. Jednak boolen podziałał. To mój wzrok mnie oszukał i utwierdził w przekonaniu, że tam nie ma face'ów i walczyłem dalej bez sensu. Jednak nauczyłem się też czegoś przy okazji robienia tego samodzielnie od podstaw, czyszczenia edge'ów itd :)

A co ogólnie sądzisz o modelu? Nabiera to kształtów? Rękojeść nadal do kompletnego przerobienia.
 

Offline D7470

Odp: Wycinanie symbolu w modelu
« Odpowiedź #14 dnia: 04.10.2017 20:40:56 »
Co do modelu to wygląda całkiem calkiem, muszę przyznać że nawet mi się podoba :)
Tylko zdaje mi się że rękojeść powinna być trochę dłuższa, bo trochę nieproporcjonalnie to wygląda (to tylko moje zdanie).
No i oczywiście jeżeli dążysz do wyglądu bardziej "PRO" to przydało by się jakieś sculptowanie, więcej szczegółów... wiesz jakieś mini dziury, zadrapania, nierówności itd.
Więc ogólnie mysle, że wszystko idzie w dobrym kierunku i chętnie zobaczę co z tego wyjdzie :) (mam nadzieję że podeślesz dalsze wyniki pracy), a no i w razie problemów, napisz, pewnie coś wymyślimy :)
« Ostatnia zmiana: 04.10.2017 20:43:46 wysłana przez D7470 »
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

 

Subsurf i displacement "rozciągają" krawędź modelu

Zaczęty przez narazieniemamDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11988
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 16:09:28
wysłana przez narazieniemam
Uproszczenie modelu budynku dlla potrzeb prezentacji w Unity [Praca]

Zaczęty przez GregDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21727
Ostatnia wiadomość 15.03.2023 16:38:11
wysłana przez Greg
Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR

Zaczęty przez KrzysztofJDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 18477
Ostatnia wiadomość 14.12.2017 22:31:46
wysłana przez freeqstyler
Od fotografii do modelu 3D. Seria tutoriali na temat fotogrametrii.

Zaczęty przez adrian2608Dział Offtopic

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 16778
Ostatnia wiadomość 10.08.2017 12:11:23
wysłana przez Hubert
Problem widocznych szwów na modelu

Zaczęty przez 3DNoobDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1396
Ostatnia wiadomość 06.11.2024 15:03:12
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek