Autor Wątek: Nauka teksturownia  (Przeczytany 13516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominikk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Nauka teksturownia
« dnia: 24.07.2018 16:19:30 »
Witam, siedzę w blenderze od 2 lat umiem dobrze modelować ale za każdym razem gdy próbuję coś poteksturować wychodzi mi to źle nie dlatego że nie umiem dobierać tekstur tylko dlatego że tekstury są zamazane i brzydkie  macie może jakiś poradnik który nauczy mnie jak teksturować  tylko i wyłącznie pod gry komputerowe.Czy da się teksturować bez użycia nodów?
« Ostatnia zmiana: 24.07.2018 21:05:17 wysłana przez Dominikk »
 

Offline Zglif

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Nauka teksturownia
« Odpowiedź #1 dnia: 12.09.2018 22:21:29 »
Co prawda minął już ponad miesiąc, ale jeśli pytanie jest dalej aktualne, to już odpowiadam ;)
To, że piszesz o dobieraniu tekstur, sugeruje, że teksturujesz ze zdjęć. Od kiedy na dobre przyjął się PBR, te czasy minęły bezpowrotnie. Jasne, możesz próbować przerabiać zdjęcia na poszczególne mapy, ale efekty mogą nie być zadowalające.

Jak dla mnie najlepiej sprawdza się Substance Designer, ale to jest łączenie node'ów. Tak naprawdę nie ma się czego bać - łatwo ogarnąć podstawy, jak się je lepiej pozna, mega ułatwiają pracę, a efekty mogą być powalające :) Równie popularny jest Substance Painter, bardziej artystyczny (nie ma node'ów!). W pewnym sensie jest niezastąpiony, ale ja osobiście czuję się w nim, jakbym miał związane ręce, o ile nie sprzęgnę go z Designerem.

Do wyboru masz jeszcze Quixel Suite, bazujący na skanowanych materiałach. Niewiele powiem Ci o tym programie, bo nie używam. Nie daje dostatecznej swobody i nie widzisz tego, co robisz w czasie rzeczywistym. Praca z nim polega głównie na patrzeniu, jak program mieli kolejne zmiany. Chociaż pewnie znajdą się tacy, którzy będą mnie hejtować za to, co napisałem :P

Dobrym wyborem jest za to Quixel Megascans - płatna biblioteka skanowanych materiałów wysokiej jakości, które możesz przemieszać w ichniejszym Mixerze (który często zmienia nazwę, licencję i w ogóle ucieka przed użytkownikiem), albo wrzucić do... Designera ^^

Gdybym miał Ci coś doradzić, weź się za Designera. Wgryź się w node'y i zacznij wymiatać.
 

Offline Dominikk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Nauka teksturownia
« Odpowiedź #2 dnia: 20.10.2018 22:00:16 »
Zglif a niechciałbyś dołączyć do tworzenia gry RPG mam już programiste jestem grafikiem 3D mamy też grafika 2D a ty byś się zajmował głownie teksturowaniem?
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek