Autor Wątek: Błędy w normal map  (Przeczytany 14310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Błędy w normal map
« dnia: 04.06.2018 00:38:23 »
Cześć
Zrobiłem próbne wypalenie normal mapy w blenderze i zastanawiam się co zrobić żeby usunąć błędy. Chodzi mi o te przestrzenie pomiędzy kwadratowymi i prostokątnymi, miejscami jest poprawnie a miejscami błędy.
Rozumiem że na highpoly są zaokrąglenia i normalne są skierowane w różne strony i dlatego przekazuje błędnie dane.

Jedyne co mi przyszło do głowy to explodować high poly żeby odseparować od siebie te elementy, skopiować low poly kilka razy i z tego zrobić jedną UV mape. Ale musiałbym dodać geometri więcej żeby mieć każdy modół high poly na innej wyspie UV, ale wolałbym zostać przy jak najbardziej ograniczonej geometri.
 
High poly - https://zapodaj.net/7c8f400695631.png.html [nofollow]
lop poly z normal map - https://zapodaj.net/f6e125d48abc4.png.html [nofollow]
normal map - https://zapodaj.net/8363759705646.png.html [nofollow]
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

Offline Hubert

Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #1 dnia: 04.06.2018 16:57:28 »
Tu bardziej chodzi o odległości między powierzchniami obiektów high i low. Tam gdzie obiekty high są dalej od powierzchni low robią się "dziury" na normalce . Spróbuj ruszyć "bias" do góry.
 

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #2 dnia: 04.06.2018 22:14:40 »
Zwiększenie bias narazie nic nie dało, zmienialem położenie low poly i dalej nic.
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

Offline Hubert

Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #3 dnia: 05.06.2018 00:24:52 »
A model możesz przesłać? Albo fragment? Żeby zobaczyć co masz tam naustawiane.
 

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #4 dnia: 05.06.2018 01:53:25 »
Tu jest fragment, do high poly trzeba tylko subsurfa dodać.
high poly - https://megawrzuta.pl/download/ba23b0e903d49848bd86ee124531d097.html [nofollow]

low - https://megawrzuta.pl/download/04061979539b586329d3fc8d8c841f91.html [nofollow]
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

Offline Hubert

Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #5 dnia: 05.06.2018 16:01:07 »
Za małe bevele na hi poly. Dopiero je widać na normalce 4096.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: mobster

Offline mobster

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
    • Artstation
    • Osiągnięcia
Odp: Błędy w normal map
« Odpowiedź #6 dnia: 05.06.2018 18:02:23 »
Dzięki za aktywność w temacie. Błąd wynikał z braku wyprostowanych wysp uv. Taki efekt otrzymałem na obrazie 1024x1024: https://zapodaj.net/images/c4539b64084aa.png [nofollow]
Portfolio ---->   https://www.artstation.com/mobster3 [nofollow]   <----
 

 

Wypalanie nodes do normal - błąd przy cięciu siatki

Zaczęty przez mlody.lewDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14736
Ostatnia wiadomość 21.06.2019 15:20:59
wysłana przez mortom.ckm
Problem z wyapleniem normal mapy

Zaczęty przez mobsterDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 14149
Ostatnia wiadomość 24.12.2017 18:34:07
wysłana przez mobster
Bump / Normal / Displacement

Zaczęty przez hepaDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 16838
Ostatnia wiadomość 24.10.2022 07:20:49
wysłana przez hepa
problem oświetlenie i normal map.

Zaczęty przez sir_GioDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 13920
Ostatnia wiadomość 24.03.2021 01:24:03
wysłana przez EasyBlendr
Substance Painter Normal Map

Zaczęty przez Frycek1994Dział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 11837
Ostatnia wiadomość 27.03.2018 15:23:02
wysłana przez Frycek1994

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek