Autor Wątek: Projekt Średniowiecznego Hełmu  (Przeczytany 14191 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline MieszQ

Projekt Średniowiecznego Hełmu
« dnia: 28.06.2018 17:09:10 »
Siema Blenderowcy, widzę, że ostatnio tu mały ruch, ale zaczynam pierwszy swój zaawansowany projekt, mianowicie Hełm z XV wieku(załączniki są niżej) i potrzebuje kilka porad co do modelowania tego typu rzeczy. Gdybyście mogli się podzielić wiedzą i podpowiedzieć wszystko co powinienem wiedzieć o modelowaniu hełmów będę bardzo wdzięczny ;)
P.S zależy mi na hiperrealizmie:)
Pozdro.
« Ostatnia zmiana: 28.06.2018 17:16:03 wysłana przez MieszQ »
 

Offline winhelp

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #1 dnia: 29.06.2018 11:26:01 »
Pierwsze rady:
- stosuj referencje w większym rozmiarze (chyba, że na potrzeby oszczędzenia forum je pomniejszyłeś)
- najpierw zacznij potem pytaj,
- używaj subdiva
- czuwaj nad proporcjami i skalą
- trzymaj porządek w pliku projektu
- pamiętaj o BHP
- nie dotykaj eksponatów
- nie dokarmiaj zwierząt

*niektóre porady mogą być sarkastyczne ;)

Offline MieszQ

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #2 dnia: 29.06.2018 22:17:15 »
Poniżej przedstawiam co udało mi się do tej pory zrobić, to jeszcze nie koniec fazy początkowej, jeszcze dolny kołnierz i przyłbica. Potem dodawanie detali i solidify. Komentujcie jeśli macie jakiekolwiek uwagi, każda porada jest dla mnie na wagę złota. Jak to mówią: "Critics are welcome :)"

Pozdro.
 

Offline goten22

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #3 dnia: 29.06.2018 23:13:54 »
Włącz sobie matcap z odbiciami do modelowania. Od razu będziesz wyłapywał błędy siatki i je poprawiał. ;)
 

Offline MieszQ

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #4 dnia: 05.07.2018 22:28:25 »
Siema, wrzucam ostatni progres projektu. Base-mesh w 99% skończony, nie wiem jak pozbyć się tego dziwnego shadingu na czubku hełmu oraz na obręczy zawiasu przyłbicy, możecie coś dopomóc ?
teraz solidify modifier a potem detailing, będę wrzucał postępy na bierząco.

Pozdro Blenderowcy ;)
 

Offline goten22

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #5 dnia: 08.07.2018 00:16:38 »
Wygląda trochę jak wierzchołki zbiegające się w trójkąt. Musisz to jakoś quadami zastąpić. Albo może remove doubles, ale raczej stawiam na trójkąty w siatce.
 

Offline Jerry

Odp: Projekt Średniowiecznego Hełmu
« Odpowiedź #6 dnia: 08.07.2018 16:26:54 »
Jak wyżej. Siatka nieodpowiednia. Od jednego verteksa wychodzi więcej niż 4 linie i na to jest nałożony subsurf. Dla pewności możesz wysłać siatkę to się upewnimy.
 

 

Mały projekt na studia

Zaczęty przez seledynowymateuszDział Projekty niekomercyjne

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 13455
Ostatnia wiadomość 17.01.2018 16:55:20
wysłana przez Mad Max
Projekt gry

Zaczęty przez michal201092Dział Projekty niekomercyjne

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 26296
Ostatnia wiadomość 05.10.2020 11:30:00
wysłana przez michal201092

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Hamari expressions

Wyświetleń: 1449
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery