Autor Wątek: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie  (Przeczytany 17257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam.
Mam tu plaszczyzne z materialem diffuse i glossy.  Na niej umiescilem logo z alfa channel i wszystko ladnie wygladalo, jak nalezy. Logo umiejscowilem za pomoca UW Unwrap. Teraz chce umiescic drugie logo z boku i miec kontrole nad rozmieszczeniem go na tej plaszczyznie. Nie wiem jak to zrobic. Probowalem miksowac ale nie wychodzi mi i nawet jak udalo mi sie ze sie pojawily dwa jedno na drugim (przenikajac sie) to nie wiem jak kontrolowac ich umiejscowienie. Na razie mam cos takiego jak na obrazku.
 

Offline Hubert

Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
« Odpowiedź #1 dnia: 11.02.2018 11:04:12 »
Jak już masz tę wersję gdzie są loga jedno na drugim to  daj to:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/blender_render/materials/nodes/types/vector/mapping.html [nofollow]

między uv a vector "Image texture".
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: KrzysztofJ

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
« Odpowiedź #2 dnia: 14.02.2018 05:59:12 »
Przepraszam ze sie nie odzywalem. Moja "normalna praca" mnie pochlonela. Wolalbym zeby moja nowa "normalna praca" to bylo 3d. Dziekuje za pomoc. Wszystko dziala. Ta recapture z dwoma obrazkami alfa skopiowalem z internet, ale pogubilem sie na poczatku. Jak napisales tak zrobilem, wpiolem Mapping. Wyszlo tak ze pierwszy obrazek byl zupelnie czarny a drugi, nowy polprzezroczysty. Przesunalem Factor do wartosci 1 i byl widoczny w 100% oczywiscie, ale ten pierwszy wciaz byl czarny. Pomoglo wypiecie Add Color (laczenia dwoch kolorow) z Factor Mix Color. Jednak aby dwa obrazki byly widoczne w 100% musialem przesunac Factor w Add Color do 50% czyli wartosci 0.500.
Polozenie nowego obrazka rugulowalem w Mapping. Musialem tez jednak zeskalowac odpowiednio aby proporcje nie byly rozne od oryginalu. Kiedy robilem mapping za pomoca UV Unwrap pierwszego obrazka to ten drugi byl zmapowany wedlug niego. Pierwszy ma dobra wielkosc i polozenie wiec wlasciwie nie potrzebuje Mapping, ale moze jednak zostawie, bo kiedy zdecyduje sie je oba poprzemieszczac to nie bede musial wchodzic w Edit Mode i mapping w Unwrap.
Ale obrazek 2 na plaszczyznie modelu w 3d ma proporcje zblizone do oryginalnych. Zeskalowalem to "na oko".
Czy jest mozliwe zeby mapowac dwa obrazki na jednej plaszczyznie niezaleznie w Unwrap?
 

Offline Hubert

Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
« Odpowiedź #3 dnia: 14.02.2018 18:49:02 »
Możesz zrobić drugie UV

https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/uv_image/uv/layout_management.html [nofollow]

 i dać na początku/na vector obrazka, to:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/nodes/types/input/uv_map.html [nofollow]

i wybrać dla każdego osobne rozwinięcie UV.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: KrzysztofJ

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
« Odpowiedź #4 dnia: 14.02.2018 23:45:50 »
No tak, dzieki. Mam za malo doswiadczenia jezeli chodzi o zlozone teksturowanie. Musze wiecej poesperymentowac. Dzieki raz jeszcze za konkretne odpowiedzi i linki.
 

 

Jak wykonać pochylone ściany w obiekcie 3d?

Zaczęty przez MarcinGDDział Modelowanie

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 41234
Ostatnia wiadomość 25.05.2023 02:11:36
wysłana przez Zuorion
Wycięty Tekst w obiekcie/bryle

Zaczęty przez DiabloDział Modelowanie

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 20672
Ostatnia wiadomość 31.03.2018 00:28:50
wysłana przez Diablo

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek