Autor Wątek: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI  (Przeczytany 28002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam. Nie wiem dlaczego lampy (point light) ktore dodaje do sceny oswietlonej za pomoca obrazka HDR, nie maja zadnego wplywu na scene, niezaleznie od tego ile podkrece ich wartosc. Scene to kawiarenka ktora zbudowana jest jako konstrukcja  szkieletowa ze szklanymi scianami. Uzywam environment map z niebem nocnym. W pomieszczeniu sa lampy nad stolikami, ktore mialy je dowsietlic, stworzyc nastroj. Standardowa wartosc 100 jest za slaba i pomyslalem ze musze zwiekszyc welokrotnie ta wartosc tak jak w 3ds maxie z MetalRay. Pamietam ze wtedy to musialem ze 100 zwiekszyc do np 100 000 aby swiatlo mialo wplyw na scene. Tu w Cycles zwiekszylem nawet do 10 000 000 i NIC! Co jest nie tak?
 

Offline Piotr

Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #1 dnia: 21.04.2018 15:33:00 »
A możesz powyrzucać ze sceny wszystko co niepotrzebne i wrzucić plik? Może coś wymyślę, bo teraz nie mam pomysłów.

Offline Tvaroog

Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #2 dnia: 21.04.2018 20:53:32 »
Nie masz ustawionego "clamp" w "Sampling"?
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #3 dnia: 22.04.2018 07:00:56 »
Mialem oba Clamp na 1. Ustawilem na 0 i nic sie nie zmienilo. (jednak sie zmienilo jak poczekalem dluzej z renderowaniem w preview, ale pojawil sie problem fireflies) Podesle scene pozniej.
« Ostatnia zmiana: 22.04.2018 16:12:08 wysłana przez KrzysztofJ »
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #4 dnia: 22.04.2018 16:07:51 »
Po ustawieniu clamp direct i indirect  na 0 pojawily sie masakryczne biale piksele fireflies, mimo ze rendering mialem ustawiony na 3000 samples. Light sampling treshold mam na 0.01 Tu jest inna sytuacja z tej samej sceny. Po ustawieniu na np. 0.2 scena jest prawie pozbawiona tego problemu ale tak jakby nie bylo swiatla z lamp.
« Ostatnia zmiana: 22.04.2018 16:09:26 wysłana przez KrzysztofJ »
 

Offline Tvaroog

Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #5 dnia: 24.04.2018 00:26:43 »
Masz "caustiscs" włączone? W Cycles caustics są niestety powolne. Masz portale w oknach? Scena jest zamknięta ze wszystkich stron? Nie zajmowałem się wnętrzami w Blenderze, ale ludzie z tego co widzę często oszukują i usuwają niewidoczne ściany. Na razie bym za bardzo światła nie clipował bo to obniża realizm. Denoiser sobie też nieźle radzi z fajerflajami. No i czy masz włączony Filmic?
« Ostatnia zmiana: 24.04.2018 00:28:40 wysłana przez Tvaroog »
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI
« Odpowiedź #6 dnia: 24.04.2018 01:28:39 »
Witam ponownie i dziekuje za odpowiedzi. Problem rozwiazany z rezultatem do zaakceptowania. Filmic mialem juz od dawna. Wlaczylem denoiser, oba clamping dalem na 6 i wylaczylem caustics. Chcialem po prostu aby scena w srodku byla oswietlona jak w rzeczywistosci, swiatlem dziennym i lampami w pomieszczeniu oraz aby w pewnych ujeciach widac bylo jednoczesnie scene za oknami. Blender bardzo dobrze radzi sobie z oswietleniem za pomoca hdri i jest to po prostu najlepsza metoda jezeli ma sie zdjecie hdr ktore odpowiada naszym oczekiwaniom. Gorzej juz z tym co tam jest na tym zdjeciu. Czasami musze wymazywac budynki lub drzewa ktore mi nie pasuja. Zastanawiam sie czy V-ray radzi sobie lepiej z kombinacja lamp i hdri.
 

 

Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23627
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24030
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28441
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Jak rozwiązać problem z Windows Driver Foundation?

Zaczęty przez AntoniocoyleDział Offtopic

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 16270
Ostatnia wiadomość 22.09.2021 08:18:52
wysłana przez Antoniocoyle
Problem z teksturą- rzezbioną pedzlem- po eksporcie

Zaczęty przez KredkaDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 15890
Ostatnia wiadomość 18.11.2021 20:29:31
wysłana przez Kredka

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Hamari fullbody render

Wyświetleń: 1552
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery