Autor Wątek: Materiał półprzepuszczalny  (Przeczytany 11787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

Materiał półprzepuszczalny
« dnia: 08.05.2018 22:23:48 »
Cześć! Przed chwilą wyrenderowałem testową klatkę animacji i zastanawia mnie na niej jedna rzecz. Chodzi mi o cień rzucany przez zasłony z Principled BSDF i transmission ustawionym na 0.5:  https://imgur.com/xEM4Bol [nofollow] Wydaje mi się, że cień zasłon powinien być jaśniejszy niż cień rzucany przez ściany. Poza tym na załamaniach zasłon widać, że tam gdzie zachodzą za siebie 2 warstwy materiału, właściwie nie przepuszcza światła. Zmieniłem parametr transmission na 0.1, ale różnicy nie widzę.
 

Offline Kporabik

Odp: Materiał półprzepuszczalny
« Odpowiedź #1 dnia: 09.05.2018 00:13:14 »
Ja bym na twoim miejscu skorzystał z node'a translucent.
 

Offline Piotr

Odp: Materiał półprzepuszczalny
« Odpowiedź #2 dnia: 09.05.2018 19:20:32 »
No, cień jest za ciemny. Musisz włączyć REFRACTIVE CAUSTIC w ustawieniach Cyclesa.

[Tylko chyba jest jakiś bug, bo cień nie zmienia koloru po przejściu przez kolorowy materiał, jeżeli przechodzi przez jednego face'a... Albo tak ma być, nie wiem.]


Offline Kubik

Odp: Materiał półprzepuszczalny
« Odpowiedź #3 dnia: 09.05.2018 21:31:06 »
Wydaje się logiczne, ale jednak nie działa w moim przypadku. Włączyłem refractive caustics, wyłączyłem clamp indirect, zmieniłem shader na Translucent BSDF  i ustawiłem szkło w oknie na zupełnie przezroczyste. Jak widać w załączniu nic się nie zmieniło (jest trochę jaśniej, ale to kwestia wyłączenia clampingu).
 

Offline Piotr

Odp: Materiał półprzepuszczalny
« Odpowiedź #4 dnia: 10.05.2018 08:44:13 »
Te zasłony są pofalowane i może promień światła kilka razy przechodzi przez materiał. Spróbuj zwiększyć ilość przejść dla Transparency i Transmission. [I , oczywiście, zostaw Refractive Caustic włączone.]

 

Materiał szkło

Zaczęty przez vipovskyDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 11661
Ostatnia wiadomość 21.09.2017 11:04:11
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek