Autor Wątek: Jaka powinna być domyślna poza postaci  (Przeczytany 17718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ten temat zawiera odpowiedź oznaczoną jako najlepsza - [zobacz]

Offline Mortus

Jaka powinna być domyślna poza postaci
« dnia: 22.03.2018 11:46:25 »
Od jakiegoś czasu nie daje mi spokoju pewna kwestia dotycząca modelowania postaci. Otóż tak jak w temacie - chodzi o domyślną pozę. Przez lata nauczyłem się, że nieodkształcona szkieletem postać, powinna znajdować się w tzw. T-pose, czyli wyprostowane ciało i ręce rozłożone szeroko na boki, ewentualnie lekko pochylone w dół. Czasem też w zależności od potrzeb nogi były rozchylone lekko na boki. Z tego co mi wiadomo, miało to służyć temu, by taka np. ręka miała możliwie najlepszy zakres ruchu we wszystkie strony. Gdyby więc była domyślnie skierowana w dół, to siatka mogła by sprawiać problemy przy ciągnięciu ręki w górę itd. Zresztą - każdy wie o co chodzi.
No ale do czego zmierzam? Chodzi mi o to, że w ostatnich latach domyślna poza zaczęła wyglądać trochę inaczej. Mianowicie tak:

No i teraz moje pytanie - dlaczego tak? Dlaczego ręce są skierowane mocno w dół zamiast prostopadle do ciała? W grach co prawda wygląda na to, że wszystko jest w porządku, bo postacie mają pełny zakres ruchów. Ale nie byłoby wygodniej, gdyby ręce były wyprostowane? Zauważyłem, że taka poza jest ostatnio bardzo popularna, więc domyślam się, że jest ku temu jakiś konkretny powód. Tylko no właśnie - jaki?

Offline winhelp

Odp: Jaka powinna być domyślna poza postaci
« Odpowiedź #1 dnia: 22.03.2018 12:20:57 »
A może wraz ze wzrostem realizmu wyglądu postaci wzrósł realizm pozy - jak mama ubiera dziecko w sklepie to, żadne nie stoi z rękami poziomo tylko lekko rozchyla. Tak jest naturalniej.

Offline Piotr

Odp: Jaka powinna być domyślna poza postaci
« Odpowiedź #2 dnia: 22.03.2018 12:53:24 »
Może chodzi o to, że mając uniesione ręce, ma się też uniesione barki i naciągnięte mięśnie piersiowe (te do których sutki są przypięte)?

Oznaczone jako najlepsza odpowiedź przez: Mortus dnia 23.03.2018 09:59:52

Offline Zuorion

Odp: Jaka powinna być domyślna poza postaci
« Odpowiedź #3 dnia: 23.03.2018 09:41:41 »
A-Pose is half way between the extremes that the arms need to deform.
T-Pose is closer to the upper extreme but the arms are rarely in the upper extremes and spend most of their time in the lower.
T-Pose smashes the shoulders making them hard to define and the textures stretch pretty hard when the arms come down.
 

Offline Mortus

Odp: Jaka powinna być domyślna poza postaci
« Odpowiedź #4 dnia: 23.03.2018 10:11:27 »
A może wraz ze wzrostem realizmu wyglądu postaci wzrósł realizm pozy - jak mama ubiera dziecko w sklepie to, żadne nie stoi z rękami poziomo tylko lekko rozchyla. Tak jest naturalniej.

Zgadzam się, że taka poza wygląda dużo lepiej i bardziej naturalnie. Ale też nie wydaje mi się, żeby to był jakikolwiek argument - w końcu nie o "wyglądanie" w tym wszystkim chodzi. Chyba, że źle coś zrozumiałem.

Może chodzi o to, że mając uniesione ręce, ma się też uniesione barki i naciągnięte mięśnie piersiowe (te do których sutki są przypięte)?

No w sumie ma to nawet sens. Jest to już jakiś trop.

A-Pose is half way between the extremes that the arms need to deform.
T-Pose is closer to the upper extreme but the arms are rarely in the upper extremes and spend most of their time in the lower.
T-Pose smashes the shoulders making them hard to define and the textures stretch pretty hard when the arms come down.

Brzmi całkiem logicznie. Muszę poczytać trochę więcej na temat tej A-pozy. Nawet nie wiedziałem, że to się tak nazywa. Dzięki  ;)

 

Cały model postaci bez lustra i gładki model

Zaczęty przez ReguglakDział Modelowanie

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 15743
Ostatnia wiadomość 22.02.2019 09:30:14
wysłana przez AGhandwork
Zapłacę za kilka modeli postaci elf, kransloud, ork, trol, humanoidy itp.

Zaczęty przez bednarskikamilDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 13187
Ostatnia wiadomość 17.01.2021 10:41:41
wysłana przez mortom.ckm
Dwie ikony Blender. Jaka roznica?

Zaczęty przez KrzysztofJDział Tender Blender

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 16167
Ostatnia wiadomość 22.10.2019 12:10:44
wysłana przez KrzysztofJ
Jaką kartę graficzną wybrać?

Zaczęty przez afiszu_3dDział Tender Blender

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14648
Ostatnia wiadomość 11.01.2021 12:32:31
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek