Mam sporo uwag do tego modelu glowy :< Od razu mowie, ze dosyc krytycznie do tego podejde.
Przede wszystkim zacznijmy od modelu.
Wstępem, takich modeli w taki sposób nie tworzy. Nie robisz go z muślą "musze zrobić super ładny robot wiec zaczynam od high poly", ale "musze skonstruować coś co w świecie rzeczywistym ma prawo działać". Co za tym idzie nie robisz od razu finalnego mesha, ale prosty blockout ktory potem iterujesz.
Model w któym widać potencjał
https://www.artstation.com/artwork/8bAnq [nofollow]Lub ten, który jest mistrzostwem, wystarczy że spojrze i intuicyjnie wiem, że to coś ma prawo działać, funkcjowań, zostać skonstruowane z głową a detale są rozmieszczone w sposób bardzo odpowiedni, nie ma części gdzie jest czegoś za duzo lub za mało
https://www.artstation.com/artwork/Ak4zX [nofollow]Co ten model tak naprawdę przedstawia? Ok, powiedzmy że jest to jakaś głowa robota, pewna część czegoś większego która już na tym etapie powinna być, mówiąc prostym językiem ciekawa, interesująca, ale jak to wszystko ma prawo działać? Widać hydraulike, zawiasy, ale czy coś więcej? Jak robot obraca głową, czy wogóle ma taką możliwość? Z czym można ten model zestawić i z jakich elementów robot jest zbudowany? Jaka intencja szła za tym, aby wykonać taką formę, czemu akurat szklana powłoka (frontalna częśc modelu) zajmuje aż 50% całego modelu, czyżby brak pomysłów do zaaranżowania tego w bardziej ciekawy sposób? Po prostu model w moim odczuciu jest bardzo nudny. Kompletnie nic się na nim nie dzieje i nie wiadomo na czym zahaczyć zwrok. Model nie ma kompletnie charakteru, taki typowy generic.
Tekstury i kolory są dla mnie nieczytelne zupełnie i to bardzo tutaj zawodzi. Ciężko jest powiedzieć wprost co jest metalem, co plastikiem i tak dalej. Swoją drogą walor tutaj też nie siedzi, bo kompletnie nie wiem czemu niektore elementy są żółte. Zarysowania na krawędziach to jeden filtr w Substance Painterze, błagam. Często takie coś widze na roznych forach i po prostu mnie krew zalewa. Same zarysowania powinny być skutkiem lub wynikiem czegoś, jakiegoś działania, więc powinieneś użyć go w przemyślany sposób.
Tak się tekstur nie robi.