Autor Wątek: AK-47  (Przeczytany 10464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MieszQ

AK-47
« dnia: 03.01.2018 16:48:45 »
Witam wszystkich, którzy trafią na ten wątek ;)

     Wpadłem na pomysł wymodelowania karabinu, kilka tutoriali obejrzałem, teraz siadłem do pracy, modeluje AK-47(stare ale jare 8)) zakładam ren wątek, aby moją pracę ocenili i pomogli mi swoja wiedzą ludzie, którzy znają się bardziej na rzeczy.
poniżej zamieszczam screeny jak wygląda model. Każda krytyka mile widziana, zwracajcie uwagę nawet na najmniejsze szczegóły :)
Nurtuje mnie kilka pytań, mianowicie:
- Czy nie zaczynać od nowa, chodzi o to czy siatka modelu nie jest zbyt pogmatwana, chcę potem tego kałacha oteksturować, zależy mi bardzo na realizmie w tej pracy.
-Czy modeluje w dobry sposób, czy dobrze zrobiłem, że wymodelowałem oddzielnie kolbę, lufę, zamek karabinu ?
- Nie mam za bardzo pomysłu jak dodać detale do tego kałacha, czy jako osobne obiekty, a potem powkładać w bazową siatkę, czy np. extrudować odpowiednie fragmenty na detale?

Pozdro dla wszystkich forumowiczów  :)
 

Offline Jerry

Odp: AK-47
« Odpowiedź #1 dnia: 03.01.2018 22:08:55 »
Nie wiem czy mówię tak, jak to się faktycznie robi (zgodnie ze sztuką). Moja wiedza też opiera się tylko na tutorialach.  Jeżeli piszę coś nie tak to proszę o poprawienie mnie.
- Siatkę możesz bardziej "pogmatwać".  Z tego co słyszałem to trzeba starać się żeby była równomierna czyli każdy face podobnej wielkości. Na magazynku u Ciebie na przykład widać że do pewnego momentu wszystkie linie są prostopadłe a później nagle skręcają. Teraz wszystko wygląda spoko ale włącz sobie matcap i pooglądaj swój obiekt. Zobaczysz że nie wszędzie światło odbija się tak jakbyś chciał.
-Każdy element można modelować jako oddzielny obiekt. Myślę nawet, że jest to konieczne. Nie wyobrażam sobie później teksturowania karabinu jako jednej bryły - będzie na nim przecież co najmniej dwa materiały - drewno i metal. Jeżeli każdy element masz oddzielnie to znacznie ułatwiłeś sobie sprawę.

Całość moim zdaniem wygląda naprawdę fajnie. Z niecierpliwością czekam na dalsze postępy... :)
Trzymaj się
« Ostatnia zmiana: 03.01.2018 22:12:19 wysłana przez Jerry »
 

Offline Veezen

Odp: AK-47
« Odpowiedź #2 dnia: 04.01.2018 21:50:56 »
Cytuj
- Czy nie zaczynać od nowa, chodzi o to czy siatka modelu nie jest zbyt pogmatwana, chcę potem tego kałacha oteksturować, zależy mi bardzo na realizmie w tej pracy.

Siatka jest bardzo bardzo słaba. Nie przemawia to do mnie zupełnie. Gdzieś próbujesz robić ostre krawędzie, a w niektórych znowu miejscach robisz mydło, buły - podejdzie do tego bardziej konsekwentnie. Do siatka modelu jest bardzo krzywa.
Zacznij od początku.

Cytuj
-Czy modeluje w dobry sposób, czy dobrze zrobiłem, że wymodelowałem oddzielnie kolbę, lufę, zamek karabinu ?

Modelujesz tyle oddzielnych elementów ile chcesz i ile wiesz że możesz. Model może się składać nawet z tysięcy obiektów niezespojonych ze sobą geometrią, to nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Masz przynajmniej nad tym większą kontrolę.

Cytuj
- Nie mam za bardzo pomysłu jak dodać detale do tego kałacha, czy jako osobne obiekty, a potem powkładać w bazową siatkę, czy np. extrudować odpowiednie fragmenty na detale?

Osobne obiekty jak najbardziej. Zbierz sobie referencje broni i dokładnie je sprawdź. Model low-poly nie musi być jednym spójnym elementem bryły.

Cytuj
Całość moim zdaniem wygląda naprawdę fajnie. Z niecierpliwością czekam na dalsze postępy... :)

Nazywajmy rzeczy po imieniu i nie słódźmy za bardzo bo to niczemu nie pomoże.
Nie, nie wygląda fajnie. Nie wiem na jakim etapie jesteś, jeśli się uczysz pare miesiecy to ucz się dalej.
« Ostatnia zmiana: 04.01.2018 21:53:51 wysłana przez Veezen »
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

SOL 2ER0021

Wyświetleń: 1730
Autor: clayqb
w: q7