Autor Wątek: Nasze FAQ  (Przeczytany 20899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline goten22

Nasze FAQ
« dnia: 11.07.2017 00:38:47 »
Rozpisuje wszystkie fajne porady ze starego forum.

http://better.blender.pl/index.php?page=page10002#info

Może coś się Wam rzuci w oczy, albo coś chcielibyście dodać?
 

Offline freeqstyler

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #1 dnia: 11.07.2017 15:15:14 »
W Cyclesie nadal trzeba ręcznie fresnela dodawać? Jak tak to umieściłbym gdzieś wysoko jak to zrobić :P

A i oczywiście nieśmiertelne Ctrl+N przy czarnych artefaktach od normalek

Do fragmentu o hotkeyach obowiązkowo to:
http://www.giudansky.com/design/51-blender-map
« Ostatnia zmiana: 11.07.2017 15:18:59 wysłana przez freeqstyler »
 

Offline PawelB

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #2 dnia: 28.08.2017 16:04:23 »
Z moich propozycji co do FAQ można by dopisać na temat addonia Auto Tile Size Addon. Dopasowuje on automatycznie najbardziej optymalny rozmiar Tiles względem rozdzielczości, w której renderujemy nasz obraz.
http://adaptivesamples.com/2013/09/11/auto-tile-size-addon/ [nofollow]

W dziale o przyśpieszeniu cycles myślę, że można by już wypomnieć o nowej opcji oszałamiającej. Niedługo powinna być w oficjalnym buildzie.
https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/settings/scene/render_layers/denoising.html [nofollow]
 

Offline goten22

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #3 dnia: 30.08.2017 22:35:55 »
Dodałem.

A jak u was jest z literaturą papierową na temat grafiki? Pamiętam, że parę osób polecało książki o fotografii czy barwach, żeby złapać podstawy sztuki tradycyjnej nawet. Polecacie jakieś książki? Albo z jakimi mieliście do czynienia?

@tusiek gdzie jesteś? :(
 

Offline Wookie

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #4 dnia: 30.08.2017 23:10:15 »
"Color and Light" Jamesa Gurneya. Książka przeznaczona jest dla artystów korzystających zarówno z mediów tradycyjnych jak i cyfrowych, 2D i 3D. Grafik 3D znajdzie tutaj wiedzę pomocną przy kompozycji i oświetleniu scen. Od tego samego autora mogę również polecić "Imaginative Realism". Książka świetna dla aspirujących koncept artystów i podobnie jak przy pierwszej lekturze - przyda się w 2D i 3D.
« Ostatnia zmiana: 30.08.2017 23:12:18 wysłana przez Wookie »
ArtStation [nofollow]
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Offline freeqstyler

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #5 dnia: 31.08.2017 10:59:34 »
Poleciłbym "Cyfrowe oświetlenie i rendering" Jeremiego Birna, ale kupiłem kilka lat temu i do tej pory nie zmęczyłem całości. Niemniej, sporo mądrości w niej jest, dosyć uniwersalnej, nie przeszkadza, że to książka z czasów przed PBR i podobnymi.
 

Offline PawelB

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #6 dnia: 31.08.2017 13:55:41 »
Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin. Chociaż z dziedziny 3D nie ma tam ani słowa, myślę, że książka może być ciekawą inspiracją dla osób zainteresowanych zarówno tematyką wsi, jak i dla osób lubiących  tematy związane z miastem okresu industrializacji.
Minusem jest to, że trudno dostać tę książkę, trzeba szukać po antykwariatach.
 

Offline goten22

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #7 dnia: 03.09.2017 07:49:59 »
Dzięki za propozycje, dopisałem.

Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin.
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. :P Ale faktycznie ciężko dostać.


A macie może jakieś ładne wytłumaczenie czym jest PBR? Zarówno ogólnie jak i w Blenderze?

Coś pominąłem z największych youtubowych gwiazd Blendera?
Cytuj

Polski Kurs Blendera
http://polskikursblendera.pl/
Piotr Arłukowicz

Blender Cookie [ANG]
http://www.blendercookie.com/

The Guerilla CG Project. [ANG]
http://vimeo.com/user904568
Zbiór profesjonalnych filmów (videotutoriali), tłumaczących podstawowe pojęcia ze świata 3D. Te podstawy dotyczą wszystkich programów 3D, niezależnie czy jest to Blender czy Maya, czy też Max.

adaptivesamples [ANG]
http://adaptivesamples.com/

cgi.tutsplus.com [ANG]
https://cgi.tutsplus.com/categories/blender

Andrew Price - blenderguru
https://www.blenderguru.com/tutorials

Gleb Alexandrov
https://www.youtube.com/user/GlebAlexandrov/videos


Chciałbym wrzucić jakieś jakościowe filmy o sculpcie oraz modelowaniu z blueprintów, ale sam nie znam niczego dobrego. Może coś o modelowaniu broni, to zahaczy o sporo elementów (praca z subsurfem, unwrap itd.)?
 

Offline PawelB

Odp: Nasze FAQ
« Odpowiedź #8 dnia: 03.09.2017 15:28:26 »
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. :P Ale faktycznie ciężko dostać.

Tak, chociaż nie były to ilustracje dobrej jakości. O ile dobrze pamiętam, było m.in trochę obrazów Moneta z dworcami kolejowymi w roli głównej, Daumiera skupiającego się bardziej na życiu miejskim, Adolpha Menzela. Itp.
 

 

Nasze benchmarki

Zaczęty przez goten22Dział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 29826
Ostatnia wiadomość 29.07.2017 09:54:25
wysłana przez freakolot

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek