Autor Wątek: Problem z wyceną  (Przeczytany 16345 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JimRaynor

  • Noob
  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Problem z wyceną
« dnia: 19.09.2019 14:04:46 »
Zwracam się do was z problemem wyceny swojej pracy. Blenderem zajmuję się hobbistycznie od kilku miesięcy i zupełnym przypadkiem trafiło w moje ręce zlecenie najprościej mówiąc realestycznego oteksturowania, oświetlenia i animacji projektu z CADa. Całość zajęła mi około 8-10 godzin pracy (bez czasu poświęconego na renderowanie).
Zawodowo zajmuję się zupełnie czym innym dlatego nie mam pojęcia, na jaką kwotę mógłbym wycenić wykonaną pracę.

Proszę  o pomoc i wskazówki (w razie pojawienia się przyszłych zleceń) na jakich zasadach wyceniać ten rodzaj pracy.
 
Dodam również iż klient jest zdecydowanie zadowolony z efektów mojej pracy.
 

Offline Piotr

Odp: Problem z wyceną
« Odpowiedź #1 dnia: 19.09.2019 21:58:16 »
Szybka odpowiedź: Chuj wie :)

Dłuższa odpowiedź: Nie ma jakiejś z góry ustalonej kwoty za godzinę. Jeden za to co zrobiłeś liczyłby sobie 30zł/h na rękę, a inny 150zł/h. To ile możesz wziąć za zlecenia zależy od tego, czy zamierzasz regularnie zarabiać na grafice, czy masz dostęp do poważnych klientów, czy tylko Januszy Biznesu, jakie masz portfolio. Czy prowadzisz działalność gospodarczą, rozliczasz się na umowę o dzieło, a może pod stołem. Generalnie 50zł za godzinę jako grafik to nie jest dużo. Musisz ciągle inwestować w soft i sprzęt, będziesz mieć okresy bez zleceń, będziesz wykonywać robotę, za którą nikt Ci nie zapłaci (papierologia, szukanie klientów, uczenie się), co jakiś czas nie doszacujesz projektu i będziesz tyrał za psi chuj. Musisz zrobić parę zleceń i będziesz wiedział, ile czasu to zajmuje, jakie są dodatkowe koszta, jak klienci marudzą i wtedy znajdziesz sensowną kwotę.

Offline JimRaynor

  • Noob
  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyceną
« Odpowiedź #2 dnia: 20.09.2019 12:08:51 »
Wielkie dzięki za odpowiedź, zwłaszcza tą szybką  ;D
A tak poważniej to zdaję sobie sprawę z tych problemów, o których wspomniałeś i dziękuję za utwierdzenie mnie w przekonaniach.
Jeżeli chodzi o rozliczenie to krzyknąłem tyle, że wyszło mi około 70 zł/godzinę i klient na to przystał (nie ukrywam że bez chwili zawahania ). Jak na początek i ja i oni są zadowoleni a więc jak to mówią wilk syty i owca cała.
 

Offline messa

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • https://www.trojmiasto.pl/Laryngolog-dr-D-Tretiakow-o56307.html
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyceną
« Odpowiedź #3 dnia: 23.09.2019 10:04:14 »
A jest szansa aby zobaczyć projekt, który dla nich robiłeś?
 

Offline Darusia

  • Noob
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: Problem z wyceną
« Odpowiedź #4 dnia: 09.11.2020 16:09:18 »
Przy wycenie bierze się tez pod uwagę doświadczenie, nie tylko ilość godzin pracy. Tak naprawdę to zależy od wielu czynników.
 

 

Problem ze swiatlem point light przy jednoczesnym uzywaniu HDRI

Zaczęty przez KrzysztofJDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 28010
Ostatnia wiadomość 24.04.2018 01:28:39
wysłana przez KrzysztofJ
Texture Coordinate Sterowanie przez Armature Pose Mode Problem

Zaczęty przez alien1983Dział Modelowanie

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 23628
Ostatnia wiadomość 09.04.2020 19:10:17
wysłana przez alien1983
Sterownik AMD przestał działać... - problem z update do 2.81a

Zaczęty przez RamonaDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 24034
Ostatnia wiadomość 11.01.2020 18:27:38
wysłana przez Piotr
Problem z kartą graficzną i startem Blendera

Zaczęty przez iwoneqDział Tender Blender

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 28446
Ostatnia wiadomość 08.03.2020 23:12:42
wysłana przez alex
Problem z origin przy importowaniu animacji.

Zaczęty przez KamilDDział Animacja i symulacje

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 21532
Ostatnia wiadomość 21.06.2021 17:14:13
wysłana przez KamilD

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek