Autor Wątek: Dom w stylu low poly  (Przeczytany 13729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline WcToja

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Dom w stylu low poly
« dnia: 30.05.2018 19:16:51 »
Cześć wszystkim
Podrzucam mój pierwszy w życiu render, zrobiony po obejrzeniu serii tutoriali BlenderGuru dla początkujacych i jeszcze paru innych
Scenę inspirowałem na pracy ,,The forgotten house'' Tamasa Medve'a, tak btw. znalezionej też w jednym z tutoriali Andrew
Bądźcie krytyczni i pomóżcie mi nauczyć się jak najwięcej, opowiedzcie też jak Wy zaczynaliście - może pójdę Waszym śladem

http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=533
 

Offline goten22

Odp: Dom w stylu low poly
« Odpowiedź #1 dnia: 30.05.2018 19:33:22 »
Po pierwsze - fajna praca!

Jeżeli chodzi o krytykę - widać, że światło świeci pod małym kątem, cienie są długie, co sugerowałoby wieczorną porę. A mimo to światło jest białe. Powinno być pomarańczowe/czerwone. To samo z niebem - bardzo mdły jest ten niebieski kolor. Zagęściłbym też trawę i dodał źdźbła wygięte do ziemi, szczególnie przy granicach z drogą (daję obrazek, bo nie wiem jak to opisać :P). Brakuje mi też glowa, żeby podkreślić nieco bajkowy klimat. Świecisz tylko lampą? Bo brakuje nieco kontr-koloru. Czegoś co rozjaśniłoby cienie i lekko je zabarwiło - jakiś enviro light / hdrka.
 

Offline WcToja

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Dom w stylu low poly
« Odpowiedź #2 dnia: 30.05.2018 20:09:30 »
Po pierwsze - wielkie dzięki! Fajnie to słyszeć

Co do oświetlenia to świecę jedynie hdrką, a dopiero w postprocessingu lekko podkolorowałem higlighty na żółto/pomarańczowo (aby emitowały kolor słońca) i cienie na granatowo (aby las wydawał się ciemniejszy). Właściwie przez to dziwi mnie, że zwracasz mi uwagę na oświetlenie. Wydawało mi się że jest w miarę spoko, szczególnie że użyłem mocno zabarwionej na pomarańczowo hdrki, ale cóż... popracuję jeszcze nad tym :P
Spróbuję jakoś ogarnąć to niebo i zmienić jego kolor na odrobinę żywszy, bardziej poranny (bo właściwie chodziło mi o poranek).
Co do cieni to je i tak bardzo mocno rozjaśniłem manipulując nodami hdrki. Jedynie nie wiem dlaczego dół pni rzuca mocniejszy i ostrzejszy cień - nie potrafiłem tego zlikwidować.
Trawę zagęszczę i pokażę jak wygląda. Nie wiem za bardzo też jak wygiąć źdźbła do ziemi, żeby były one jedynie przy drodze i wyginały się na nią (mam w głowie jedynie oddzielny particle system który generowałby trawę jedynie obok drogi, mógłbym w tym miejscu powyginać źdźbła i mieć nadzieję że parę z nich powygina się w stronę drogi). Chyba że po prostu mocniej wygnę źdźbła trawy do ziemi wszędzie?
 

Offline winhelp

Odp: Dom w stylu low poly
« Odpowiedź #3 dnia: 31.05.2018 00:50:11 »
Na FB bardziej rzuciło mi się w oczy to, że z lewej strony drzewo jest bardziej oświetlone - nie wiem ile masz drzew za kamerą ale warto je tam postawić by dawały cień na to co już widać - np ścieżka jest całkiem oświetlona jakby wychodziła z polany. Reszta tak jak napisał goten22. Co do trawy dla mnie jest ok, może zbyt prosta i gruba, nie wiem. Albo wiem jakieś dziwne normalki - jest płaska? Razi mnie malacz (chyba, że to chata Hanksa) w sąsiedztwie domu, który kojarzy mi się typowo z USA - tak mi to jakoś się gryzie. I z lewej za drzewami widzę jakieś dziwne niewytłumaczalne szarości, coś  ciemnoniebieskiego? Pszczółki dodają fajnego detalu. Ogólnie fajna praca.

Offline goten22

Odp: Dom w stylu low poly
« Odpowiedź #4 dnia: 31.05.2018 09:34:47 »
Co do oświetlenia to świecę jedynie hdrką, a dopiero w postprocessingu lekko podkolorowałem higlighty na żółto/pomarańczowo (aby emitowały kolor słońca) i cienie na granatowo (aby las wydawał się ciemniejszy).
[...]

(mam w głowie jedynie oddzielny particle system który generowałby trawę jedynie obok drogi, mógłbym w tym miejscu powyginać źdźbła i mieć nadzieję że parę z nich powygina się w stronę drogi).[...]

Świecenie hdrką i duża kotrola nad światłem nie idą w parze. ;) Musiałeś się tyle nakombinować z krzywymi i barwieniem, a koniec końców i tak hdrka świeci jak chce. ;) Proponowałbym lampę sun (da Ci to też dużą kontrolę nad ostrością cieni) jako główne światło (pomarańczowe) i lekki enviro light w kolorze purpurowym dla cieni. Ew. jakąś zimną hdrkę, np. wieczorną albo zimową. Fejkowałbym z oświetleniem tutaj ostro. Ważne żeby wyglądało dobrze, nie ważne czy się hdrka będzie ze sceną zgadzać.

Proponuję osobny system i pomalować wagi przy ścieżce, tak żeby tylko tam się generowały. I z ilością też bez przesady, bo będzie widać, że tylko dwa systemy particli są. ;)
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek