Autor Wątek: Tekstury- Skąd je brać?  (Przeczytany 16593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Tekstury- Skąd je brać?
« dnia: 07.03.2018 13:26:56 »
Cześć. Czy istnieje jakaś strona podobna do HDRI Heven z tym że można z niej pobierać tekstury? Odwiedziłem dzisiaj Poliigon i tekstury które tam są robią na mnie wrażenie ale te które są dostępne za darmo są w bardzo małej rozdzielczości. Czy według Was warto kupić tam konto i jak możecie to powiedzcie skąd Wy bierzecie tekstury? ;)
 

Offline freeqstyler

Odp: Tekstury- Skąd je brać?
« Odpowiedź #1 dnia: 08.03.2018 03:52:28 »
Gotowych tekstur z kanałami innymi niż diffuse/albedo i do tego bezszwowych za darmo nie uświadczysz, chyba że jakieś pojedyncze. Jeśli chodzi o takie które stanowią dobrą bazę to masz https://www.textures.com - 15 darmowych kredytów dziennie (przy czym raz pobrane tekstury liczą się jako "zakupione" więc możesz je potem pobrać za free bez czekania aż limit kredytów się odnowi). Oczywiście trzeba się trochę pobawić żeby coś z nich wyciągnąć. Od siebie mogę poradzić żebyś zaprzyjaźnił się z filtrem High Pass w programach do obróbki 2D (ja z jego użyciem robię bump mapy) i tym pluginem do normalek: https://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop
Plugin jest pod Photoshopa ale jeżeli nie dokładasz się do garnuszka Adobe, niektóre programy do 2D obsługują pluginy do PS (u mnie w PhotoLine działa, Google mówi że GIMP niby też obsługuje).

Jeszcze warto sprawdzić Gumroadowy profil tego pana: https://gumroad.com/joost
Udostępnia całkiem sporo tekstur za darmo - ofc też do przebrania i obróbki do stanu używalności.
Ten sam pan jest też odpowiedzialny za https://texture.ninja
Na ile tekstury pokrywają się z tymi w paczkach na Gumroad (pewnie w większości są te same) nie mam pojęcia.
« Ostatnia zmiana: 08.03.2018 03:59:28 wysłana przez freeqstyler »
 

Offline freakolot

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Tekstury- Skąd je brać?
« Odpowiedź #2 dnia: 08.03.2018 12:54:56 »
..a czasem po prostu taniej jest dać $19.90 miesięcznie za pakiet Substance Indie :)
 

Offline Frycek1994

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Tekstury- Skąd je brać?
« Odpowiedź #3 dnia: 11.03.2018 12:30:56 »
Jeżeli kto kolwiek z Was nie wie, ze substanc painter czy designer mozna miec na rok w pelni za darmo, to Was uswiadamiam :)  Jezeli jestescie studentami to wysylacie zdjecie legitymacji studenckiej i automat wysla Wam klucz na maila ;). Substance Painter jest spoko ale do teksturowania rzeczy typu broń czy tym podobne ale jak chce oteksturować wizualizacje to lepiej sie to robi w blenderze, takie jest moje zdanie.
 

Offline freeqstyler

Odp: Tekstury- Skąd je brać?
« Odpowiedź #4 dnia: 13.03.2018 00:30:47 »
Jeżeli kto kolwiek z Was nie wie, ze substanc painter czy designer mozna miec na rok w pelni za darmo, to Was uswiadamiam :)  Jezeli jestescie studentami to wysylacie zdjecie legitymacji studenckiej i automat wysla Wam klucz na maila ;). Substance Painter jest spoko ale do teksturowania rzeczy typu broń czy tym podobne ale jak chce oteksturować wizualizacje to lepiej sie to robi w blenderze, takie jest moje zdanie.
Za to w Designerze możesz sobie stworzyć proceduralne, bezszwowe mapy które nadają się do archwiz. O ile oczywiście masz na to czas (jak robisz archwiz komercyjnie to pewnie nie masz).
 

 

Jak przeładować tekstury w edytorze nodów.

Zaczęty przez JerryDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15075
Ostatnia wiadomość 29.11.2017 09:41:31
wysłana przez goten22
Czarne tekstury

Zaczęty przez MajaDział Uwagi, błędy, propozycje

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 17353
Ostatnia wiadomość 24.08.2022 10:29:18
wysłana przez Piotr
SKALA TEKSTURY

Zaczęty przez agnieszka92kosDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15545
Ostatnia wiadomość 13.04.2021 23:21:48
wysłana przez alex
Skąd brak symetrii?

Zaczęty przez Slov86Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 45849
Ostatnia wiadomość 11.06.2023 22:06:29
wysłana przez Zuorion

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

04

Wyświetleń: 1816
Autor: Kusociński
w: bender