Autor Wątek: Rigowanie  (Przeczytany 11946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline goten22

Rigowanie
« dnia: 27.10.2019 21:40:21 »
Dzieją mi się jakieś dziwne rzeczy przy rigowaniu. Jak poruszam prawą nogą to mi się kawałek z lewego buta rusza. Korzystam z addonu meta-rig i daję wszystkie kości jako autmoatic. Jestem nowy w riggowaniu, może powinienem o czymś widzieć zanim zacznę rigować model? Buty to osobny obiekt, składający się z kilku części - sznurówki, język, podeszwa itp.
 

Offline winhelp

Odp: Rigowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 28.10.2019 10:30:17 »
A wagi sprawdzałeś?

Offline goten22

Odp: Rigowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 28.10.2019 14:55:18 »
Nie jestem pewien czy dobrze to robię. Zaznaczam kość, która rusza nie swoim elementem, sprawdzam jej nazwę, zaznaczam element, który się rusza i sprawdzam jego wagi dla vertex grupy o nazwie tej kości. Wygląda na to, że ten element nie ma żadnej wagi dla tej kości, a mimo to porusza się razem z tą kością.

Może źle używam meta-rigu? Może nie powinienem riggować kilku osobnych obiektów (tzn. np. ubrań). Ale akurat ubrania się dobrze zrigowały, problemy są z butami (właściwie tylko z jednym, drugi but działa dobrze).
 

Offline winhelp

Odp: Rigowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 28.10.2019 22:53:52 »
A jesteś pewny, że nie ma tam 0,0002 np? Ja tak kiedyś miałem, myślałem, że jest czysto, a jak sprawdziłem na konkretnym wierzchołku to pokazywało minimalną wartość. Może tę część buta coś jeszcze steruje. Nie znam tego rigu. Jak już robię (a rzadko robię) to własnym rigiem, a i tak bywają cyrki :)
 
Użytkownicy, którzy podziękowali za ten post: goten22

Offline goten22

Odp: Rigowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 28.10.2019 23:58:40 »
Dobra, udało się. But był przypisany do innej kości z przeciwnej nogi. Strasznie skomplikowany ten rig, może faktycznie zrobię własny. Dzięki za pomoc. :)

Jakby się ktoś chciał jeszcze podzielić doświadczeniami przy rigowaniu postaci, używaniu meta-rigu, podrzucić jakieś pro-tipy, to będę wdzięczny!
 

 

współpraca - animacje -rigowanie

Zaczęty przez apollDział Oferty pracy (bez ogłoszeń FREE)

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 10257
Ostatnia wiadomość 13.10.2017 08:50:07
wysłana przez apoll

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek