Autor Wątek: Allegorithmic dołącza do Adobe  (Przeczytany 12777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline freeqstyler

Allegorithmic dołącza do Adobe
« dnia: 23.01.2019 23:54:37 »
Firma tworząca święcący triumfy pakiet do teksturowania Substance, ogłosiła dzisiaj przejście pod skrzydła Adobe. Dotychczasowy CEO Allegorithmic, Sebastian Deguy, otrzymał tym samym stanowisko w zarządzie spółki i jego zadaniem będzie kierowanie rozwojem gałęzi 3D produktów Adobe. Jego oświadczenie można przeczytać tutaj.

Zespół Allegorithmic zapewnia, że rozwój programu będzie kontynuowany zgodnie z planem, a fuzja z Adobe otworzy nowe możliwości. Dotychczasowe formy licencjonowania produktów w najbliższym czasie także nie mają ulec zmianie. Jednocześnie przedstawiciele poinformowali o przygotowywanej na 2019 rok atrakcyjnej ofercie subskrypcji.

Użytkownicy Substance, a przynajmniej ich wokalna część, nie przyjęła tych wiadomości z entuzjazmem. Wielu obawia się, że Allegorithmic podzieli losy Macromedii i Mixamo. Krytycy przewidują też forsowanie modelu subskrypcji i odcięcie się od sprzedaży licencji wieczystych. Twórcy Substance zapewniają w odpowiedzi, że Adobe pozostawia im pełną swobodę działania oraz że żaden model licencjonowania nie zostanie im narzucony, a gwarantem tego ma być m.in. właśnie pozycja ich dotychczasowego CEO.

Należy zauważyć też, że współpraca obu firm nie jest niczym nowym i przez ostatnie dwa lata Adobe było głównym inwestorem Allegorithmic.

Źródło: Allegorithmic
 

Offline freeqstyler

Odp: Allegorithmic dołącza do Adobe
« Odpowiedź #1 dnia: 24.01.2019 00:06:35 »
Tyle jeśli chodzi o informację, natomiast co do mojej prywatnej opinii... cóż...

 

Offline Mortus

Odp: Allegorithmic dołącza do Adobe
« Odpowiedź #2 dnia: 24.01.2019 17:37:14 »
Osobiście jestem bardzo niepocieszony tą informacją. Jak to pierwszy raz przeczytałem, to aż zamarłem, społeczność też nie wydaje się być specjalnie zadowolona.
Najbardziej boli mnie kwestia licencji. Substance Painter to był chyba jedyny program, który w moim odczuciu oferował adekwatny do ceny zestaw narzędzi. Ba, nawet oferował więcej niż można się było w tej cenie spodziewać, a dochodziły przecież jeszcze zniżki lojalnościowe. Przede wszystkim licencję można było kupić wieczystą, ze wsparciem technicznym na rok - według mnie uczciwy układ tak dla firmy, jak i użytkownika. Chcesz nowych funkcji po roku użytkowania - wykup nową wersję. Nie chcesz, nie potrzebujesz ich - w porządku, korzystaj z poprzedniej wersji jak długo chcesz, w końcu za nią zapłaciłeś, nikomu nic do tego.
Ludki z Adobe co prawda na razie zarzekają się, że nie będą ingerować w te kwestie, ale pogadamy za 2-3 lata. Absolutnie im nie wierzę. Zresztą chyba już nawet zdążyli zapowiedzieć jakiś "atrakcyjny model subskrypcji", obok wieczystych licencji. Wcześniej czy później jestem święcie przekonany, że zostanie sama opcja subskrypcji. I to mnie boli.

Offline Piotr

Odp: Allegorithmic dołącza do Adobe
« Odpowiedź #3 dnia: 25.01.2019 16:21:42 »
A jest jakaś alternatywa dla Substance'a? Bo niedługo to tylko zawodowców będzie na niego stać.

Offline misztal

Odp: Allegorithmic dołącza do Adobe
« Odpowiedź #4 dnia: 30.01.2019 22:35:46 »
 

 

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek