Autor Wątek: Problem z wyapleniem normal mapy  (Przeczytany 14150 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Problem z wyapleniem normal mapy
« dnia: 22.12.2017 23:05:16 »
Cześć
Próbuję wypalić normal mape na low poly. Część wysp uv jest nałożona na siebie, pobiera dane z tego samego miejsca na zapisanym obrazie. W jednym miejscu wypala błąd- dziwne kolory. Na modelu jest jedna UV mapa
Próbowałem rozkłądać uv ponownie, inaczej ustawiać względem high poly, wypalać z cage-m i dalej to samo.


« Ostatnia zmiana: 22.12.2017 23:08:37 wysłana przez mobster »
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

Offline Zuorion

Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #1 dnia: 22.12.2017 23:14:24 »
Co do wypalnia kilku elementów w tym samym miejscu: Offsetnij te fragmenty i zostaw tylko pojedynczy.

Nie masz może normali tam poodwracanych?
I pytanie. Czym wypalasz?
 

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #2 dnia: 22.12.2017 23:20:36 »
Wypalam xNormalem. Sprawdzałem nie są poodwracane. Co do tego offset ocb?
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

Offline Zuorion

Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #3 dnia: 23.12.2017 16:03:27 »
Jeśli wiele faceów używa tej samej przestrzeni tekstury, a chcesz żeby tylko jeden fragment był użyty do wybake'owania to przesun wszystkie te powelające isę fragmenty poza prestrzeń 0-1. Najlpiej dopkładnie o 1 jednostę po X (aby nadal sie dobrze wyświetlały tekstury).
Tak jak tutaj:


Co do artefaktów. To nie wiem. Podeślij plik.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: mobster

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
« Odpowiedź #4 dnia: 24.12.2017 18:34:07 »
Wypaliłem z przesunięciem wysp  i problem się powtarza. Zbudowałem nowe HP tej ściany skrzynki i dalej to samo. Wyrzuciłem wszystkie wyspy na bok i zostawiłem tylko te z którymi był problem i dalej to samo. Potem zrobię upload hp i lp.
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28051
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23656
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24059
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28496
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21560
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

p11

Wyświetleń: 2696
Autor: Lukasz
w: Rendery