Autor Wątek: Historia modelowania danego obiektu  (Przeczytany 21463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline brtk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Historia modelowania danego obiektu
« dnia: 04.12.2017 11:49:40 »
Witam Wszystkich,
jestem świeżak w Blenderze, przeczesałem internet i nie dalej nie znam odpowiedzi na poniższe zagadnienie.
W biurze w którym kiedyś pracowałem używałem 3dsmaxa, teraz przesiadłem się prywatnie na blendera i ucząc się go doskwiera mi brak jednej funkcji. Mianowicie modelując w 3ds miałem historię użytych operacji dla każdego modelu.
Np. narysowałem boxa następnie nadałem na niego modyfikator Edit Poly, który pozwala na zmianę bryły poprzez kontrolowanie vertexów, krawędzi i płaszczyzn, zmieniałem go np rozsuwałem vertexy, następnie nakładałem kolejny raz Edit Poly i znów zmieniałem vertexy, i po czym znów robiłem to samo. I jeśli stwierdziłem, że model mi się nie podoba to mogłem usunąć 2 ostatnie modyfikatory wracając do pierwszej wersji Edit Poly która mi się najbardziej podobała. Taka opcja pokazywała historię obiektu i pozwalała mi zawsze wrócić do jakiejś wersji która mi się podobała najbardziej. Czy w blenderze jest podobne rozwiązanie?

Z góry dziękuję za odpowiedź
 

Offline freeqstyler

Odp: Historia modelowania danego obiektu
« Odpowiedź #1 dnia: 04.12.2017 12:20:37 »
Nie, to jest rozwiązanie charakterystyczne dla Maxa i części CADów (Inventor, Solidworks też mają podobne rozwiązania). W Blenderze masz tylko standardowe Ctrl+Z, a ilość kroków określasz w File-> User Preferences - > Editing.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: brtk

Offline Zuorion

Odp: Historia modelowania danego obiektu
« Odpowiedź #2 dnia: 04.12.2017 12:31:32 »

Lista otstnich kroków jest pod Undo History.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: brtk

Offline brtk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Historia modelowania danego obiektu
« Odpowiedź #3 dnia: 04.12.2017 12:52:57 »
Tak czułem :/
A nie jakiś scryptów? nawet płatnych?
 

Offline Jerry

Odp: Historia modelowania danego obiektu
« Odpowiedź #4 dnia: 04.12.2017 16:19:00 »
Przed dodaniem modyfikataora bądź jakąś większą edycją możesz skopiować bryłę i przerzucić ją na jakąś inną warstwę. Jeżeli stwierdzisz że chcesz do niej wrócić to usuwasz tą na której aktualnie pracujesz a schowaną na innej warstwie przywracasz.
Drugi sposób - jak naciśniesz ctrl+Shift+S otworzy Ci się okno zapisu z nazwą twojego projektu podświetloną na czerwono. Naciskając Enter nadpiszesz plik ale jeżeli naciśniesz "+" na klawiaturze numerycznej do nazwy dopisana zostanie kolejna liczba. Na przykład tworzysz projekt moja_scena.blend po naciśnięciu ctrl+Shift+S a następnie "+" oraz Enter utworzysz nowy plik o nazwie moja_scena1.blend. To co zrobiłeś do tej pory jest bezpieczne i od teraz pracujesz na nowym pliku. Łatwo się połapać w historii plików a sama operacja zajmuje sekundę.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: Mad Max

Offline wefhy

Odp: Historia modelowania danego obiektu
« Odpowiedź #5 dnia: 08.12.2017 09:14:04 »
To o czym mówisz to Shape keys ( a przynajmniej można tego używać w celu takiego backupu )
Nie modyfikujesz Basis, edytujesz keye. (Musisz je zaznaczyć, ustawić value na 1 i edytować z zaznaczonym). Gdy chcesz wrócić do podstawowej wersji mesha, ustawiasz wartość keya na 0, tworzysz kolejny, ustawiasz na 1 i edytujesz znowu ;) Często w ten sposób edytuję obiekty, bo mogę na przykład:
- powiększyć małpce nos
- otworzyć usta
- zmniejszyć uszy
- poprawić wielkość oczu
- cofnąć powiększenie nosa ;)
(w tym wypadku stosuję ciągłą edycję, więc nie cofam keyi do wartości 0, a jedynie dodaję kolejne z wartością 1). Jeśli chcę cofnąć którąkolwiek zmianę, usuwam ten key lub ustawiam go na 0.
« Ostatnia zmiana: 08.12.2017 09:16:27 wysłana przez wefhy »
 

 

Subdivision surface i twarde krawędzie innego obiektu

Zaczęty przez ReguglakDział Modelowanie

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 17528
Ostatnia wiadomość 22.02.2019 12:35:50
wysłana przez przemobp
Renderowanie animacji obiektu z tłem green screen.

Zaczęty przez mihuuDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14479
Ostatnia wiadomość 02.11.2021 17:07:02
wysłana przez mihuu
Jak wywołać menu edycji obiektu

Zaczęty przez maly661Dział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 15717
Ostatnia wiadomość 03.02.2021 14:46:05
wysłana przez klafciarz
Indywidualne odbicie lustrzane obiektu

Zaczęty przez ReguglakDział Modelowanie

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15212
Ostatnia wiadomość 02.03.2019 14:36:48
wysłana przez goten22
Dziury po przejściu z modelowania do skulptingu

Zaczęty przez 860lacovDział Modelowanie

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 16220
Ostatnia wiadomość 06.04.2020 12:34:23
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek