Autor Wątek: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu  (Przeczytany 11007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kubik

OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
« dnia: 25.11.2019 22:23:48 »
Po zakupie karty Nvidia RTX 2080 Ti długo czekałem na wykorzystanie nowej technologii do renderingu w Cycles. W końcu wyszedł stabilny Blender 2.81 ze wsparciem dla OptiX'a. Pobrałem go, zaktualizowałem sterownik karty i testuję. Niestety, wbrew zapowiedziom u mnie przyspieszenia renderu nie widać, a chwilami jest nawet wolniej... Testowałem narazie na 2 projektach: wizualizacja pokoju i Ziemi z orbity. W tym pierwszym przypadku rezultat jest podobny jak wcześniej na CUDA, w drugim z niecałych 10 min render wydłużył się do pawie 13.
Ktoś już testował 2.81 pod tym kątem? To topowa karta, ludzie chwalą się sporymi poprawami, a u mnie jest gorzej niż było...

Załączony render w Blenderze 2.81 generował się z wykorzystaniem samego GPU a takich czasach:
CUDA: 09:21.44
OptiX: 12:14.45


Na początku myślałem, że to ze względu na sterownik z serii Game Ready, ale po zmianie na Studio jest podobnie.
« Ostatnia zmiana: 25.11.2019 23:42:09 wysłana przez Kubik »
 

Offline eosek

Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
« Odpowiedź #1 dnia: 26.11.2019 11:25:12 »
Witam.  Obecnie testuje tą samą kartę  i jestem po dużym wrażeniem jej szybkości . Podeślij mi scenę, puszcze  u Siebie i porównamy wyniki na GPU I Cuda.
Moja karta teraz pracuje na sterach Studio.


Pozdrawiam
 

Offline Piotr

Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
« Odpowiedź #2 dnia: 27.11.2019 08:53:06 »
Wiem tylko tyle, że włosy i futro mogą wolniej renderować się na OptiXie.

Offline vipovsky

  • Noob
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Osiągnięcia
Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
« Odpowiedź #3 dnia: 27.11.2019 22:41:32 »
U mnie na dwóch przyspiasz 2x a po zainstlalowani e-cycles 4x, docelowo ma być 8x (względem dwóch cuda)
 

Offline Kubik

Odp: OptiX w 2.81 nie przyspiesza renderu
« Odpowiedź #4 dnia: 12.01.2020 21:57:51 »
Ok, mój błąd. Przełączając się z renderingu CPU + GPU na OptiX nie zwiększyłem rozmiaru tile'a. Na 256x256 jest zauważalny wzrost wydajności w większości projektów, choć mam wrażenie, że z wolumetryką sobie kiepsko radzi. Tutaj wzrost jest rzędu kilku procent.
 

 

Sposoby na poprawe renderu

Zaczęty przez qOxOpDział Oświetlenie i rendering

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 9512
Ostatnia wiadomość 06.10.2019 21:12:46
wysłana przez goten22

* Wszystko dobre...

...co się dobrze kończy.
1998-2024
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tworzyć i rozwijać Blenderownię w tym czasie. Dziękuję użytkownikom za chęć korzystania z serwisu. Nawiększą satysfakcję mam z tego, że kilka karier zawodowych zaczęło się na tym forum. Oraz z tego, że Blender jest oprogramowaniem mainstreamowym.

Wasz były administrator
Mad Max

* Zaloguj




* Losowy obrazek

Postać fikcyjna

Wyświetleń: 1774
Autor: Daniel
w: Testy