Autor Wątek: Pojazd 3d : BMW 645ci  (Przeczytany 14271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MariuszK

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Pojazd 3d : BMW 645ci
« dnia: 25.05.2018 13:29:17 »
Moja pierwsza próba wymodelowania samochodu.
Model: Blender
Rendering: Cycles
http://www.blender.pl/index.php?action=media;sa=media;in=530;preview

« Ostatnia zmiana: 25.05.2018 13:34:48 wysłana przez MariuszK »
 

Offline goten22

Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #1 dnia: 25.05.2018 14:17:12 »
Cieszy mnie rosnąca tendencja dodawania modelowanego drugiego planu, ale w tym przypadku odstaje on za bardzo od modelu. Samochód wydaje się fajny i poprawnie wymodelowany, ale ginie w sztucznie wyglądającej i toksycznie zielonej trawie. Studio wypadłoby znacznie lepiej. Pojawiłyby się też jakieś interesujące refleksy na lakierze, bo obecnie wygląda to dość nudno i płasko.

Model wydaje się być całkiem dobry. ;)
 

Offline Piotr

Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #2 dnia: 25.05.2018 15:55:36 »
Jak na pierwszy raz, to model całkiem dobry. Trawa faktycznie nie pasuje. Za wysoka i za jasna. Jeśli chodzi o studio/niebo, to tutaj są dobre darmowe tekstury otoczenia https://hdrihaven.com/hdris/category/?c=all

Offline Jerry

Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #3 dnia: 26.05.2018 13:01:02 »
Jeżeli chodzi o tło to zgadzam się z przedmówcami ;)
Jeżeli chodzi o sam samochód to refleksy nie rozkładają się zbyt równomiernie. Trochę jakby blacha była lekko pogięta. Poza tym lampy wyglądają jak tekstura. Wnętrze również... Może chodzi o materiał szkła?
Tak czy inaczej model całkiem spoko.
 

Offline MariuszK

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #4 dnia: 26.05.2018 16:07:01 »
Dzięki za komentarze. Co do trawy to faktycznie nie występuje taka w naturze (pełna improwizacja z mojej strony). Jeśli chodzi o model samochodu:
Blacha nie jest pogięta, po prostu odbijają się w niej chmury. Przy jednorodnym kolorze nieba nie ma tego efektu.
Nie skupiałem się za bardzo na wnętrzu samochodu, tylko ogólne zarysy. Przy modelowaniu lamp przednich też nie dbałem zbytnio o detale wewnętrzne. Ogólnie to modelowałem z blueprintów  i zdjęć, nie miałem okazji obejrzeć rzeczywistego modelu z bliska. Przy następnych próbach pójdę o krok dalej  :)
 

Offline Jerry

Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #5 dnia: 28.05.2018 19:51:24 »
Nie chodzi mi o odbicia tylko o to, że nierówno się rozkładają.
Starałem się zaznaczyć to na zdjęciu w załączniku.
 

Offline Piotr

Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #6 dnia: 29.05.2018 09:22:29 »
Pewnie był bity, lepiej nie kupować.

Offline MariuszK

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Pojazd 3d : BMW 645ci
« Odpowiedź #7 dnia: 30.05.2018 20:33:43 »
No to spłoszyliście mi klientów panowie  >:(
A tak na serio to dzięki za wskazówki. Następnym razem zwrócę na to uwagę choć niektóre rzeczy wymagają zapewne zastosowania custom normals, zwłaszcza gdy topologia siatki zniekształca odbicia np. przy uchwycie.
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek