Autor Wątek: Animacja twarzy  (Przeczytany 11622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominikk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Animacja twarzy
« dnia: 15.08.2018 21:06:57 »
Witam,
Tworzę grę i potrzebuję zrobić prostą animacje twarzy potrzebna do dialogów macie może jakieś fajne poradniki?
Tak żeby oczy się ruszały zamykały i otwierały oraz żeby usta mówiły.
« Ostatnia zmiana: 15.08.2018 21:10:29 wysłana przez Dominikk »
 

Offline D7470

Odp: Animacja twarzy
« Odpowiedź #1 dnia: 16.08.2018 10:10:31 »
Cześć!
Prosta animacja do gry to pewnie z użyciem Shape Keys w blenderze (Jeżeli gra na Unity to tam nazwali to Blend Shapes).

Akurat tak się składa, że mam kanał na YouTube i wrzuciłem poradnik o tym, polecam sprawdzić ;)
https://www.youtube.com/watch?v=LpfCrmkr5GQ [nofollow]

Tylko musisz pamiętać, żeby przy eksporcie gotowej animacji z blendera odznaczyć opcję Apply Modifiers.
Screen: https://i.imgur.com/9QXGPIj.png [nofollow]

Mam nadzieje, że pomoże i powodzenia przy projekcie!
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline Dominikk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja twarzy
« Odpowiedź #2 dnia: 16.08.2018 12:38:02 »
dzięki , ale jak próbuję zaimportować do unity to nie mam żadnych animacji wiesz może czemu?
« Ostatnia zmiana: 16.08.2018 13:09:37 wysłana przez Dominikk »
 

Offline D7470

Odp: Animacja twarzy
« Odpowiedź #3 dnia: 16.08.2018 19:40:05 »
To dla tego, że to nie są animacje. W unity to się nazywa Blend shapes.

Jeżeli wyeksportowałeś tak jak pokazałem w poprzednim poście (czyli bez Apply Modifiers i w formacie .fbx) to po imporcie do Unity i przeciągnięciu modelu na scenę w panelu Inspector jest sekcja o nazwie Skinned mesh renderer i to tu znajduje się ten Blend Shape. ( u mnie Key 1)
Nie widać go na meshu bo jest ustawiony na 0, zmień tą wartość na 100, aby zdeformować obiekt.

Screen: https://i.imgur.com/U5H3Ofu.png [nofollow]
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

Offline Dominikk

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Animacja twarzy
« Odpowiedź #4 dnia: 16.08.2018 23:07:15 »
A jak mam 100 roznych postaci to jak sobie moge ulatwic robienie animacji twarzy zeby nie robic dla kazdej osobno?
 

Offline D7470

Odp: Animacja twarzy
« Odpowiedź #5 dnia: 17.08.2018 17:25:31 »
Dla wielu unikalnych postaci niestety nie zrobisz tym sposobem, w tym przypadku powinieneś zastosować kości dodawane w blenderze. Jest to jedyne rozwiązanie jakie znam, ale musisz pamiętać, że kości w grach są dosyć "ciężkie". Jeżeli stworzysz wiele postaci z dużą ilością kości możesz odczuć znaczny spadek płynności gry.

Ewentualnie możesz kopiować shape keys w blenderze na inne postacie...
Sprawdź moje poradniki na YouTube!
https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV [nofollow]
 

 

"Inteligentna wizualizacja/animacja"

Zaczęty przez Penny_RaVDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 20061
Ostatnia wiadomość 05.12.2018 22:55:38
wysłana przez Tvaroog
Animacja przeciwko "wykluczeniu społecznemu"

Zaczęty przez marcinkulagaDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 20140
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 23:29:02
wysłana przez Stropek
Samouczek Pythona dla początkujących - animacja efektu domino w 10 liniach kodu

Zaczęty przez pythonDział Tutoriale

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18949
Ostatnia wiadomość 04.03.2018 06:59:13
wysłana przez python
Animacja wartości Position w Texture Mapping - bug czy czegoś nie wiem?

Zaczęty przez winhelpDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 17067
Ostatnia wiadomość 20.10.2017 22:43:18
wysłana przez winhelp
Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota

Zaczęty przez KrzysztofJDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 22155
Ostatnia wiadomość 19.02.2019 20:01:41
wysłana przez KrzysztofJ

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek