Autor Wątek: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR  (Przeczytany 18418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam.
Wymodelowalem filizanke i ma byc porcelanowa, nie przezroczysta.
Zrobilem render w pomieszczeniu gdzie wyszlo powiedzmy ok. Oswietlenie to point i zdjecie HDR.
Kiedy renderuje na zewnatrz to pojawia sie taka czarna smuga ktora przechodzi przez filizanke i w miare zmiany kata, jest ona wlasciwie tak jakby w tym samym polozeniu.

Widze ze jednak tez jest I w pomieszczeniu i nie tylko przy RENDERED, ale tez MATERIAL
« Ostatnia zmiana: 14.12.2017 02:37:07 wysłana przez KrzysztofJ »
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #1 dnia: 14.12.2017 02:39:35 »
Tak to wyglada
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #2 dnia: 14.12.2017 02:48:07 »
Przenioslem model do sceny startowej i jest ten sam efekt takze to nie ma nic wspolnego z oswietleniem.
Sprawdzilem Normals i jest ok.
Cos z tym Node?
 

Offline Kporabik

Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #3 dnia: 14.12.2017 11:35:39 »
Podeślij plik blend
 

Offline Zuorion

Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #4 dnia: 14.12.2017 14:57:25 »
Co ma na celu podpięcie noisa pod Normale?
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: KrzysztofJ

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #5 dnia: 14.12.2017 16:54:40 »
Witam ponownie. Wypiolem tego noisa i jest juz ok. Zrobilem to tak jak na tym tutorial https://www.youtube.com/watch?v=NDIZvJyMj1o [nofollow]
Nie jestem dobry w tworzeniu zaawansowanych shaderow. Polecacie jakis kurs zrobiony na poziomie?
 

Offline freeqstyler

Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #6 dnia: 14.12.2017 16:57:48 »
Co ma na celu podpięcie noisa pod Normale?

Pewnie dodanie realizmu - chropowatości/zabrudzeń powierzchni. Tylko że pomiędzy noisem a docelowym BSDF powinien być jeszcze blok Bump: https://snag.gy/1CrKVn.jpg
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #7 dnia: 14.12.2017 20:17:49 »
Wiem o tym Bump wlasciwie, ale ta porcelane tak na szybkiego chcialem i skopiowalem na slepo. Widze ze roznie ludzie tworza porcelane. Kazda jest gdzies tam "przezroczysta", ale mi to nie jest potrzebne. Te drobne zabrudzenia I chropowatosci zrobie innego dnia, na budziku tez. Mam tendencje do robienia "za czystych" modeli
 

Offline freeqstyler

Odp: Dziwny efekt na modelu filizanki po renderingu w otoczeniu z HDR
« Odpowiedź #8 dnia: 14.12.2017 22:31:46 »
Mam tendencje do robienia "za czystych" modeli
Spoko, podłapiesz z czasem. Grunt żeby rozumieć jak fizycznie odbija się światło i na czym z grubsza polegają jego uproszczenia w rendererze (diffuse, gloss, odbicia fresnelowskie etc.), a reszta już z obserwacji otoczenia.
 

 

Subsurf i displacement "rozciągają" krawędź modelu

Zaczęty przez narazieniemamDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11959
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 16:09:28
wysłana przez narazieniemam
Uproszczenie modelu budynku dlla potrzeb prezentacji w Unity [Praca]

Zaczęty przez GregDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21669
Ostatnia wiadomość 15.03.2023 16:38:11
wysłana przez Greg
Od fotografii do modelu 3D. Seria tutoriali na temat fotogrametrii.

Zaczęty przez adrian2608Dział Offtopic

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 16741
Ostatnia wiadomość 10.08.2017 12:11:23
wysłana przez Hubert
Problem widocznych szwów na modelu

Zaczęty przez 3DNoobDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1246
Ostatnia wiadomość 06.11.2024 15:03:12
wysłana przez Piotr
Wycinanie symbolu w modelu

Zaczęty przez siemieniakaDział Modelowanie

Odpowiedzi: 20
Wyświetleń: 27724
Ostatnia wiadomość 27.10.2017 10:56:30
wysłana przez siemieniaka

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek