Autor Wątek: pytanie sprzętowe  (Przeczytany 20905 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline hepa

pytanie sprzętowe
« dnia: 04.08.2019 14:11:55 »
mam pytanie:
Czy mając procesor (intel 7740x), można do niego podłączyć dwie karty graficzne ?
czemu pytam,?
procek ma 16linii pci-express.
na stronie producenta mojej płyty głównej (Ex Designare x299) jest jakaś tam rozpiska, ale w ogóle tego nie rozumiem.
Może Wy macie 2 karty graficzne w PC ?
Jeśli tak, jakie macie procesory ?
- pytałem już na innym forum, ale nie dostałem odpowiedzi.

/hepa/
 

Offline Piotr

Odp: pytanie sprzętowe
« Odpowiedź #1 dnia: 04.08.2019 16:17:18 »
Jak masz 16 linii PCI-E w procesorze, a na płycie są dwie karty graficzne, to wtedy obie używają po 8 linii na jedną. W grach na dzień dzisiejszy nie ma wielkiej różnicy pomiędzy kartą pracującą na wszystkich 16 liniach, a pracującej na ośmiu. Spadek wydajności to max kilka procent. W Cyclesie, jeżeli przeliczasz na GPU, to różnicy w ogóle już nie ma.

Offline hepa

Odp: pytanie sprzętowe
« Odpowiedź #2 dnia: 05.08.2019 18:59:38 »
Dzieki Piotr za odpowiedz.
Jednoczesnie siedze i mysle jak najlepiej wykorzystac zalegajaca karte graficzna.
Mam aktualnie podlaczona do PC 1660TI. Druga to 1050TI.
Jesli podlacze dwie, czy to nie bedzie sie zbytnio grzalo ? - pytam, bo wczoraj sie nad tym zastanawialem.
Co byscie doradzili ?
A moze w ogole zrezygnowac z tego tematu ?
Zasilacz mam cos ponad 1000 W.
 

Offline Piotr

Odp: pytanie sprzętowe
« Odpowiedź #3 dnia: 06.08.2019 12:45:33 »
Kwestia grzania jest bardzo indywidualna, zależy od samych kart, obudowy, wentylatorów, miejsca gdzie komputer siedzi... Musiałbyś zainstalować program HWMonitor i tam sprawdzać temperatury każdego sprzętu.

W Twojej sytuacji może być problem z pamięcią, jaką widzi Blender i Cycles. Jeżeli GPU mają różną ilość (u Ciebie 6GB i 4GB), to wtedy możliwa do użycia pamięć jest przycinana do tej mniejszej. Jeżeli renderujesz proste sceny, to nie będzie problemu. Ale bardziej złożone mogą się nie zmieścić w 4GB. Ale w sumie wtedy powinno wystarczyć wejście w opcje Blendera i ustawianie, że tylko 1660 ma renderować.

W każdym razie, ja bym przetestował konfigurację z dwoma kartami. Dwie godziny roboty na włożenie karty, instalację sterowników i testy, a może przyspieszysz swój sprzęt w Blenderze (w grach nie da się wykorzystać dwóch różnych kart).
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: hepa

Offline vipovsky

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: pytanie sprzętowe
« Odpowiedź #4 dnia: 07.08.2019 02:25:36 »
Patrząc na zaplecze hardwerowe moim zdaniem, wolał bym dostosować dysk m2 na niewykorzystanych liniach PCI
 

Offline hepa

Odp: pytanie sprzętowe
« Odpowiedź #5 dnia: 07.08.2019 18:17:14 »
vipovsky, mam tez dysk SSD na M2.

Wczoraj podlaczylem druga karte graficzna. Mialem stracha, ale wszystko fajnie dziala. Kolejna sprawa, to musze sprawdzic przy jakims projekcie, jak beda sie grzaly. Aktualnie dwie pracuja, bez obciazenia, ok: ~ 32 - 39 stopni i pracuja teraz na x8.
Ewentualnie bede 1 renderowal, a 2 bedzie do obslugi monitora. Jeszcze zobacze.
Piotr dzieki ogromne za pomoc, bo podchodzilem do tematu z polowe roku.
 

 

Pytanie o odczyty temperatury na procesorze podczas renderowania

Zaczęty przez Jarek LublinDział Tender Blender

Odpowiedzi: 11
Wyświetleń: 21885
Ostatnia wiadomość 11.01.2021 18:49:20
wysłana przez winhelp
Pytanie o monitor 1440p

Zaczęty przez PiotrDział Offtopic

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 29915
Ostatnia wiadomość 28.07.2020 15:14:14
wysłana przez Darusia
Pytanie początkującego

Zaczęty przez CEZ-72Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 20264
Ostatnia wiadomość 06.03.2023 00:04:49
wysłana przez CEZ-72
ponawiam pytanie

Zaczęty przez pawe3Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 14427
Ostatnia wiadomość 04.11.2020 10:11:26
wysłana przez pawe3
Głupie pytanie ;-)

Zaczęty przez DigitalImageMastersDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 18978
Ostatnia wiadomość 28.11.2017 05:12:43
wysłana przez DigitalImageMasters

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Disney style girl

Wyświetleń: 1807
Autor: Mortus
w: Mortus - rendery