Autor Wątek: Animacja Nanami  (Przeczytany 54361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SimonM

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #15 dnia: 04.12.2018 13:15:32 »
Wow, świetnie to wygląda. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się ukończyć animację. Sam wymyślasz scenariusz, czy na czymś się opierasz?
 

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #16 dnia: 05.12.2018 10:24:50 »
Dzięki. Cóż, całość jest tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Gdyby się uprzeć, to można by co najwyżej wskazać jakieś źródła inspiracji, ale te raczej wpływają na moją motywację do pracy niż na tematykę/mini scenariusz samej animacji. Więc tak, sam to wymyślam. Zastanawiam się tylko, czy może by nie poszukać kogoś do pomocy przy dźwięku, bo sam się na tym kompletnie nie znam. Fajnie by było też mieć kogoś do podłożenia głosu pod postać, bo zawsze to daje trochę więcej możliwości, gdy postać może mówić. Ale to już takie moje raczej marzenie  :)

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #17 dnia: 16.12.2018 09:32:29 »
Taki mały test mimiki, tym razem w formie prostej animacji.

« Ostatnia zmiana: 16.12.2018 09:34:08 wysłana przez Mortus »
 

Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #18 dnia: 16.12.2018 20:56:28 »
Ekstra! Nadymanie ust mnie rozwaliło.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #19 dnia: 17.12.2018 11:34:14 »
Dzięki  ;)

Offline SimonM

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #20 dnia: 18.12.2018 12:45:16 »
Stile z poprzedniej strony robiły większe wrażenie :P. Może to ten viewport render a może coś w ruchach, ale fajnie, że praca idzie do przodu. :D Czekam na pełen rig i render.  :) Bardzo fajne jest to kręcenie się tęczówek, ciekaw jestem jakby wyglądało z odbiciami w oczach.
« Ostatnia zmiana: 18.12.2018 12:48:00 wysłana przez SimonM »
 

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #21 dnia: 19.12.2018 11:30:56 »
Hmm... może to przez ten widok en face. Choć pewnie tryb wyświetlania Texture z viewportu też na to wpływa. Zresztą, to jeszcze nic - jak testowałem fizykę włosów z ukrytymi rzęsami i brwiami w widoku Material, to dopiero dziwnie wyglądało. Naprawdę, niesamowite jak bardzo brak rzęs potrafi wpłynąć na wygląd twarzy postaci.
Też jestem ciekawy jakby to wyglądało z soczewką na oku, ale na to przyjdzie jeszcze czas. Może jakieś poglądowe rendery będę sobie w Eevee robił, ale najpierw muszę sobie poradzić z materiałem włosów w tym silniku. Zobaczymy, przy robieniu finalnej animacji na pewno się przyda.
W ogóle - tylko ja tak mam, że w Blenderze 2.8 modyfikator Shrinkwrap jest mocno skopany? Działać niby działa, ale zmiana jakichkolwiek parametrów albo w ogóle nic nie daje, albo działa w jakiś dziwny, losowy sposób. Wiem, że to wciąż beta, ale nie widziałem by ktoś na to narzekał.

Offline SimonM

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #22 dnia: 20.12.2018 13:22:58 »
Ja sobie odpuściłem 2.8 jeszcze na chwilę. Mi na przykład w jednej scenie zawsze wyłącza program przy zmianie widoku Num5 na orthographics w trybie wireframe. Może wina laptopa i grafiki GT 445M.
Za to 2.79 bardzo stabilny, jeszcze mi się chyba nie wyłączył sam z siebie.
Finalna animacja będzie renderowana w Eevee?
 

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #23 dnia: 21.12.2018 12:52:43 »
Też na razie odpuszczam 2.8. Pobieram co jakiś czas nowe wersje i śledzę postęp, żeby być na bieżąco, ale do niczego konkretnego na razie nie używam. Oprócz Shrinkwrapa mam jeszcze problem z SSS w Eevee. Na ilu komputerach nie sprawdzałem, to wszędzie działało, ale jak na złość na jednym jedynym - na moim - choćbym nie wiem co robił, to SSS w Eevee nie działa. Obiekt robi się czarny i kicha. Aktualnie korzystam z 2.79.5, czyli 2.79 z kilkoma dodatkami z 2.8. Jak na razie sprawdza się super. Pewnie przy nim zostanę do którejś z kolei wersji 2.8, gdy będzie się dało już na spokojnie z niej korzystać.
Finalna animacja początkowo miała być renderowana w Eevee, ale gdy trochę się tym silnikiem pobawiłem, to jednak stwierdziłem, że zostaję przy Cyclesie. Realtime to jednak realtime - mimo, że imponujący, to jednak nie to samo co prawdziwy Ray Tracing. Tak więc finalna animacja zdecydowanie będzie renderowana w Cycku. Ale nie ma tego złego, bo wiem, że Eevee też się przyda - do próbnych renderów będzie idealny, bo robi super robotę. Efekt jest wystarczająco zbliżony do Cyclesa, by można było sobie wiarygodnie zwizualizować efekt końcowy i ewentualnie wyłapać błędy.

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #24 dnia: 08.02.2019 20:55:24 »
Rig całego ciała zrobiony. Najwięcej czasu jednak zajęły mi chyba symulacje fizyki, choć tego akurat tutaj nie widać. Tak czy inaczej teraz czas zabrać się za drugą postać.


Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #25 dnia: 10.02.2019 12:35:52 »
Przekoks!
Fizyka czego - ubrań/włosów?

Offline skormac77

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #26 dnia: 10.02.2019 15:26:39 »
Super to wygląda...
 

Offline Mortus

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #27 dnia: 11.02.2019 12:42:41 »
Dzięki panowie  ;)

Fizyka w sumie i ubrań, i włosów. Łącznie tutaj jest 6 głównych symulacji fizyki - włosy, koszulka, kolczyki, bransoletka, paski po bokach spodenek i piersi (bez tego nie mogło się obejść ;D ).  Pojedynczych symulacji jest więcej, ale tak jak mówię - głównych grup jest 6.

Jak ktoś jest zainteresowany, to tutaj to wszystko lepiej opisałem: https://www.ppe.pl/blog/54776/12443/zrobmy-sobie-animacje-czesc-1-nanami.html

Offline winhelp

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #28 dnia: 12.02.2019 10:13:47 »
Ja mam bardzo smutne doświadczenia z fizyką - zazwyczaj połączenie kilku prowadzi do mniejszej wersji Wielkiego Wybuchu. ;) A dłubanie przy tych wszystkich parametrach... ??? Dzięki za link, na pewno przeczytam.

Offline Rosaliee

Odp: Animacja Nanami
« Odpowiedź #29 dnia: 12.02.2019 11:57:36 »
Ja ostatnio się zaczęłam bawić fizyką i podobnie jak @winhelp mam bardzo smutne doświadczenia  :(  Co nie zmienia faktu, ze Tobie to wyszło super, jestem pod mega wrażeniem! :)
Chcesz pozbyć się zmarszczek? Dowiedz się więcej tutaj  newbielink:https://mialenia.pl/blog/krem-na-zmarszczki-poznaj-sklad-skutecznego-kremu-na-zmarszczki/ [nonactive]
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Front

Wyświetleń: 1900
Autor: Kporabik
w: Aston Martin Vanquish Q