Autor Wątek: Grafika  (Przeczytany 14722 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline hepa

Grafika
« dnia: 23.09.2019 13:05:57 »
Witam,
kilka lat zajmuję się grafiką 3D, trochę też 2D.
Pracowałem na umowach, trochę sobie dorabiałem itp.
Robiłem już trochę zleceń, ale ostatnio widzę, że coraz trudniej jest je zdobyć.
Mam pytanie: - ?
czy macie pracę w tej branży ?
czym się na co dzień zajmujecie ?
macie rodzinę, jakieś inne pasje ?
z mojej strony, widzę tą branżę w ciemnej perspektywie.
- a może to tylko ja mam taki problem ?
- czy nie za dużo jest tych osób po architekturach, grafikach, technikach informatykach ?
jak to widzicie? - jak widzicie siebie za 7-10 lat ?

Myślałem, że wystarczy dojść do jakiegoś poziomu, a potem będzie ok, wiecie co ? - wcale nie jest ok. Im dłużej siedzę w tym 3D/2D, tym bardziej się zniechęcam. Jak obserwuję strony typu: artstation, sketchfab, to po prostu się odechciewa tworzyć, bo praktycznie dziś ludzie "zrobili" wszystko.
Wiecie co jest najlepsze ? - to, że każdy, kto ma dziś komputer, może robić sobie grafikę, z dowolnego miejsca na ziemi.
Ciekawi mnie jak to ma działać, bo dziś, nie widzę tego, jak połączyć to z życiem.
A może to nie życie, tylko iluzja ?

/hepa/

 

Offline goten22

Odp: Grafika
« Odpowiedź #1 dnia: 23.09.2019 15:45:49 »
Sam jestem tylko hobbystą, ale moim zdaniem przyszłość jest tylko w designie, ui/ux design, webdesign, branding. Pełno jest małych startupów i dzisiaj każdy chce mieć własną identyfikację wizualną. Wszyscy chcą mieć swoje logo, swoją stronę internetową. Robi się mnóstwo apek na telefony, ale też inne urządzenia. Ktoś im musi zaprojektować interfejs.
 

Offline freeqstyler

Odp: Grafika
« Odpowiedź #2 dnia: 23.09.2019 16:08:16 »
Gamedev, film, marketing. Trzy ogromne branże, w których wkład grafiki 3D i Blendera raczej rośnie niż spada. Tylko trzeba się cały czas uczyć i pogodzić z tym, że to nie jest elitarny zawód (kiedykolwiek był?).

Z mojej strony 7 lat doświadczenia zawodowego w marketingu, w grafice 2D i 3D.

Btw jak nie masz działalności to o zlecenia gorzej, bo dla klienta papierologia jest bardziej upierdliwa.
« Ostatnia zmiana: 23.09.2019 16:13:42 wysłana przez freeqstyler »
 

Offline hepa

Odp: Grafika
« Odpowiedź #3 dnia: 23.09.2019 20:04:47 »
Trochę pokazaliście mi Wasz kierunek, za to dzięki.
Tak jak piszesz 'freeqstyler', wiem, że trzeba się uczyć.
Jednak mam dziwne odczucia, jakbym został w miejscu i się nie rozwijał. Muszę zostawić komputer, i tą całą grafikę, na jakiś czas, bo się przekręcę.
W moim mieście ciężko z grafiką, w niektórych przypadkach totalnie nie opłaca się. A wyjechać nie mogę.
Jeśli chodzi o własną działalność, myślałem już nad tym. Na chwilę obecną - nie .

-To chyba tyle. W niedzielę jadę na ryby.
 

Offline freeqstyler

Odp: Grafika
« Odpowiedź #4 dnia: 23.09.2019 21:00:48 »
Jeśli ogarniasz angielski, to polecam jeszcze tego gościa:
https://www.youtube.com/user/AdamationStation

Weteran branży, daje sporo tipów co do tego jak pchnąć karierę w pracy twórczej, jak się uczyć, jak znaleźć motywację itd. Te dylematy o których wspominasz, w większym lub mniejszym stopniu dotyczą każdego, warto posłuchać jak to wygląda z perspektywy kogoś kto ma kilkanaście lat doświadczenia.
 

Offline misztal

Odp: Grafika
« Odpowiedź #5 dnia: 24.09.2019 10:55:37 »
Dodam że w Polsce rynek kapitałowy bardziej się otworzył na producentów gier przez ostatni rok.
Renderowanie w czasie rzeczywistym w silnikach gier dla wizualizacji architektonicznych, gier, symulacji.
Widać dynamiczny rozwój silników gier i ich nowych zastosowań jak VR, AR.
 

 

rozbudowane pliki bryłowe solidworks / creo (asm) na potrzeby grafika (3ds,dea)

Zaczęty przez SławekDział Offtopic

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 14028
Ostatnia wiadomość 15.04.2020 10:29:10
wysłana przez hepa
Poszukujemy grafika 3D -Szczecin

Zaczęty przez pixelagestudioDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 11130
Ostatnia wiadomość 23.10.2017 11:48:08
wysłana przez pixelagestudio

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek