Autor Wątek: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.  (Przeczytany 27215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eld

  • Noob
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Witam po raz pierwszy :).

Od paru dni zmagam się z symulacją ognia i dymu.
Przerabiam rożne tutoriale(dwa główne podaję poniżej), ale zawsze mam ten sam problem. W przypadku wersji 2.8 wydaje się mało logiczny.
Ogień i dym jest widoczny w przypadku zwykłego viewportu 3d. A nie ma go w renderze, również po odpowiednich ustawieniach nodów. Na screenach w załącznikach podaje porównanie i ustawienia obiektu Flow i Domain.
Screeny dodaję na darmowym hoście.
Pierwsze dwa screeny są z Blendera 2.79. Mam włączony Homogeneous Volume w zakładce World.

Dwa następne screeny z niebieskim ogniem/dymem(piszę tak, bo mimo postępowania jak w tutorialach, mam wrażenie, że ustawiam kolor dymu, nie ognia) są z Blendera 2.8 na silniku Evee. I ten przypadek wydaje mi się najmniej logiczny, ponieważ po ustawieniu noda emmision na niebieski kolor, ten kolor w renderze jest. Jednak, gdy dołączam ColorRamp i inne nody dla zmiany koloru ognia, ten w renderze staje się znowu bez koloru, choć sam dym jest, więc volume działa. Dodam, że ColorRamp działa bez Math Node. Jednak i tak nie tak jak na tutorialu. Dopiero po ustawieniu jedynie dwóch kolorów, one się wyświetlają, bez Math Node nie mam właściwie żadnej kontroli.

Jeszcze odnośnie ognia/dymu. W Blenderze wyrenderowałem w cycles unoszący się płomień wg jednego z poniższych tutoriali, jednak ostatecznie wcale ognia tam nie było. Był tylko dym, któremu kolor mogłem zmienić za pomocą innych ustawień, niż tych pokazywanych w tutorialu. Stąd myślę, że cały czas mogę robić coś źle z obiektami Flow i Domain.

Jak coś, mogę dodać więcej screenów. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam!

newbielink:https://ibb.co/5BPS3VY [nonactive]
newbielink:https://ibb.co/FBby573 [nonactive]
newbielink:https://ibb.co/YBynns9 [nonactive]
newbielink:https://ibb.co/Y8xHpJ6 [nonactive]
newbielink:https://ibb.co/ypfmTW0 [nonactive]
newbielink:https://ibb.co/nkbwFw1 [nonactive]


Korzystam z dwóch tutoriali na youtube:
Blender 2.8 Tutorial - How to Create Fire in Eevee
Realistic Fire Simulation Tutorial - Blender Cycles

 

Offline hepa

Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« Odpowiedź #1 dnia: 06.08.2019 18:45:01 »
Spróbuj na początek, w Blenderze 2.79, wcisnąć spację i wpisać "quick smoke", na defaultowym cubie. Jeśli to będzie działało, to znaczy, że robisz coś nie tak. Jeśli będzie działało, a musi, to na tym bazuj i postaraj się odwzorować na innych symulacjach.
Możesz też wybrać, inne symulacje na tym "quick ... ".

W Blenderze 2.80, nie wiem jak to robić, więc nie będę pisał.

Może ktoś jeszcze Ci podpowie.
 

Offline Kubik

Odp: Symulacja ognia/dymu. Jego brak w renderze. Blender 2.79/2.8.
« Odpowiedź #2 dnia: 07.08.2019 09:28:41 »
W 2.8 też jest "quick smoke" ;) Menu Object > Quick Effects > Quick smoke, albo w wyszukiwarce pod spacją. W 2.8 nim najlepiej wykorzystać nowy shader "Principled volume" do tego typu rzeczy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=280&v=7-lTqiKitHw [nofollow]
« Ostatnia zmiana: 07.08.2019 09:36:03 wysłana przez Kubik »
 

 

Blender Generalist Poszukiwany!/ Postprodukcja Warszawa Badi Badi

Zaczęty przez BadiBadiDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 22205
Ostatnia wiadomość 18.07.2022 16:19:11
wysłana przez BadiBadi
ZBrush Core to Blender (czy można użyć VRML to zrobienia textury)

Zaczęty przez CodajDział Teksturowanie i materiały

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23457
Ostatnia wiadomość 09.04.2019 13:29:19
wysłana przez alex
Tutoriał dla nowicjuszy blenderowania modelowanie i animacja wirusa Blender 2.9x

Zaczęty przez EasyBlendrDział Tutoriale

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 23326
Ostatnia wiadomość 22.10.2021 16:32:15
wysłana przez OLKa
Płynne sterowanie dżojstikiem w blender game.

Zaczęty przez Bar HorabDział Tender Blender

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 22542
Ostatnia wiadomość 31.01.2019 17:19:43
wysłana przez Bar Horab
Blender do renderów aranżacji pokoików dziecięcych

Zaczęty przez maniutek08Dział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 15792
Ostatnia wiadomość 11.08.2019 17:46:44
wysłana przez hepa

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek