Autor Wątek: 3D: Roboteł  (Przeczytany 13730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kporabik

3D: Roboteł
« dnia: 14.12.2017 01:15:34 »
No witam ponownie.
Kilka dni temu zaczęła mi się rodzić koncepcja fajnej scenki, która rozwijała się do wczorajszego wieczora. Wtedy też zacząłem modelować. Jak widać padło na robocika.  Jak na razie proces modelowania zajmuje troszkę długo gdyż wszystko idzie z mojej głowy. Mam nadzieję sporo się nauczyć przy tym projekcie (rig'u oraz animacji) gdyż w planach miałbym zrobienie z tego krótkiego filmiku (choć to tylko moje spekulacje). Oczywiście mam też nadzieje że uda mi się ten projekcik ukończyć. Także ten.
PS. Jakieś pomysły na nazwę androida?
 

Offline KafeleK

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #1 dnia: 18.12.2017 05:49:37 »
Przypomina mi kuban kawy, ale może dlatego, że jestem niewyspany. Spróbuj zrobic jakis szkic, będzie łatwiej.
Pozdrawiam, Krzysztof.
 

Offline Jerry

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #2 dnia: 19.12.2017 18:46:09 »
Może Android.001 ? :D

Sam model całkiem fajny. Zalatuje gwiezdnymi wojnami.
Moim zdaniem za mało szczegółów jeszcze. Wydaje się strasznie pusty w środku. Za mało mechanizmów - na takim jednym siłowniku poruszał by tylko głową w dół i w górę (potakująco). Nieciekawie wygląda też ten jeden przewód. Trochę jak jakaś rurka... No i szybka nie styka się z obudową - widać szczelinę (za którą jest pustka niestety).

Wydaje mi się że najpierw należało by się skupić na fajnym wymodelowaniu całej postaci a dopiero potem  na teksturowaniu i zabawy nad sceną.
Ale to tylko moje zdanie - jestem tu nowy ;)
 

Offline Kporabik

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #3 dnia: 21.12.2017 00:06:37 »
model jest pusty w środku bo na razie myślę nad skorupą.  Te pistony  i rura to tylko taka poglądówka. Co do tekstur to tylko napis na czole jest uv reszta proceduralnie
 

Offline Veezen

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #4 dnia: 21.12.2017 01:36:07 »
Mam sporo uwag do tego modelu glowy :< Od razu mowie, ze dosyc krytycznie do tego podejde.

Przede wszystkim zacznijmy od modelu.

Wstępem, takich modeli w taki sposób nie tworzy. Nie robisz go z muślą "musze zrobić super ładny robot wiec zaczynam od high poly", ale "musze skonstruować coś co w świecie rzeczywistym ma prawo działać". Co za tym idzie nie robisz od razu finalnego mesha, ale prosty blockout ktory potem iterujesz.

Model w któym widać potencjał
https://www.artstation.com/artwork/8bAnq [nofollow]
Lub ten, który jest mistrzostwem, wystarczy że spojrze i intuicyjnie wiem, że to coś ma prawo działać, funkcjowań, zostać skonstruowane z głową a detale są rozmieszczone w sposób bardzo odpowiedni, nie ma części gdzie jest czegoś za duzo lub za mało
https://www.artstation.com/artwork/Ak4zX [nofollow]

Co ten model tak naprawdę przedstawia? Ok, powiedzmy że jest to jakaś głowa robota, pewna część czegoś większego która już na tym etapie powinna być, mówiąc prostym językiem ciekawa, interesująca, ale jak to wszystko ma prawo działać? Widać hydraulike, zawiasy, ale czy coś więcej? Jak robot obraca głową, czy wogóle ma taką możliwość? Z czym można ten model zestawić i z jakich elementów robot jest zbudowany? Jaka intencja szła za tym, aby wykonać taką formę, czemu akurat szklana powłoka (frontalna częśc modelu) zajmuje aż 50% całego modelu, czyżby brak pomysłów do zaaranżowania tego w bardziej ciekawy sposób? Po prostu model w moim odczuciu jest bardzo nudny. Kompletnie nic się na nim nie dzieje i nie wiadomo na czym zahaczyć zwrok. Model nie ma kompletnie charakteru, taki typowy generic.

Tekstury i kolory są dla mnie nieczytelne zupełnie i to bardzo tutaj zawodzi. Ciężko jest powiedzieć wprost co jest metalem, co plastikiem i tak dalej. Swoją drogą walor tutaj też nie siedzi, bo kompletnie nie wiem czemu niektore elementy są żółte. Zarysowania na krawędziach to jeden filtr w Substance Painterze, błagam. Często takie coś widze na roznych forach i po prostu mnie krew zalewa. Same zarysowania powinny być skutkiem lub wynikiem czegoś, jakiegoś działania, więc powinieneś użyć go w przemyślany sposób.
Tak się tekstur nie robi.
« Ostatnia zmiana: 21.12.2017 01:48:15 wysłana przez Veezen »
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline Jerry

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #5 dnia: 05.04.2018 22:07:27 »
@Kporabik jak tam... dzieje się coś z Andoidem?
 

Offline Kporabik

Odp: 3D: Roboteł
« Odpowiedź #6 dnia: 07.04.2018 12:15:58 »
Ostatnio robiłem format i nie wiem czy plik Blend się zachował. Poza tym mam teraz trochę na głowie także i tak nie miał bym pewnie na niego czasu. Aktualnie mam zamiar skończyć Astona bo już od dłuższego czasu czeka biedak na swoją kolej
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

04

Wyświetleń: 1822
Autor: Kusociński
w: bender