Autor Wątek: Modelowanie samochodu  (Przeczytany 20024 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline XDamian

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Modelowanie samochodu
« dnia: 07.03.2018 09:00:17 »
Witam. Mam pewien problem. Od jakiegoś czasu próbuje stworzyć samochód, ale w pewnym momencie kończą się moje pomysły co robić dalej. Problem tkwi w tym, że robię zbyt dużo punktów które przy modelowaniu nakładają się na siebie i utrudniają pracę. Czy ktoś miałby jakieś sugestie co mógłbym zrobić lub jak mógłbym modelować żeby było łatwiej i bardziej przejrzyście? Wiem, że mógłbym przenosić poszczególne obiekty na warstwy, ale nie do końca wiem jak to zrobić. proszę o jakieś sugestie. :)
 

Offline winhelp

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #1 dnia: 07.03.2018 12:02:17 »
Ja grupuję wszystko i uwidaczniam właśnie grupami - warstwy w wykonaniu blendera to niestety porażka. Pamiętaj też o widoku lokalnym - jak dopasowujesz jakiś element na masce to oglądaj tylko ten element i maskę - proste :)
Alt+B też się przydaje.
Cytuj
robię zbyt dużo punktów które przy modelowaniu nakładają się na siebie i utrudniają pracę
pokaż screen to coś więcej się powie

Offline XDamian

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #2 dnia: 09.03.2018 13:30:14 »
Tu jest screen. Dzięki za pomoc. Przetestowałem też alt + b ale nwm do czego to jest.
 

Offline winhelp

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #3 dnia: 09.03.2018 19:24:08 »
To jeszcze masz opcję na dole do ukrywania wierzchołków które są zasłonięte przez model (ściany robią się nieprzeźroczyste - pierwszy gif)
Alt + B to jest clipping border czyli wyłącza renderowanie wszystkiego co nie zaznaczysz (robi się taki jakby tunel renderujący wszystko w sobie) ja używam do zaglądania do wnętrza modeli (drugi gif).

Offline Jerry

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #4 dnia: 09.03.2018 23:54:13 »
@XDamian
Twój model nawet przypomina samochód ale  moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie... Zobacz jak inni to robią. Każdy element samochodu powinien być osobnym obiektem: maksa, drzwi, lusterka... wszystko! Nie da się tego zrobić jedną bryłą.
Po drugie jeśli samochód ma wyglądać realistycznie i przypominać jakiś faktyczny model to musisz jakiś podkład mieć po którym będziesz modelował.
Może lepiej zacząć od czegoś prostszego?
 

Offline freeqstyler

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #5 dnia: 10.03.2018 04:21:23 »
@XDamian
Twój model nawet przypomina samochód ale  moim zdaniem nic z tego nie wyjdzie... Zobacz jak inni to robią. Każdy element samochodu powinien być osobnym obiektem: maksa, drzwi, lusterka... wszystko! Nie da się tego zrobić jedną bryłą.

Akurat zaczynanie od jednej bryły, cięcie na części i dodawanie detalu jest bardzo powszechną techniką przy takich modelach, więc chłopak kombinuje dobrze, tylko trochę wiedzy i oszlifowania brakuje ;)

@XDamian przede wszystkim poszukaj WIPów i tutoriali na temat tego, jak wygląda i powstaje siatka na różnych etapach modelowania podobnych obiektów, np. coś takiego (autor korzystał z maxa, ale nie o to chodzi - zasady modelowania są w kazdym sofcie te same):
https://www.3dtotal.com/tutorial/1111-making-of-mercedes-s-class-millau-3ds-max-photoshop-by-ali-ismail-vehicle-car-mercedes-s-class?page=1

Z tego co tutaj masz ciężko będzie coś wyciągnąć, masz kiepskie rozłożenie loopów, które tylko utrudni ci cięcie i dodawanie detalu. (po raz kolejny - zerknij na to co podlinkowałem wyżej i poszukaj sam podobnych przykładów)
 

Offline XDamian

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #6 dnia: 10.03.2018 15:36:36 »
Bardzo dziękuje za pomoc. :)
 

Offline Veezen

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #7 dnia: 10.03.2018 18:06:52 »
Sylwetka samochodu zbudowana jest z lin, kresek. Wpisz sobie w google "car draw design" to zalapiesz o co chodzi.

Jakie to ma znaczenie w modelowaniu? A duze, bo możesz modelować tak samo, tworząc szkic modelu samochodu nie skupiając się na detalach i wypełnianiu samochodu poligonami - jakiekolwiek poprawki są łatwiejsze.

Modelowanie każdego elementu osobno od A do Z (np. zrobie najpierw finalnie zderzak, potem drzwi itd) bez żadnego szkicu, blockoutu, prototypu to bardzo karygodna rzecz która często doprowadza do problemów z równościami, shadingiem.
« Ostatnia zmiana: 10.03.2018 18:08:48 wysłana przez Veezen »
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline skormac77

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #8 dnia: 11.03.2018 15:01:07 »
newbielink:http://www.youtube.com/watch?v=sUwbJUhmUqE&index=1&list=PL9It5Nx1tu6L_a8pjx8y9H53t90psoDac [nonactive] - cały tutek z modelowania vw passata w 3ds max
 

Offline Veezen

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #9 dnia: 12.03.2018 15:24:08 »
Wybij sobie też z glowy rady ludzi, którzy mówią że siatka samochodu musi być z samych quadów. Od zawsze cisnę z tego. Możesz korzystać z n-gonow, trojkatow tak bardzo i tak często dopoki nie spieprzysz shadingu na modelu, ważne aby umieć to kontrolować i wiedzieć kiedy sobie można na taką swobodę pozwolić.
3D Artist @ Techland
Hardsurface artist @ Freelance
www.veezen.pl [nofollow]
www.artstation.com/artist/veezen [nofollow]
 

Offline veti

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #10 dnia: 12.03.2018 16:10:13 »
Wybij sobie też z glowy rady ludzi, którzy mówią że siatka samochodu musi być z samych quadów. Od zawsze cisnę z tego. Możesz korzystać z n-gonow, trojkatow tak bardzo i tak często dopoki nie spieprzysz shadingu na modelu, ważne aby umieć to kontrolować i wiedzieć kiedy sobie można na taką swobodę pozwolić.
Dokładnie - trójkąty/n-gony są jak najbardziej dopuszczalne, tylko trzeba je stosować z głową. Co nie zmienia faktu, że i tak twój model i tak Twój model powinen składać się w jakiś 99% z quad'ów.
 

Offline XDamian

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #11 dnia: 22.03.2018 16:02:34 »
Dziękuję za pomoc. No więc zgodnie z waszymi poradami postanowiłem, że rozpocznę nowy projekt. Jest to ford mustang.
Zacząłem od maski i jestem w trakcie tworzenia przedniego zderzaka (zdj na dole). Dalej proszę o pomoc.
 

Offline Jerry

Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #12 dnia: 26.03.2018 12:06:55 »
1. Zmień cieniowanie na smooth (maska nie jest zespawana z takich kanciastych płytek tylko gładka).
https://i.stack.imgur.com/lqc8p.gif
2. Poczytaj sobie o modyfikatorze subdivision surface. To pozwoli Ci robić ładne krzywizny.
3. Włącz matcap. Dzięki temu podczas modelowania będziesz widział jak rozkłada Ci się światło na elementach.

* rzuciło mi się w oczy. Masz zsunięty prawy i lewy pasek tak, żeby nie przeszkadzał. Opcje i narzędzia tam umieszczone są niezbędne do pracy. Zamiast je zsuwać do minimum możesz je włączać i wyłączać odpowiednio klawiszami "N" i "T".
« Ostatnia zmiana: 27.03.2018 13:12:14 wysłana przez Jerry »
 

Offline XDamian

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Modelowanie samochodu
« Odpowiedź #13 dnia: 03.04.2018 09:01:10 »
Dzięki za pomoc :) A z tymi paskami, ja je rozsówam jak czegoś potrzebuję niemniej dzięki.
 

 

Tutoriał dla nowicjuszy blenderowania modelowanie i animacja wirusa Blender 2.9x

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23314
Ostatnia wiadomość 22.10.2021 16:32:15
wysłana przez OLKa
[Płatny staż - Rzeszów] modelowanie\animacja

Zaczęty przez KubaHaDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 12000
Ostatnia wiadomość 07.09.2017 16:36:35
wysłana przez KubaHa
modelowanie samolotu na podstawie wręg

Zaczęty przez CEZ-72Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 18242
Ostatnia wiadomość 02.04.2023 01:35:27
wysłana przez CEZ-72
Modelowanie cerkwi - porada

Zaczęty przez arcikDział Modelowanie

Odpowiedzi: 13
Wyświetleń: 21615
Ostatnia wiadomość 21.03.2018 12:11:17
wysłana przez arcik
Modelowanie wielkiego terenu.

Zaczęty przez DominikkDział Modelowanie

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 11870
Ostatnia wiadomość 15.07.2018 17:13:57
wysłana przez goten22

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek