Autor Wątek: Jak najlepiej rozłożyć siatkę  (Przeczytany 14448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline novy.80

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Jak najlepiej rozłożyć siatkę
« dnia: 14.05.2018 23:30:11 »
Witam szanownych forumowiczów :)
Od jakiegoś czasu bawię się blenderem ale czasem nauka z tutoriali  jest niewystarczająca. Obecnie pomagam tworzyć moda do starej gry Gothica jednak dużo problemów nastręcza mi rozkładanie siatki  np. ramienia. Żadne z rozwinięć automatycznych  nie jest zadowalającę, po zaznaczeniu opcji stretch w sposobie wyswietlania siatki  okazuje sie że, fejsy w większosci świecą się na zielono i wyprowadzenie wszystkich na ładny ciemnoniebieski kolor jest niemal niemożliwe. Próbuje sklejać z project from viev za pomocą stitch a to masa roboty, aż trudno mi uwierzyć że, to jedyna droga...Na pewno ktos ma wygodniejszy workflow. Z góry dziękuję za podpowiedź.
 

Offline goten22

Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
« Odpowiedź #1 dnia: 14.05.2018 23:48:37 »
Musisz unwrapować modele po szwach (seam). Tutaj gość robi to w miarę przejrzyście.

 

Offline novy.80

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
« Odpowiedź #2 dnia: 15.05.2018 00:03:35 »
Dziękuję za szybką odpowiedź. Oczywiście znam tę metodę ale do tej pory mnie zawodziła i więcej było prób i poprawiania. Zwłaszcza nieproporcjonalnych wysp gdzie przy texturach ręcznie malowanych  jest potem problem z różną jakością  poszczególnych elementów no i łączenie w miejscach szfów...
 

Offline goten22

Odp: Jak najlepiej rozłożyć siatkę
« Odpowiedź #3 dnia: 21.05.2018 05:52:11 »
Jeżeli chodzi o nieregularne wyspy to może pomoże zaaplikowanie skali dla modelu?

Nie mogę polecić nic konkretnego, ale pooglądaj sobie tutki o teksturowaniu twarzy - to skomplikowane obiekty i w lepszych tutorialach ktoś powinien wspomnieć o jakichś rozwiązaniach dla takich problemów.
 

 

Jak rozłożyć obiekty po łuku ?

Zaczęty przez maly661Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11557
Ostatnia wiadomość 15.12.2020 11:24:56
wysłana przez maly661

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Kobieta za kierownicą

Wyświetleń: 3479
Autor: projektnawymiar
w: Moje prace