Autor Wątek: Rendering w 2.8 trwa dłużej i szumi nawet przy dużej ilośći sampli.  (Przeczytany 13867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Czy ktoś z was ma problemy z renderingiem w wersji 2.8? Mam scene wnetrza, ktora w wersji 2.79 wyglada dobrze  przy 3000 samples, indirect light clamping na 3.0 i bez denoising. Szum jest znikomy. W 2.8 i te same ustawienia wyglada jakby bylo tylko 200 samples. Dałem na 9000 samples i nadal wygląda kiepsko. Oczywiscie lepiej jak wczesniej ale nie jest to do zaakceptowania. Uzywam oswietlenia HDRI i powierzchni z Emission Shader.
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
To sa moje ustawienia, ktore czesto uzywam.
 

Offline Piotr

Ja miałem w 2.80 tak, że na CPU renderowało mi szybko i bez szumu, a na GPU powoli i ze strasznym szumem.

Offline AGhandwork

przy wykorzystaniu w 2.8 CPU+GPU render jest skończony -  krachem
 

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Piotr, u mnie zmiana na CPU (i5) nie przyniosla zadnych zmian w jakosci rendera. Ten sam szum i dluzej renderuje niz GPU. Takze musze ratowac sie denoisingiem, bo nie mam zamiaru ustawiac na 20 000 samples, haha. Mam nadzieje ze Cycles w 2.8 bedzie dzialal jak nalezy. Moim zdaniem za duzo czasu poswiecaja na projektowanie nowego wygladu ikonek i tabelek. Moze znajdzie sie ktos kto napisze nowego Cycles ktory bedzie wymiatal i nikt nie bedzie myslal o V-ray, Octane lub Corona   :)
 

Offline Piotr

Za tydzień może Cycles bedzie działać lepiej. Bo teraz jest tak, że coś działa, potem programiści zaczynają coś poprawić i przez tydzień to coś jest do dupy, a potem działa lepiej. Takie uroki używania nieukończonego programu.

Te ikonki, czy ogóleni interfejs to tylko część zmian. Dużo zmienia się pod spodem, np. w kwestii wykorzystania wielu rdzeni procesora.

Offline KrzysztofJ

  • Vertex
  • *
  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Wiem, ze zmiany zachodza glownie pod spodem graficznej oprawy i mam nadzieje ze bedzie to wersja stabilna. Zobaczymy czy cos sie zmieni w jakosci renderingu. W jednym z wywiadow z wyznawca 3DS Maxa usluszalem ze najnowesze ulepszenia Maxa pogorszyly jego dzialanie i czesto sie wiesza lub kraszuje. Mam nadzieje ze tak nie bedzie z Blender 2.8. Pozdrawiam
 

Offline alex

Jakiej karty używasz?

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28012
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Zagiecia tkaniny przy zginaniu ręki w stawie łokciowym

Zaczęty przez Jarek LublinDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 12301
Ostatnia wiadomość 06.11.2020 14:26:46
wysłana przez Darusia
Wypalanie nodes do normal - błąd przy cięciu siatki

Zaczęty przez mlody.lewDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 14687
Ostatnia wiadomość 21.06.2019 15:20:59
wysłana przez mortom.ckm
Łańcuch na dwa sposoby w Blenderze 2.92 Przy pomocy modyfikatorów

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14717
Ostatnia wiadomość 30.03.2021 16:56:12
wysłana przez EasyBlendr
Realistyczna symulacja dymu przy starcie rakiety

Zaczęty przez KubikDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 15063
Ostatnia wiadomość 12.11.2018 10:41:48
wysłana przez Piotr

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

ice render

Wyświetleń: 1713
Autor: mobster
w: [GAMEART] Gewehr 43