Autor Wątek: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota  (Przeczytany 22118 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Wymodelowalem robota z taka gietka rura na przewody, laczace dwa jego ramiona. Pomuslalem ze najlepiej jak ramie gorne bedzie w ustawieniu pionowym, bo wtedy rotacja bedzie krotsza w jedna lub druga strone. Rura jest wygieta wstepnie za pomoca NurbsCurve i ma kilka punktow kontrolnych, ktore maja Hook modifier do nowo postalych empty (ctrl + h). Poza tym wstawilem bones z IK Contraint z jdenym Target. Empyt maja Object Constraint w postaci kosci. Niestety to nie dziala. Chodzi mi o to zeby ta rura wyginala sie w miare naturalnie i nie za sztywno. Pamietam ze kiedys mi sie to udalo, tylko za pomoca Hook modifier, ale teraz nie wiem jak to zrobic. W 3ds maxie byla funkcja hose i dzialala bardzo dobrze i prosto.  Tu w Blenderze raczej nie mamy prostej opcji, czy sie myle?
 

Offline winhelp

Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #1 dnia: 12.02.2019 10:00:45 »
No to sam sobie odpowiedziałeś. Pierwsza moja myśl było - wywalić te kości. Ja to zrobiłem tak jak piszesz na samych hookach - patrz załącznik.
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: KrzysztofJ

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #2 dnia: 12.02.2019 15:29:00 »
Dzieki za uproszczony model. Masz racje. Wywalilem kosci i daje w miare rade tymi hookami. Odksztalcenia rury sa dosyc zlozone i nie powinno byc az tak duzo rozciagania jak na twoim modelu gdzie  krzywa jest krotka i ma tylko 4 punkty kontrolne. Ale dziala i tylko troche zabawy jest z  RADIUS i STRENGHT. Troche jak strojenie fortepianu. Nie do konca jestem zadowolony z moich ustawien ale moze dodam dwa dodatkowe Empty ktorymi pomoge tym odksztalceniom zeby byly bardziej realne. Teraz jak widac na zalaczonym obrazku zmagam sie z tym ze rura "ucieka" mi z modelu po rotacji ramienia dolnego. Ostatni, dolny punkt NurbsCurve jest zahookowany do Empty tory jest zalinkowany do ramienia dolnego. Krzywa podaza za nim, ale jak widac wyginasie najpierw  mocno na zewnatrz. Hmmm... nie chodzi o to aby wszystko animowac recznie, wiec che aby dzialalo. Wiem ze ulozenie mojej krzywej jest dosyc nieregularne, ale tak jest w rzeczywistosci. Przysdalby mi sie solidny kurs rigowania. Jak macie pomysly jak to rozwiazac, to prosze o pomoc. Jezeli ktorys z was jest ekspertem w rigowaniu w Blenderze, to nawet mysle ze moge zaplacic za lekcje przez Skype. Poki co podpowiedzi mile widziane.
« Ostatnia zmiana: 12.02.2019 17:02:30 wysłana przez KrzysztofJ »
 

Offline winhelp

Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #3 dnia: 12.02.2019 23:37:33 »
Podeślij model to może się coś poradzi, widocznie masz coś źle podpięte, bo skoro masz już dobry kierunek to po prostu coś nie pykło.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #4 dnia: 13.02.2019 01:11:49 »
Oto moj model testowy. Na razie tylko rura z dolnego ramienia do gornego. Pozniej jeszcze bedzie druga wychodzaca  z dolu ramienia dolnego i do tylu podstawy + to male ramie hydrauliczne laczace podstawe  z dolnym ramieniem. https://www.dropbox.com/sh/swp3o5vbr8sbcec/AAB8jSdB7G1mmrZHGItsTvsLa?dl=0 [nofollow]
« Ostatnia zmiana: 19.02.2019 20:02:42 wysłana przez KrzysztofJ »
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #5 dnia: 16.02.2019 19:35:10 »
Czy ktos z was jest w stanie rozwiazac ten problem?
 

Offline winhelp

Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #6 dnia: 16.02.2019 22:14:31 »
Wywaliłem wszystkie hooki i zrobiłem po swojemu - w twoim przykładzie jeden wierzchołek jest pod wpływem kilku hooków i się kopie - u mnie było tak samo - dopiero kiedy wywaliłem wpływ drugiego zaczęło to działać.
« Ostatnia zmiana: 16.02.2019 22:20:19 wysłana przez winhelp »
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: KrzysztofJ

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #7 dnia: 19.02.2019 14:03:55 »
Dzieki za zaangazowanie. Twoje rozwiazanie jest nie do konca tak jak ja chce. Rura w twoiej wersji wygina sie praktycznie tylko w jednym miejscu, a mi chodzi o to aby odksztalcenie bylo elastyczne, czyli ze  wierzcholki im blizej koncowych wierzcholkow odksztalcaja sie mniej, ale jednak to robia, mn.w. tak jak w rzeczywistosci.
 

Offline winhelp

Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #8 dnia: 19.02.2019 19:37:10 »
To chyba trzeba by dodać tam więcej hooków - tak jak u Ciebie ale bardzo ostrożnie by nic nie namieszać i je potem animować. Albo na kościach tak jak przy pierwszym podejściu ale to trzeba by chyba nadać dużo ograniczników do nich by to jakoś wyglądało i samo się wyginało.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Zmagam sie z animacja gietkiej rury laczacej dwa ramiona robota
« Odpowiedź #9 dnia: 19.02.2019 20:01:41 »
Tak, na to wyglada. Musze znalesc jakies profesjonalne kursy riggowania, bo widze, ze malo jest na YouTube.
 

 

"Inteligentna wizualizacja/animacja"

Zaczęty przez Penny_RaVDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 20005
Ostatnia wiadomość 05.12.2018 22:55:38
wysłana przez Tvaroog
Animacja przeciwko "wykluczeniu społecznemu"

Zaczęty przez marcinkulagaDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 20112
Ostatnia wiadomość 24.01.2018 23:29:02
wysłana przez Stropek
Samouczek Pythona dla początkujących - animacja efektu domino w 10 liniach kodu

Zaczęty przez pythonDział Tutoriale

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 18900
Ostatnia wiadomość 04.03.2018 06:59:13
wysłana przez python
Animacja wartości Position w Texture Mapping - bug czy czegoś nie wiem?

Zaczęty przez winhelpDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 17037
Ostatnia wiadomość 20.10.2017 22:43:18
wysłana przez winhelp
Tutoriał dla nowicjuszy blenderowania modelowanie i animacja wirusa Blender 2.9x

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23295
Ostatnia wiadomość 22.10.2021 16:32:15
wysłana przez OLKa

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek